Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3137403
Sinds ong. half december vorig jaar kreeg Rocky 's avonds 2 uur na zijn brokken Sporimune. Het krabben en bijten was over hiephiephoera.
Maar 3 juni zo'n 2 uur na de Sporimune overgeven. Eerst zijn brokken en daarna slijm met rose-rood er in.
4 juni weer hetzelfde. 5 juni naar de DA. Bij voelen in zijn buik gilde hij het uit. Kreeg Omeprazol mee.
Daarna niet meer gebraakt.
De jeuk kwam uiteraard weer terug, daarom nog een poosje zijn Hypo-allergene brok RC blijven geven.
KVV is hier slecht te krijgen maar kans gezien 1 juli 4 kg Tammenga paard te kopen.
Rocky blij met de inhoud van zijn bak, hij stond helemaal te dansen  ;D.
Tammenga is grof gemalen en zijn ontlasting was de ene keer heel goed andere keer aan het eind slapper met slijm.
Dus ergens 2 kg HaaksBarf paard te pakken gekregen. Dat is fijn gemalen maar er zit wel groenten in jammer genoeg.
Dat ging een poosje goed tot gisteravond. Toen heeft hij de inhoud van zijn bak in gang gedeponeerd en weer opgevreten.
Vanochtend weer in de kamer gepoept, buiten nog een klein beetje.
Hij zit duidelijk niet goed in zijn vel, smakt en slikt veel. Is sloom nou is hij nooit een aktief hondje geweest sinds hij bij mij woont maar dit voelt toch anders.
De HB-paard is op, ik heb gisteren 4 kg HB-konijn gehaald. Dat is wel heel fijn gemalen.
Ik zal hem vandaag zijn voer over 4 keer verdeeld geven.

Wat kan ik nog meer doen.
Ik heb het gevoel dat een schoonmaak kuurtje geen overbodige luxe is voor hem en dacht aan Chlorella. Maar welk merk is het beste en waar bestel ik dat?
Ik denk ook aan Doils Skin visolie, Phytonnic probiotica.
Later wil ik Puur huid of Puur jeuk gaan geven, maar welke van de twee?
Ook heb ik PlaqueOff in huis voor zijn gebit maar durf dit nog niet te geven omdat zijn darmen duidelijk nog niet in orde zijn.

Wie heeft goede raad voor ons.
Laatst gewijzigd door Truida op ma 07 sep 2015, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
#3137410
Truida schreef: Sinds ong. half december vorig jaar kreeg Rocky 's avonds 2 uur na zijn brokken Sporimune. Het krabben en bijten was over hiephiephoera.
Maar 3 juni zo'n 2 uur na de Sporimune overgeven. Eerst zijn brokken en daarna slijm met rose-rood er in.
4 juni weer hetzelfde. 5 juni naar de DA. Bij voelen in zijn buik gilde hij het uit. Kreeg Omeprazol mee.
Daarna niet meer gebraakt.
De jeuk kwam uiteraard weer terug, daarom nog een poosje zijn Hypo-allergene brok RC blijven geven.
KVV is hier slecht te krijgen maar kans gezien 1 juli 4 kg Tammenga paard te kopen.
Rocky blij met de inhoud van zijn bak, hij stond helemaal te dansen  ;D.
Tammenga is grof gemalen en zijn ontlasting was de ene keer heel goed andere keer aan het eind slapper met slijm.
Dus ergens 2 kg HaaksBarf paard te pakken gekregen. Dat is fijn gemalen maar er zit wel groenten in jammer genoeg.
Dat ging een poosje goed tot gisteravond. Toen heeft hij de inhoud van zijn bak in gang gedeponeerd en weer opgevreten.
Vanochtend weer in de kamer gepoept, buiten nog een klein beetje.
Hij zit duidelijk niet goed in zijn vel, smakt en slikt veel. Is sloom nou is hij nooit een aktief hondje geweest sinds hij bij mij woont maar dit voelt toch anders.
De HB-paard is op, ik heb gisteren 4 kg HB-konijn gehaald. Dat is wel heel fijn gemalen.
Ik zal hem vandaag zijn voer over 4 keer verdeeld geven.

