Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door ChantalKrijn
#3138337
Wieee is er geweest? En hoe is het gegaan?  :D

Wij zijn ook weer terug, Tyke en Yara waren allebei ingeschreven vandaag.

Tyke en Yara hun rapportjes:

Tyke:
3,5 jaar, fawnkleurige reu.
Iets lang aandoend
Voldoende bone en bespiering
Mannelijk vrij goed gevormd hoofd met voldoende donker oog.
Behoorlijk geplaatst front
Goede ribben, vrijwel geen roach.
Correcte vacht. In de achterhand krachtig en mag voor meer parallel zijn.
3e plaats Zeer Goed

Yara:
10 maanden oud fawn teefje, wat in hoofd en lichaam vrij weinig type toont.
Moet wat compacter in lichaam zijn
Hoofd heeft een te lange snuit
Mooie rechte benen
Ipv roach een doorgezakte rug (?)
Gangwerk mag wat vaster worden.
Super temperament!
Matig
Door Lizzy
#3138349
Ik vind het vooral heel moedig :-*

Een M vanwege de snuit? Of vanwege de rug? (zou zit ik even foto's van Yara te kijken maar doorgezakt...? Waar dan?).

Zoals je weet, ik vind Yara het mooiste teefje dat bestaat :-*
Door ChantalKrijn
#3138354
Ahh dank jullie  :-* Ben er voorlopig wel weer even klaar mee hoor  :-\

Ze heeft een M gekregen omdat 'Ik er nog wel een FB in herkende, maaaar...' vanalles dus. Te smal, te lang, te veel neus en blijkbaar een doorgezakte rug, die ik zelf ook niet zie.

Afbeelding
Door Lizzy
#3138356
ChantalKrijn schreef: Ahh dank jullie  :-* Ben er voorlopig wel weer even klaar mee hoor  :-\

Ze heeft een M gekregen omdat 'Ik er nog wel een FB in herkende, maaaar...' vanalles dus. Te smal, te lang, te veel neus en blijkbaar een doorgezakte rug, die ik zelf ook niet zie.

Afbeelding
Teveel hond met een goed en gezond lichaam.... Tja. Daar doe je natuurlijk niks aan... Ik zou er ook wel even klaar mee zijn in jouw plaats.

En Tyke is trouwens echt een mega knappert :smitten:

Ga je eigenlijk een nestje fokken met deze twee, deze combinatie?
Door ChantalKrijn
#3138360
Yara is nog niet getest, dus daar hangt sowieso alles vanaf  :P
Maar ik weet het nog niet, of het Tyke word. Er zijn ook wel wat andere reuen die me aanspreken. Tyke komt uit een lijn die vrij vaak voorkomt hier, en misschien is het slimmer om hem op een eventuele dochter van Yara te gebruiken. Om nu voor een reu te gaan met zijn looks, maar net wat minder plat. Dan ligt die langere neuslengte weer wat beter vastgelegd, en heeft zijn kortere neus misschien niet zo veel invloed.

Eerst maar eens kijken hoe ze uitgroeit en of ze uberhaupt wel gezond genoeg is, en daarna wat lange termijn planning uitstippelen  :)
Gebruikersavatar
Door nouky
#3138364
teveel neus????  :-X

ik begrijp dus dat ze ook hier naar een zo klein mogelijke neus willen???  tja...zonde...ik vind haar neus echt mooi zo.

over de doorgezakte rug...tja...ze heeft een "deuk" net achter haar schoft...dus geen rechte ruglijn.
zouden ze dat bedoelen?

ik vind het sowieso leuke honden:)
Door ChantalKrijn
#3138371
Bullen horen geen rechte ruglijn te hebben. Hier een stukje uit de rasstandaard:

LICHAAM:
Bovenbelijning: gaat geleidelijk omhoog , maar niet overdreven, vanaf de schoft richting de lendenen. Deze vorm ook wel roach-back genoemd is een rastypische eigenschap.


