Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
#3137712
Nou wat mij gisteren gebeurde...
Jones had laatste les van de basiscursus hoopers en net als de enerlaatste les begon hij meteen te rellen naar andere honden en te klieren en niet zo'n beetje. Ok, andere dingen doet hij keigoed, dan is dit dus geen sport voor hem. Dus Jones na 10 minuten in de auto gegooid. Toeval of niet ik had Boris mee en aan de kant vastgebonden. Joh laat hem ook maar. Mmmm zouden we doen? Ik deed de lijn af en hij begon te volgen aan de voet met een pretbek en zijn staart kwispelde hij eraf. Toen het parcours. Nog nooit in zijn leven een hoop of ton gezien... mmm ik krijg agility aanwijzingen.... echt waar daar liep mijn oud agilitykampioen de sterren van de hemel! Thuis bleef hij mega vrolijk en ging actief spelen. En vanochtend ik sta op: hij doet zijn ogen open, tilt zijn kop op: wat gaan wij doen??? Tijdens de wandeling huppelde hij en "veerde" in zijn draf. Kop in de lucht en een grote grijns erop en kwispelen. Terwijl hij gisterochtend nog met kop laag sjokte en niet te motiveren was.

Ik zag dat de phen pred en anabolen zeer goed werkte, maar mijn hond leek toch heel slecht te gaan. Laat je hem 3 rondjes trainingsveld doen en hij is 10 jaar jonger. Lieve gek van mij.
Door smulpaap
#3137751
Geweldig zoiets  :-* Dat zijn van die momenten die nooit meer worden afgepakt
En voor later weer een hele mooie herinnering
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3137777
Heerlijk! Echt genieten voor Opa en jou  :-*

Wel jammer dat het voor Jones niets is. Ik zie, als ik de verschillende hoopers stromingen en instructeurs wat volg, ook wel heel erg veel verschil in hoe het uitgevoerd wordt. Ik ben dan ook wederom erg blij met mijn juf, die ons in het "rugproblemen groepje" heeft gezet, waar we echt om de beurten en met nóg meer aandacht voor de individuele hond trainen. Anders zou Oscar ook gaan flippen vrees ik.

Maar aangezien je heel veel andere leuke dingen met Jones doet, voorzie ik een carrière switch voor opa Boris  :biggrin2:
Door Lil
#3137780
Kaela schreef: Heerlijk! Echt genieten voor Opa en jou  :-*

Wel jammer dat het voor Jones niets is. Ik zie, als ik de verschillende hoopers stromingen en instructeurs wat volg, ook wel heel erg veel verschil in hoe het uitgevoerd wordt. Ik ben dan ook wederom erg blij met mijn juf, die ons in het "rugproblemen groepje" heeft gezet, waar we echt om de beurten en met nóg meer aandacht voor de individuele hond trainen. Anders zou Oscar ook gaan flippen vrees ik.

Maar aangezien je heel veel andere leuke dingen met Jones doet, voorzie ik een carrière switch voor opa Boris  :biggrin2:
Ja, precies je ziet het goed.
Op zich heb ik een super gt als instructrice en ja wij staan dus op elkaar te wachten en ik denk dat juist dát maakt dat Jones tijd heeft om met de rest te klieren. Het echte aanleren waar je je eigen hoop en eigen tonnetje krijgt deed den Jones weer echt super super goed en vond hij ook leuk. Maar een parcours... neuh. En ja hij doet andere leuke dingen, laat hem dat maar doen. Die cursussen zijn er niet meer, maar ik kan ook veel zelf (als je praat over bijv. canine freestyle of een funparcourtje met tonnen en krukjes en zo). Wel gaan die cursussen die er niet meer zijn vervangen worden door..... praktijkspeuren (zodra juf diploma heeft). Dus wie weet heeft den Jones tegen de tijd dat de donkere dagen starten weer wat op de hondenclub te doen. Het was moeilijk om met hem een speurplek te vinden, maar ja bij deze juf kan hij alles (op hoopers na  :P).

Gisteravond even met de juf gesproken toen ik hielp met opruimen. Boris mag tegen gereduceerd tarief zo als het mij uitkomt gewoon even paar keer mee doen. Ik wilde hobbelen schrijven, maar het was beslist geen gehobbel wat hij deed  :biggrin2: Ze zei na Boris eerste rondje al: bedenk je eens of je niet tóch wilt meedoen aan de vervolgcursus, want wat ik hier zie is wel heel bijzonder.

En dat vind ik dus zoooooo top! Niet nee, oude hond pffff zou je wel doen, moet hij niet met pensioen? Ja, maar hij heeft de cursus niet gevolgd. Gewoon naar de hond kijken en zeggen Jones nu auto in, want dit is het absoluut niet. En van Boris laat die lekker af en toe een rondje bij de gevorderden meelopen: houdt hem gezond. Zo anders als ik van vroeger gewend ben waar men regels had en niet zo goed naar het individu keek.  :D
Door El_Kato
#3137799
Leuk he, dat ervaar ik als ik een rondje met Manu loop waarbij hij mag aangeven waar hij naar toen wil. Vanwege zijn rug mag hij van mij niet te snel lopen, en er zijn een paar restricties we gaan bv geen steegjes in en als de ronde te groot qua afstand dreigt te worden dan stuur ik iets bij maar verder doen we wat hij wil  :)

Hin loopt dan ook echt met een grijns op zijn kop, druk stappend af en toe met een blij huppeltje kwispelend naast me, heerlijk  :smitten:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3137838
Ja helemaal geweldig als je oude opa zo opleeft en er zin in heeft als eeen jonge hond! Ik ken het gevoel maar al te goed! Kaio gaat nog altijd waterwerken ( zij het met zwemvest) maar toch hij heeft er zo een zin in, staat smorgens al kabaal te maken en te springen en huppelen dat ie meewil  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3137973
Wat leuk! Ik ben er ook van overtuigd dat je een oudere hond op deze manier jong houd, en ze het op deze manier veel langer volhouden. Dat is toch enorm genieten als je oude man zo'n plezier heeft!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door