Wat kan ik nog meer doen.
Ik heb het gevoel dat een schoonmaak kuurtje geen overbodige luxe is voor hem en dacht aan Chlorella. Maar welk merk is het beste en waar bestel ik dat?
Ik denk ook aan Doils Skin visolie, Phytonnic probiotica.
Later wil ik Puur huid of Puur jeuk gaan geven, maar welke van de twee?
Ook heb ik PlaqueOff in huis voor zijn gebit maar durf dit nog niet te geven omdat zijn darmen duidelijk nog niet in orde zijn.

Wie heeft goede raad voor ons.
Honden hebben groente nodig. Eerstens voor de mineralen / vitaminen en tweedes ter compensatie van de ruwe vezels (voor de spijsvertering) die ze normaliter uit de vacht en veren zouden halen.
Hier krijgen de honden om die reden dagelijks verse gepureerde groente.
Ik zie dat je alleen KVV paard voert. Is daar een rede voor? Het advies is om verschillende diersoorten af te wisselen en als je KVV voert, tevens verschillende goede merken af te wisselen.

edit: Ik zie dat je inmiddels ook een keertje konijn hebt gegeven. Twee diersoorten is echter te weinig, je moet echt meer afwisselen.
Je kunt hier op dit forum veel info vinden over wat en hoe je het beste kunt voeren. Ik weet niet of je dat al gedaan hebt, maar ik zou me even goed inlezen  ;)
Laatst gewijzigd door doranto op vr 24 jul 2015, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
#3137428
@Doranto, bedankt voor je reactie.
Dat honden ook groenten nodig hebben weet ik. Dat ik paard voerde was omdat er op dat moment niets anders te krijgen was in mijn woonplaats. Toen ik de HB-paard haalde kreeg ik de laatste 2 kg mee en heb meteen konijn besteld. Het duurt echter zeker 2 weken voordat de winkel dat binnen heeft gekregen.

Rocky heeft, nadat hij bij mij kwam wonen (was toen 4,5 jr oud), ruim 3 jaar op KVV gezeten.
Doordat zijn jeuk, krabben potenbijten steeds erger werd een jaar geleden hypo-allergene brok gekregen.
Helpt niet voldoende, toen de Sporimune. Daarmee gestopt ivm maag probleem en nu dus weer over op KVV.

Dat 2 diersoorten te weinig is weet ik. Het probleem is dat er niet veel te krijgen is op KVV-gebied en zeker niet de betere merken. Gunshies is met vakantie tot half augustus dan kan ik daar weer het e.e.a. bestellen. Voorlopig is het dus even behelpen.

Ik lees zeker al 3 jaar mee op dit forum, weet niet precies hoe lang ik lid ben. Post niet zo veel, ben meer een lezer.

Maar mijn vraag in de OT is wie weet raad voor ons met betrekking tot event. ontgiften en/of probiotica, vis olie enz.

