Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Valerie
#3139330
Van bevriende mensen heb ik verschillende soorten wild gekregen waaronder een hele ree. Haar man heeft (gelukkig) het meeste reeds in stukken gesneden en grotendeels van het vel ontdaan. Het is natuurlijk super mooi vlees, maar kan ik dit allemaal aan de honden geven? We hebben vandaag aan de "sterkste qua kaken/tanden" een poot gegeven van ong 40 à 50 cm en dat was binnen de 10 minuten op. Het klonk wel vrij hard, maar hij had er niet veel moeite mee.

Nu zaten er ook reekoppen en 1 hertenkop bij. Kan ik deze voeren (met extra pens bij) of zijn deze echt te hard?

Daarnaast zaten er wilde konijnen en hazen bij. Moeten deze ontdaan worden van het vel ivm coccocidiose of maakt dit niet uit voor een hond?

Bedankt alvast!
Door Lizzy
#3139347
Poten zijn dragende botten en dus ongeschikt voor de hond.

Dus behalve de dragende delen kun je alles geven. De koppen zul je even moeten aankijken. Soms zijn ze te hard, het ligt er ook wel aan hoe groot ze zijn.

Als je honden het eten, kun je met vel voeren. Ik zou ze zelf wel eerst invriezen voor een dag of 10.
Door Valerie
#3139368
Lizzy schreef: Poten zijn dragende botten en dus ongeschikt voor de hond.

Dus behalve de dragende delen kun je alles geven. De koppen zul je even moeten aankijken. Soms zijn ze te hard, het ligt er ook wel aan hoe groot ze zijn.

Als je honden het eten, kun je met vel voeren. Ik zou ze zelf wel eerst invriezen voor een dag of 10.
Bedankt Lizzy! Ik heb dan alweer een fout gemaakt ivm die poot (dacht een bot van +/- 2 cm dikte dat kan wel  :-[ ) Die van kalveren en koeien en zo geef ik inderdaad niet. De koppen van de ree zijn ong 10 a 15 cm groot en een kleine 10 cm breed.

Alles is reeds ong een maand ingevroren geweest, maar aangezien er een nieuwe lading wild kwam, moest de "oude" lading weg  :)
Gebruikersavatar
Door pike
#3139518
GIng het om een reekalfje? 2 cm is nou niet bepaald veel voor een pijpbeen. Heb je geprobeerd ze te knippen ??
Ik heb reekoppen gehad van 450 gram maar ook van 750 gram. Die hebben ze hier gewoon opgegeten. Inclusief haar. De grote koppen heb ik gehalveerd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door