Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door amber13
#313445
Inmiddels zijn we weer een paar dagen verder en Max heeft gelukkig nog geen aanvallen weer gehad (ff afkloppen!). Vrijdag heeft de da gebeld dat hij contact heeft gehad met dr v Nes van de faculteit voor diergeneeskunde in Utrecht. Daar denken ze, na het hele verhaal van Max te hebben gehoord, dat het misschien toch epilepsie is, wat veroorzaakt word door een ander probleem. Dr v Nes denkt dat we moeten onderzoeken waar die koorts weg komt, maar mijn da weet niet meer hoe hij dat nog moet doen, alles wat hij kon onderzoeken, heeft hij gedaan. Dus ik ga nu met Max naar utrecht om hem daar verder te laten onderzoeken, misschien dat ze een CT of MRI scan willen maken, dat is nog niet gebeurt. Nu krijgen we toch wel weer wat hoop, het zal toch geweldig zijn als ze iets kunnen vinden wat verholpen kan worden. We denken zelf nu misschien dat het er aan kan liggen dat z'n balletjes nooit zijn ingedaald, volgens de da heeft dat er niks mee te maken, maar toch, je kan het altijd onderzoeken. Weet iemand eigelijk wat voor problemen een hond kan krijgen bij niet ingedaadlde balletjes?
Door Lizzy
#313455
amber13 schreef: Inmiddels zijn we weer een paar dagen verder en Max heeft gelukkig nog geen aanvallen weer gehad (ff afkloppen!). Vrijdag heeft de da gebeld dat hij contact heeft gehad met dr v Nes van de faculteit voor diergeneeskunde in Utrecht. Daar denken ze, na het hele verhaal van Max te hebben gehoord, dat het misschien toch epilepsie is, wat veroorzaakt word door een ander probleem. Dr v Nes denkt dat we moeten onderzoeken waar die koorts weg komt, maar mijn da weet niet meer hoe hij dat nog moet doen, alles wat hij kon onderzoeken, heeft hij gedaan. Dus ik ga nu met Max naar utrecht om hem daar verder te laten onderzoeken, misschien dat ze een CT of MRI scan willen maken, dat is nog niet gebeurt. Nu krijgen we toch wel weer wat hoop, het zal toch geweldig zijn als ze iets kunnen vinden wat verholpen kan worden. We denken zelf nu misschien dat het er aan kan liggen dat z'n balletjes nooit zijn ingedaald, volgens de da heeft dat er niks mee te maken, maar toch, je kan het altijd onderzoeken. Weet iemand eigelijk wat voor problemen een hond kan krijgen bij niet ingedaadlde balletjes?
Jeetje, nou ik hoop het ook voor jullie, dat ze nu eindelijk de oorzaak gaan vinden. Ik zal voor jullie duimen!!!!

Ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat het niet ingedaalde balletje de oorzaak kan zijn.... Vroeger dacht men nog wel dat een niet ingedaalde bal op latere leeftijd nogwel eens wilde ontaarden in kwaadaardige toestanden. Ik geloof dat daar tegenwoordig de meningen dan ook wel weer over verdeeld zijn. Maar goed, het kan zeker nooit kwaad om dat ook even aan te halen natuurlijk!
Door Martine2
#313644
Goed te om horen. Hopelijk komt er iets uit waar jullie wat mee kunnen. Er zullen heel wat duimen worden gedraaid voor jullie.

Ik ken ook alleen met het verhaal van mogelijke verhoogde kans op tumoren bij de niet ingedaalde bal.
Door amber13
#313920
Volgende week donderdag 12 mei kunnen we (pas) terecht! Die feestdagen tussendoor ook steeds! >:(
Nou ja, we hebben in ieder geval een afspraak, en ik heb al even met Max afgesproken dat hij tot die tijd even geen gekke dingen meer mag krijgen ;) ;D
Door amber13
#313922
En wat betref die niet ingedaalde balletjes, ik meld het in Utrecht maar gewoon weer, en dan weten ze het in ieder geval. Max is ook een keer door een auto aangereden, met een gangetje van 45 km tegen z'n koppie aan, volgens verschillende dierenartsen heeft hij hier niks aan over gehouden, maar dit meld ik ook maar weer in utrecht, je weet maar nooit.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door