Ik denk dat ik zo maar eens op mijn scootmobiel stap en probeer Okugest en Echinacea te kopen en een thermometer is ook nog wel een goed idee.
#3137434
Ok sorry, dat Rocky al langer rauw eten krijgt, kon ik uit je begin topic niet opmaken. Ik dacht dat hij tot vorige maand brokken had gekregen en je pas net bezig was met rauw  ;).
Ontgiften doe ik altijd met Luvos Heilaarde ultra fijn. Dat bevalt hier goed. Meestal een kuurtje van 3 weken. Op dit moment voeg ik een klein beetje aan de groente puree toe, voor de mineralen (niet om te ontgiften dus) en omdat er hier 2 aan het zandeten waren. Dat is nu over.
Verder gebruik ik als het nodig is als probiotica de Orthiflor Original. Ook dat bevalt goed.
Visolie gebruik ik op dit moment niet (had Doils) omdat ik veel wild voer en regelmatig verse vette vis.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Beterschap voor Rocky!
#3137704
Truida schreef: Sinds ong. half december vorig jaar kreeg Rocky 's avonds 2 uur na zijn brokken Sporimune. Het krabben en bijten was over hiephiephoera.
Maar 3 juni zo'n 2 uur na de Sporimune overgeven. Eerst zijn brokken en daarna slijm met rose-rood er in.
Mjah, met alle respect, Ciclosporine (de werkzame stof) is natuurlijk ook wel tynnuf :-\. De bijwerkingen zijn legio.
4 juni weer hetzelfde. 5 juni naar de DA. Bij voelen in zijn buik gilde hij het uit. Kreeg Omeprazol mee.
Daarna niet meer gebraakt.
De jeuk kwam uiteraard weer terug, daarom nog een poosje zijn Hypo-allergene brok RC blijven geven.
KVV is hier slecht te krijgen maar kans gezien 1 juli 4 kg Tammenga paard te kopen.
Rocky blij met de inhoud van zijn bak, hij stond helemaal te dansen  ;D.
Tammenga is grof gemalen en zijn ontlasting was de ene keer heel goed andere keer aan het eind slapper met slijm.
Dus ergens 2 kg HaaksBarf paard te pakken gekregen. Dat is fijn gemalen maar er zit wel groenten in jammer genoeg.
Dat ging een poosje goed tot gisteravond. Toen heeft hij de inhoud van zijn bak in gang gedeponeerd en weer opgevreten.
Vanochtend weer in de kamer gepoept, buiten nog een klein beetje.
Hij zit duidelijk niet goed in zijn vel, smakt en slikt veel. Is sloom nou is hij nooit een aktief hondje geweest sinds hij bij mij woont maar dit voelt toch anders.
De HB-paard is op, ik heb gisteren 4 kg HB-konijn gehaald. Dat is wel heel fijn gemalen.
Ik zal hem vandaag zijn voer over 4 keer verdeeld geven.
Dus eigenlijk, als ik het goed begrijp heeft Rocky twee problemen. Hij heeft atopische dermatitis (waar is hij allergisch voor?) en hij heeft problemen met de voeding? (hij heeft een hypo allergene brok voorgeschreven gekregen immers).
Wat kan ik nog meer doen.
Ik heb het gevoel dat een schoonmaak kuurtje geen overbodige luxe is voor hem en dacht aan Chlorella. Maar welk merk is het beste en waar bestel ik dat?
Ik denk ook aan Doils Skin visolie, Phytonnic probiotica.
Later wil ik Puur huid of Puur jeuk gaan geven, maar welke van de twee?
Ook heb ik PlaqueOff in huis voor zijn gebit maar durf dit nog niet te geven omdat zijn darmen duidelijk nog niet in orde zijn.

Wie heeft goede raad voor ons.
Ik verlies een beetje het overzicht. Help me even.

Krijg je hond nou nog wel of geen Sporimune?
Heeft je hond nog wel of geen jeuk?
#3137767
Ik heb geen tips voor je, alleen zag ik dat je dacht dat gunshies dicht was, maar ze hebben alleen aangepaste openingstijden.
Vandaag zijn ze zelfs de hele dag gewoon open.
http://www.gunshies.nl/index.php/catalo ... en/id/112/


Edit: denk dat ik je verkeerd begrepen heb en dat het alleen om bestellingen gaat. Dus dan heb ik niks gezegd Afbeelding
Laatst gewijzigd door yara2013 op za 25 jul 2015, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
#3137955
Lizzy, sinds 4 juni heeft Rocky geen Sporimune meer gehad.
De jeuk is terug gekomen en is er nog steeds.

Hij is allergisch voor: Copramijt, Farinaemijt, Meelmijt, Huisstofmijt.
Ook heeft hij een Malassezia infectie gehad.

