Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3139340
Van de RvB moet er net zo goed een tijd tussen zitten, dus is het in Nl sowieso niet mogelijk om meerdere nestjes achter elkaar te nemen.

Ik heb het artikel nog niet gelezen. Maar generaal gezien zou je in sommge gevallen best meer profijt van de jeugd van een hond kunnen hebben. Zo vind ik de wachttijd van 1 jaar als je hond een mininestje heeft gehad best lang. Maar dit is dus moeilijk reguleerbaar aangezien het per individu verschilt. En we weten denk ik wel dat als je hieromtrent geen strenge regelgeving maakt dat er velen zijn die hun teven pikaal uitwonen.
#3139357
Ja, ik ken het, ik had het al eerder gelezen in een ander artikel. Ik weet het niet. Ik heb er zelf geen ervaring mee en ik ken ook geen fokkers die er ervaring mee hebben.

Op zich denk ik dat een gezonde teef het prima aan kan (mocht je er al 3 nesten mee willen fokken) om op haar 3de, 4de en 5de levensjaar een nest te krijgen en daarna niet meer. Ik zie soms teven van 8 jaar die nog een nest moeten krijgen waarvan ik denk " :-X, moet dat nou, ze is nu al zo oud".

Maar, aan de andere kant vind ik dat er wel belangrijke redenen zijn om toch langer te wachten. En dat is om toch naar de uitkomst van je nesten te kijken. Om aan de hand daarvan te bepalen of je nog een nest gaat fokken en zo ja met welke reu.
#3139370
Maar als ik het nou goed begrepen heb gaan ze er hier vanuit dat er na iedere loopsheid cystes gevormd worden op de plaats waar een vruchtje had moeten zitten. Dit zou dan het aantal pups niet ten goede komen. Maar het is toch niet per definitie zo dat een teef minder pups krijgt naarmate ze ouder wordt?
#3139378
Jantina schreef: Maar als ik het nou goed begrepen heb gaan ze er hier vanuit dat er na iedere loopsheid cystes gevormd worden op de plaats waar een vruchtje had moeten zitten. Dit zou dan het aantal pups niet ten goede komen. Maar het is toch niet per definitie zo dat een teef minder pups krijgt naarmate ze ouder wordt?
Nee, ik ken zat teven die op 6, 7 en 8 jarige leeftijd nog steeds grote nesten krijgen. Dus dat aspect... Ik weet niet of dat helemaal waarheid is of een beetje broodje Aap.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door