Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#3138352
Na 3 dagen meuren ze de tent uit :-X. Ze ruiken naar Maggi. Of eigenlijk een combinatie van Maggi en kerrie. En best fors. Ik zou hier als vlo of teek ook niet meer op willen zitten :-\ :biggrin2:

Zijn er mensen die ervaring hebben met fenegriek bij hun honden tegen vlo en teek?
#3138599
Lizzy, ik heb het vermoeden dat je met je laatste citaat eigenlijk mij wilde citeren ivm de Billy No Mates.

Ja, ik heb het idee dat het werkt. Nog maar 1 teek gevonden en geen vlooien.
Het kan volgend seizoen natuurlijk zomaar anders zijn en elke hond is ook weer anders.
Je honden gaan er ook niet naar ruiken, hoewel dat ook gewenning kan zijn, maar Maggi en kerrie.....hahaha, nee, zo ruiken mijn honden niet.
#3138612
KarenH schreef: Lizzy, ik heb het vermoeden dat je met je laatste citaat eigenlijk mij wilde citeren ivm de Billy No Mates.

Ja, ik heb het idee dat het werkt. Nog maar 1 teek gevonden en geen vlooien.
Het kan volgend seizoen natuurlijk zomaar anders zijn en elke hond is ook weer anders.
Je honden gaan er ook niet naar ruiken, hoewel dat ook gewenning kan zijn, maar Maggi en kerrie.....hahaha, nee, zo ruiken mijn honden niet.
Nou, ik vroeg het eigenlijk aan Zwabber :) want van jou had ik begrepen dat je vindt dat Billy No Mates werkt. Maar daar zitten natuurlijk meerdere kruidjes in. Dus het gehalte Fenegriek is ook lager, denk ik zo. Ik weet niet wat de dosering is voor Billy No Mates?

Ik heb al veel meer teken gehad dit jaar. En vorig jaar was hier natuurlijk een vlooiendrama. Dus vandaar dat ik dat Fenegriek ben gaan gebruiken, ook om hopelijk een herhaling van vorig jaar te voorkomen :-X
#3138639
Haha, oke.

Dit zit erin:
Munt, zeewier, fenegriek, neem bladeren en citroen melisse.

En dit is de dosering:
1/2 schep kleine honden (0-15kg)
1 schep middelgrote honden(15-30kg)
1-2 scheppen grote honden(30kg of meer)
(1 volle schep is 5ml of 1 theelepel) (schepje zit erin)

En dit is de omschrijving:
Dit volledig natuurlijk product is een bewezen, zeer effectief, vlooien, mijten en teken afstotend middel. De aromatische combinatie van munt, zeewier, fenegriek, neem bladeren en citroenmelisse moet gewoon worden toegevoegd aan het voer van uw hond of kat. Buiten het afstoten 'boarders' is het ook zeer geschikt voor huid en vacht conditie. Gebruik 1 gram per 10 kg lichaamsgewicht. Het product is volledig effectief na 6 weken worden volledig effectief, dus beginnen met BNM rond Pasen of later.

Je kunt het bestellen bij de link in mijn eerdere post. Ik geloof dat zij de enige leveranciers hiervan in Nederland zijn.
#3138676
Ik gebruik BNM's ook en ben er erg tevreden over. Geen teken en geen vlooien.
Het ruikt fris en kruidig naar munt, de honden vinden het lekker (zelfs Ramses!) en stinken niet.

Voor ik dit gebruikte heb ik bij mijn Border 15 teken gevonden in één weekend. Nu helemaal niks meer.
Ik spray hem wel in (pootjes en rug) voordat we het bos in Brabant ingaan, daar is het echt vreselijk met die rot teken. :(

Ik vind het een aanrader.
#3138902
Ik heb regelmatig 2 of 3 vlooien op de hond zitten de laatste weken. Misschien de dosering te laag, waarschijnlijk niet als ik het opzoek.
Maar anders hadden er misschien wel tientallen opgezetten.
Vorig jaar eigenlijk geen vlooien gehad.
Ik voer nu vooral barf. Soms KVV. Foenegriek en zeewier dagelijks snufje erbij(hond 11 kg). En een tickless apperaatje aan haar tuigje. Heb nu ook muntblaadjes uit de tuin gedroogd om beetje meer aan de Billy no mates samenstelling te komen
Maar dit jaar is wel heel erg.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door