De hypo-allergene brok was om te zien of hij dan minder of geen jeuk zou hebben. De jeuk werd ietsje minder maar lang niet voldoende vandaar de Sporimune.
Omdat de allergene brok toch niets uitmaakt geef ik hem weer KVV.

Ik wil hem pro-biotica (Phytonics) gaan geven maar vraag me af of eerst een kuurtje Chlorella zinvol is.

Ik ga de pro-biotica zowiezo bestellen net als Doils Skin visolie.

Vast bedankt voor het meedenken.
#3138023
@Ramses, ik heb geen auto daardoor erg beperkt wat betreft mijn actieradius.
Maar fijn dat je het aanbiedt.
Ik heb op internet gekeken naar informatie of de inhoud van de Kivo worsten maar kan niets vinden.
Ik zoek nl. KVV zonder graan, rijst, rund, kip en eventuele toevoegingen.

Voorlopig hou ik het maar op paard en konijn, als ik dat een paar weken afwissel zal hij toch niet zo snel tekorten krijgen denk ik.

Misschien kan ik hier in de buurt nog Carnibest eend diabetus krijgen dan heb ik al 3 smaken.
#3138066
Truida schreef: @Ramses, ik heb geen auto daardoor erg beperkt wat betreft mijn actieradius.
Maar fijn dat je het aanbiedt.
Ik heb op internet gekeken naar informatie of de inhoud van de Kivo worsten maar kan niets vinden.
Ik zoek nl. KVV zonder graan, rijst, rund, kip en eventuele toevoegingen.

Voorlopig hou ik het maar op paard en konijn, als ik dat een paar weken afwissel zal hij toch niet zo snel tekorten krijgen denk ik.

Misschien kan ik hier in de buurt nog Carnibest eend diabetus krijgen dan heb ik al 3 smaken.
Zelf heb ik het nog nooit gevoerd maar ik vond dit over Kivo.
http://www.voerwijzer.com/kivo

Of kijk hier eens?
http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken
#3138240
Truida schreef: Lizzy, sinds 4 juni heeft Rocky geen Sporimune meer gehad.
De jeuk is terug gekomen en is er nog steeds.

Hij is allergisch voor: Copramijt, Farinaemijt, Meelmijt, Huisstofmijt.
Ook heeft hij een Malassezia infectie gehad.

De hypo-allergene brok was om te zien of hij dan minder of geen jeuk zou hebben. De jeuk werd ietsje minder maar lang niet voldoende vandaar de Sporimune.
Omdat de allergene brok toch niets uitmaakt geef ik hem weer KVV.

Ik wil hem pro-biotica (Phytonics) gaan geven maar vraag me af of eerst een kuurtje Chlorella zinvol is.

Ik ga de pro-biotica zowiezo bestellen net als Doils Skin visolie.

Vast bedankt voor het meedenken.
Als ik je verhaal zo lees, lijkt het net of de maag/darmproblemen door de KVV komen. Maar dat is dus niet het geval? Ik vind het zo gek, je bent met dat middel Sporimune gestopt, dan zouden de darmen naar mijn beleving ook al weer goed moeten functioneren.....

Je zou het hele alternatieve pad op kunnen gaan. Om te kijken of je en de darmen en de jeuk onder controle krijgt. Maar dat is denk ik wel een lange weg. En ook niet gezegd dat je dat redt zonder dat er een goede holistisch dierenarts met je meekijkt.....

Vroeger bevatte Puur Pollen een homeopathische verdunning van de mijten die jij nu opnoemt. Die zijn eruit gehaald. En het middel is sindsdien wat mij betreft de helft minder effectief... Ik zoek nog steeds naar een nieuw homeopathisch middel dat een verdunning van deze mijten bevat. Ik zal maandag toch mijn speurtocht weer eens beginnen. Want dat zou jouw hond ook fantastisch goed kunnen doen. Een desensibilisatiekuur is ook te overwegen. Vooral bij redelijk jonge honden kan het effectief zijn....

