Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Fioon
#3138814
Hier zit veel kennis dus daarom hier mijn vraag: ik heb bijna elke dag last van mijn spieren in mijn nek, schouders en bovenarmen. Regelmatig ga ik naar de fysio maar het komt steeds terug. hebben jullie tips? Zou Magnesium iets zijn?
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3138815
Extra magnesium, smeren met magnesiumolie, sauna en naar de sportmasseur. Dat werkt voor mijn fibrom goed in moeilijke tijden. Ik heb al heel wat geprobeerd, acupuntuur, reiki, kruidentoestanden van de chinese natuurgeneeskunde meneer, allerhande pillen en vitamines, maar dat was het allemaal niet. 
Door Lida. S
#3138819
Els&Flow schreef: Extra magnesium, smeren met magnesiumolie, sauna en naar de sportmasseur. Dat werkt voor mijn fibrom goed in moeilijke tijden. Ik heb al heel wat geprobeerd, acupuntuur, reiki, kruidentoestanden van de chinese natuurgeneeskunde meneer, allerhande pillen en vitamines, maar dat was het allemaal niet.
Helemaal mee eens. Werkt bij mij heel goed.
Door Borke
#3138823
Fioon schreef: Hier zit veel kennis dus daarom hier mijn vraag: ik heb bijna elke dag last van mijn spieren in mijn nek, schouders en bovenarmen. Regelmatig ga ik naar de fysio maar het komt steeds terug. hebben jullie tips? Zou Magnesium iets zijn?
Spanning van spieren in de nek, schouders komt ook vaak voor door mentale spanning die er fysiek uit komt.
Dus ook goed om kritisch naar jezelf te kijken of je mogelijk last hebt van mentale spanning, of je iets dwars zit etc.
Door K&D
#3138824
Borke schreef: Spanning van spieren in de nek, schouders komt ook vaak voor door mentale spanning die er fysiek uit komt.
Dus ook goed om kritisch naar jezelf te kijken of je mogelijk last hebt van mentale spanning, of je iets dwars zit etc.
Dat dus. Als je zwaar belast bent door omstandigheden of werk, kan dat de oorzaak zijn. Soms spelen lichamelijke klachten mee als een slechte houding, rugklachten e.d.
Door Borke
#3138827
K&D schreef: Dat dus. Als je zwaar belast bent door omstandigheden of werk, kan dat de oorzaak zijn. Soms spelen lichamelijke klachten mee als een slechte houding, rugklachten e.d.
Kortom: probeer eerst te achterhalen waar het vandaan kan komen, alvorens iets te gaan proberen als behandeling.
Anders wordt het echt schieten met hagel op een mug, kleine kans dat je doel treft  :-\
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3138847
Het kan ook door stress komen. Ik krijg het daar door, wat daarna resulteerd in barstende hoofdpijn doordat de spieren onbewust de hele dag strak staan.
Heb je al eens mensendieck therapie gehad? Dan kijken ze naar je houding en krijg je tips om andere spieren sterker te maken.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3138860
Ik merk dat ik veel baat heb bij yoga omdat je dan de spieren rekt en op die manier de spanning eruit gaat (en nee, ben niet lenig hoor :-p )
Merk het dus ook dat het nu zomerstop is  :-X daarnaast merk ik dat het werken op de laptop ook funest is. Daarom sluit ik op kantoor los toetsenbord, scherm en muis aan op de laptop zodat ik minder voorover gebogen zit ;-)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3138869
Magnesium inderdaad. S.o.s. Heating gel van sportsbalm doet hier werkelijk wonderen.

En verder zou ik contact zoeken met iemand van mensendieck. Veel van dit soort klachten komen voort uit een verkeerde lichaamshouding/belasting.
Gebruikersavatar
Door Nero
#3138938
Ruisje schreef: Magnesium! Neem wel de juiste: magnesium bisglycinaat.
Bedankt voor deze tip! ik lees mee voor mijn man die al meer dan 10 jaar problemen heeft. Ik ga straks direct maar de tuinen. Ze hebben wat verschillende potten, dan weet ik welke ik moet hebben.
Gaan het zeker proberen!!
Gebruikersavatar
Door Fioon
#3139103
Bedankt voor alle tips! Er zit best een kern van waarheid in het stress verhaal maar ja, aard van het beestje he
Laatst gewijzigd door Fioon op di 28 jul 2015, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door