Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door nouky
#3137772
TessaThomas schreef: Haha, oh sorry haha! Dan heb ik haar wel eens voorbij zien komen, met foto's van jumelage? Wij hadden het er laatst op de club nog over, maar op de een of andere manier zijn die showlijnen die ook goed meekomen met het sporten de types die mij qua uiterlijk meer aanspreken. ;)
jaaaaa oa op de jumelage
dit jaar deed hij niet mee maar normaal loopt ook taran mee van kringgroep overpelt
in bokrijk loopt xento...ook ipo en in aug gaat puma en xento samen een koppelwedstrijd draaien .
taran doet met iemand anders daar ook aan mee .....leuk he...en zooo trots zijn we  :biggrin2:

xenta speelt in belgie de gg wedstrijden....
en dan heb ik nog xico en atlas die ook in de ipo sport leuke dingen laten zien  :D

leuk dat je ze gezien hebt

heb wat foto's opgezocht van enkele van onze fokprodukten....

onze puma.....

Afbeelding

puma aan het werk...
Afbeelding

gringo  ipo 3 (vader van puma)
standfoto (sorry  ;) maar je kunt zien dat hij een mooie sterke rug heeft) en springfoto
Afbeelding
Afbeelding

lex...waterwerk
Afbeelding

savio...gecertificeerde hulphond  :)
Afbeelding

filmpje van een dravende obelix....broer van onix...
https://youtu.be/BPOo2LO9WuQ

onze honden zijn op dit moment bezig als heuse filmsterren in de oorlogsfilm steenkoude liefde :)
Afbeelding

mooie foto van onze hera...8,5 jaar jong
Afbeelding

pandor...broer van puma...loopt behendigheidswedstrijden
Afbeelding

stammoeder qanuk...oma van puma en pandor  :-*
Afbeelding
Laatst gewijzigd door nouky op za 25 jul 2015, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door nouky
#3137783
dank je wel...we zijn ook mega super blij met haar en hopen eind van het jaar een nestje van haar te mogen krijgen  :)
Door Ramses1
#3137845
jaaaaa oa op de jumelage
dit jaar deed hij niet mee maar normaal loopt ook taran mee van kringgroep overpelt
in bokrijk loopt xento...ook ipo en in aug gaat puma en xento samen een koppelwedstrijd draaien .
taran doet met iemand anders daar ook aan mee .....leuk he...en zooo trots zijn we  :biggrin2:

xenta speelt in belgie de gg wedstrijden....
en dan heb ik nog xico en atlas die ook in de ipo sport leuke dingen laten zien  :D
Dat je deze grote absolute topper Djenges Kahn niet noemt is dan wel weer erg bescheiden van je, dus dan doe ik het even  :)

Afbeelding

Standfoto! :)
Laatst gewijzigd door Ramses1 op za 25 jul 2015, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3137870
Jouw Puma is echt een prachtige hond, ontegenzeggelijk waar!

Alleen, ik denk dat Duitse Herder mensen, zoals Nadia al terecht opmerkte, een ander idee bij een rechte rug hebben dan iemand als ik. Voor mij is de rug van deze hond iets gewelfd en aflopend. En Nadia schreef het al, voor mij is een rechte rug horizontaal :biggrin2:. En de combinatie van de iets gewelfde rug en aflopende rug, de afhangende croup en de achterbenen die op deze wijze staan maakt dat het voor mij nog steeds wat onnatuurlijk oogt.

Vast helemaal jullie type niet, maar voor mij heeft deze hond een rechte rug:

Afbeelding

Ja, aan de standfoto van Gringo kan ik dat eerlijk gezegd niet opmaken of de hond een sterke goede rug heeft of niet. Dat is mijn gebrek aan kennis van de Duitse Herder maar deze hond zou voor mij net zo makkelijk een niet sterke rug kunnen hebben. Alleen, als ik hem dan zo aan het springen zie..., een krakkemikkige hond kan dit natuurlijk niet. Dus die 2de foto vind ik dan echt heel veelzeggend.