De gist-infectie is weer onder controle?

Mmm. Misschien is het nu wel een goed moment om voorzichtig een reinigingskuur te gaan doen. Maar, nu een heftige kuur doen met bijv. Groene Leem? Ik zou dat zelf niet aandurven. Ik zou beginnen met een kuur Mariadistel. Je zou wel met een lage dosering moeten beginnen want Mariadistel kan diarree veroorzaken. De capsules van Akropharma raden aan bij mensen om er 's morgens, 's middags en 's avonds een te geven. Ik zou je aanraden om 1 capsule over 2 maaltijden te verdelen. Ik zou dat toch wel 2 tot 3 maanden volhouden. Als hij er goed op reageert natuurlijk.

In de tussentijd zou je inderdaad ook de Heilaarde kunnen gaan geven. Dat is een stuk zachter qua ontgiften dan de Groene Leem. Ik zou dat twee weken geven en dan weer stoppen. Na twee weken weer twee weken geven. En daarna weer stoppen. En ik denk dan dat je hondje nog steeds niet goed ontgift zal zijn. Dus dan zou ik een twee weekse kuur Groene Leem gaan proberen. In de regel hebben deze leemsoorten ook een gunstige uitwerking op de darmen.

Maar goed, nu moet je nog wat met de jeuk ook...... Visolie zou daarbij kunnen helpen. Hoeft niet, kan wel. Dat is een kwestie van uitproberen. Aangezien je hond zich niet lekker voelt qua maag en darmen, is het de vraag of visolie nu goed bij hem gaat vallen. Dat zul je uit moeten proberen.

Ken je dit topic? http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 582.0.html. Daar worden veel natuurlijke middelen genoemd om de jeuk te minimaliseren. Nelson van Hope heeft baadt bij Allerderm Spot On: http://www.medpets.nl/allerderm+spot+on/1624/. Ook Nelson heeft (o.a.) een allergie voor (volgens mij was het) huisstofmijten. Ik hoop dat Hope je nog meer tips kan geven!
#3138264
Lizzy, bedankt voor je hulp.
Rocky is nu 8,5 jaar en weegt ong. 7 kg.
Ik zal vanavond of morgen eens gaan zoeken naar Mariadistel en Heilaarde waar ik dat kan bestellen.
De links die je gaf zal ik later op mijn gemak doorlezen.

Dat maagdarm gedoe is echt gekomen door de Sporimune, zeker de maag. Nooit meer die troep, dan maar jeuk al is dat ook niet geweldig natuurlijk.

Het hele jeuk gedoe is eigenlijk zo'n ruim 2 jaar geleden begonnen na een Weil en kennelhoest enting.
Daarvoor ging het erg goed.

Enfin, ik ga mijn best voor hem doen. Het vervelende is dat ik zelf geen auto heb anders was ik beslist naar een holistisch dierenarts gegaan.

Ik hou me aanbevolen voor eventueel nog andere tips.
#3139844
Lizzy je schreef: "In de tussentijd zou je inderdaad ook de Heilaarde kunnen gaan geven. Dat is een stuk zachter qua ontgiften dan de Groene Leem. Ik zou dat twee weken geven en dan weer stoppen. Na twee weken weer twee weken geven. En daarna weer stoppen."

Ik krijg het morgen binnen maar heb geen flauw idee hoeveel ik er van moet geven  :-\.

Hij krijgt nu 2x dgs probiotica Phytonics.

Ik heb de Mariadistel vandaag gehaald en daar begin ik morgen mee.

Kan dat allemaal tegelijk of kan ik beter me de probiotica stoppen tot de kuurtjes met M.distel en Heilaarde gedaan zijn?

Rocky heeft nu een aantal dagen HB konijn gehad en de ontlasting was prima  :).
Morgen eend van Dogmeat, ben benieuwd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door