Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hope
#3137994
Vandaag wéér staan twijfelen met de lamsribben en ze weer niet durven voeren. Ik heb ze besteld bij dogmeat. Er zit heel veel vlees aan, maar ik krijg de ribben onmogelijk doorgeknipt met een snoeischaar.

Niet voeren dan?
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3137996
Hier laat Xavi het zelf liggen als het te hard is. Ik heb ook wel eens lamsribben gehad die boterzacht moesten zijn.. ik vind de meeste ribben doorgaans te hard, ook die lamsribben die ik had.

De enige goede ribben die ik eens had kwamen van Lida haar lijntje.
Gebruikersavatar
Door Nero
#3138000
Ik portioneer ook voor iemand anders haar honden.
Zij had laatst ook de ribben van dogmeat en ook deze met geen mogelijkheid door gekregen. Bij haar zijn ze in de kliko beland.

Na een klacht de bestelling erop nieuwe gekregen en weer niet door te krijgen. Om eerlijk te zijn twijfelde ik dit keer zelfs of het nog wel lam was.

Ik zou ze zelfs voor mijn cane corso niet bestellen.

Ik heb ze gehad van Conny (Aurora) en nu van Jess (Ramses1) en deze zijn echt super!
Door Lizzy
#3138019
De lamsribben die ik laatst heb gekocht (niet bij Dego) waren knetterhard. Ik kreeg ze ook met de snoeischaar niet door. Dus dat gaat de kliko in. Ik neem geen risico.
Door zwabber
#3138033
Mijn hond laat de harde stukken liggen dus ik durf ze wel te geven.
Maar ik vind er erg veel vet aanzitten, onderhand de helft is hard vet.
Ik weet niet of dat bij andere leveranciers ook zo is?
Gebruikersavatar
Door Jura&Mahru
#3138093
Ja hier de laatste twee keer waren ze ook te hard. En ik denk meer dan 50% vet (al vind ik dat zelf een minder groot probleem).
Dus ik heb steeds het bot niet gegeven, de rest wel. Maar volgende keer bestel ik ze niet weer. Dan ga ik liever naar de slager hier en betaal wat meer.
Door TomsBorders
#3138274
Ik had redelijke van dogmeat van de week, met een hakmes kreeg ik ze door. maar de keer daarvoor zat het bot er niet eens bij...
Ik koop ze eigenlijk meer omdat ze meer vet dan vlees bevatten, kaya vind ze ook niet alles, eet vooral het vlees en als ik ze in mijn hand hou dan eet ze het bot ook wel. Heb hertenribben gekocht van het weekend dus volgende week even kijken wat ze daarvan vind.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3140327
Lizzy schreef: De lamsribben die ik laatst heb gekocht (niet bij Dego) waren knetterhard. Ik kreeg ze ook met de snoeischaar niet door. Dus dat gaat de kliko in. Ik neem geen risico.
Precies. nu hebben manlief en ik natuurlijk allebei maar beperkt kracht in onze handen, maar toch.
Ik dacht, ik maal ze wel. Hoeft het in elk geval niet weg. Nou, er was echt geen doorkomen aan, ook voor de molen niet.

Ik ga contact opnemen met dogmeat. In 1 kilo lamsribben zitten twee knijterharde ribben, een gruwelijk hard stukje borstbeen maar verder rond de 750 gram vet en wat vlees.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3140679
Hylos schreef: Hier laat Xavi het zelf liggen als het te hard is. Ik heb ook wel eens lamsribben gehad die boterzacht moesten zijn.. ik vind de meeste ribben doorgaans te hard, ook die lamsribben die ik had.

De enige goede ribben die ik eens had kwamen van Lida haar lijntje.
Dit is ook een reden dat ik mijn hond veel durf te geven.. Het is alleen niet handig om het dan niet op te ruimen als moeders met hondjes langskomt  ;) ::)
Door TomsBorders
#3140877
deze week een setje ribben gekregen ter vervanging van de vorige en hier zat weinig vet aan en de ribben waren vrij zacht. weet nog niet of ze ze eten gaat maar ze zijn dus niet allemaal zo.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3141124
TomsBorders schreef: deze week een setje ribben gekregen ter vervanging van de vorige en hier zat weinig vet aan en de ribben waren vrij zacht. weet nog niet of ze ze eten gaat maar ze zijn dus niet allemaal zo.
Bedankt voor je berichtje. Dan ga ik ze gewoon allemaal nakijken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door