Ik heb het filmpje bekeken. Heel eerlijk gezegd vind ik dit wel typisch Duitse Herder gangwerk. En het lijkt in z'n geheel niet op dat vreselijke gangwerk dat ik al een paar keer heb mogen aanschouwen bij pups hier in de buurt, Godzijdank! Maar het is ook niet het gangwerk dat ik persoonlijk mooi vind. Ik vind dat de hond wat ver op de hakken loopt en ik vind de rug van deze hond aflopend. Maar ja, ik vrees dat we hier serieus aanlopen tegen verschil in zienswijze. Want voor jullie is dit zoals het hoort. En jij kijkt er naar met jouw Duitse Herder blik. En ik kijk er naar met mijn "totaal geen kennis van de Duitse Herder blik", alleen maar met een blik van wat ik mooi en gezond gangwerk vind. En nou moet gezegd worden dat de Dalmatische Hond typisch een draver is, die gerust uren aan 1 stuk door met een koets moest draven. Waarmee ik wil zeggen dat ik ook niet totaal nitwit ben op gebied van dravers :biggrin2:. Maar, Dalmatiers zijn anders gebouwd en draven dus heel anders. Ik vind dat persoonlijk natuurlijker ogen. Je kunt ze eigenlijk niet vergelijken die twee, maar als een Duitse Herder er zo uit ziet omdat het een typische draver is (dat werd ergens in dit topic geschreven, dat hij zo gebouwd is omdat hij heel lang moet kunnen draven), dan zou een Dalmaat dus geen typische draver zijn, terwijl ie dat typisch wel is. Snap je wat ik bedoel?

Maar, ik hoop niet dat je het idee krijgt dat je je moet verdedigen want dat is echt echt echt echt mijn bedoeling niet :-*! Ik wilde leren en jij bent zo lief dat je me die kans geeft. En ik leer hier absoluut van. Maar ik denk dat we eigenlijk gewoon wat verschillend tegen de dingen aan kijken. Waarmee ik niet wil beweren dat ik gelijk heb. Ik signaleer alleen een andere manier van kijken naar de zaken.

En de rest van de foto's: prachtige plaatjes, prachtige honden! En ik realiseer me heel goed dat je geen behendigheidswedstrijden kan lopen met een slecht gestel. Dus ja, dit vind ik dan echt super veelzeggende foto's!
Gebruikersavatar
Door nouky
#3137942
je mag uiteraard je eigen mening hebben...en zelf zeggen wat mooi is...gelukkig wel :)

ik ga ook niet discussieren....
ik ga niet zeggen wat ik wel en niet mooi vind aan welk ras dan ook...dan ben ik volgende week nog bezig hahaha

ik hou van mijn ras....jij van het jouwe.....en das nou net zo leuk.  :)

ik heb toch...ondanks dat ik wist dat er commentaar zou komen...mijn foto's geplaatst

en ja ramses...natuurlijk wilde ik mijn grote trots niet vergeten....
maar tja...das weer een standfoto he....hahaa....
hieronder toch dan een paar werkfoto's en een filmpje van mijn auslese reu djenges kahn


Afbeelding

Afbeelding

https://www.youtube.com/watch?v=QNMJYi2MobQ
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3137944
vlgs mij is in de kynologie een rechte rug een rug zonder knikken, deuken, bulten, doorzakken zeg maar  ;) Is niet hetzelfde als horizontaal  ;)
Gebruikersavatar
Door nouky
#3137945
Kaio schreef: vlgs mij is in de kynologie een rechte rug een rug zonder knikken, deuken, bulten, doorzakken zeg maar  ;) Is niet hetzelfde als horizontaal  ;)
helemaal goed    :biggrin2: :biggrin2:
Door Esther Q
#3137947
Kaio schreef: vlgs mij is in de kynologie een rechte rug een rug zonder knikken, deuken, bulten, doorzakken zeg maar  ;) Is niet hetzelfde als horizontaal  ;)
Aah, dat wist ik niet! Goed om te weten :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door