Wat plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door ChantalKrijn op zo 26 jul 2015, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3138377
ChantalKrijn schreef: Yara is nog niet getest, dus daar hangt sowieso alles vanaf  :P
Maar ik weet het nog niet, of het Tyke word. Er zijn ook wel wat andere reuen die me aanspreken. Tyke komt uit een lijn die vrij vaak voorkomt hier, en misschien is het slimmer om hem op een eventuele dochter van Yara te gebruiken. Om nu voor een reu te gaan met zijn looks, maar net wat minder plat. Dan ligt die langere neuslengte weer wat beter vastgelegd, en heeft zijn kortere neus misschien niet zo veel invloed.

Eerst maar eens kijken hoe ze uitgroeit en of ze uberhaupt wel gezond genoeg is, en daarna wat lange termijn planning uitstippelen  :)
Je planning klinken goed! Ook leuk, Tyke op een dochter!

Zou je foto's durven laten zien van reuen die je interesse hebben?

Waar moet Yara allemaal op getest worden?
Door Anne in Zweden
#3138381
Uitgaande van die tekeningen zie ik bij Yara geen doorgezakte rug. Maar ja, je moet als km natuurlijk je M rechtvaardigen, en dus zoek je zoveel mogelijk spijkers op laagwater.  ::)

Yara is een mooitje! :-* En ik blijf het knap vinden dat je jezelf en haar steeds weer voor de wolven durft te gooien. Dat is de enige manier waarop er ooit een verandering in gang kan worden gezet, dus hou vol. Helaas gaan zulke processen langzaam, maar wie weet wat je allemaal nog teweegbrengt met je moed en doorzettingsvermogen!
Door Lizzy
#3138383
Anne in Duitsland schreef: Uitgaande van die tekeningen zie ik bij Yara geen doorgezakte rug. Maar ja, je moet als km natuurlijk je M rechtvaardigen, en dus zoek je zoveel mogelijk spijkers op laagwater.  ::)

Yara is een mooitje! :-* En ik blijf het knap vinden dat je jezelf en haar steeds weer voor de wolven durft te gooien. Dat is de enige manier waarop er ooit een verandering in gang kan worden gezet, dus hou vol. Helaas gaan zulke processen langzaam, maar wie weet wat je allemaal nog teweegbrengt met je moed en doorzettingsvermogen!
Mooi gezegd en waarheid als een koe!
Door ChantalKrijn
#3138395
Durf het wel te laten zien hoor, ik heb alleen nog een interesselijstje en verder nog met niemand contact omdat ik eerst testen wil afwachten. Kan ook nog helemaal veranderen dus  :P
(Sommigen zijn op de foto's ook nog jong hoor, maar dat is wat zo even snel tevoorschijn kan toveren)

Afbeelding
Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding


Zoals je ziet, veel minder massa, minder dikke koppen, net een neusje (reuen hebben altijd een kortere neus), geen halve Engelsen, niet tussen een bankschroef gezet van kop tot kont, gewoon honden die lekker rennen en dat ook kunnen volhouden
Laatst gewijzigd door ChantalKrijn op zo 26 jul 2015, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ChantalKrijn
#3138400
Lizzy schreef:
Waar moet Yara allemaal op getest worden?
Moet of gaat  ;)

Moet, dat is dit:
Dit is de test van Tyke waar ik even mijn adres heb afgeknipt, volledige a4tje vind je hier http://hbc-fransebulldog.nl/formulieren ... st2012.pdf

Afbeelding

En dan mag je volgens de vereniging fokken, nadat je 2 ZGtjes op show hebt gehaald.
Vanuit de RvB is er geen enkele test verplicht.

Wat ik ga doen:
ECVO ogentest
Patella
Hart (evt echo met doppler, ben ik nog niet uit)
Keelinspectie manueel (is al gebeurd)
Röntgenfoto's van
-Nek/luchtwegen
-Rug + staart
-Heupen (onofficieel, officieel of Pennhip ben ik nog niet uit)

Zo even snel uit mijn hoofd  :)

Ik zit ook nog te denken om een MyDogDNA profiel te laten maken, misschien nu nog niet helemaal nodig maar misschien voor in de toekomst wel. Dat brengt de verwantschap binnen een ras in kaart en test op verschillende dingen middels DNA test
Laatst gewijzigd door ChantalKrijn op zo 26 jul 2015, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door