Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Renate Laska
#3136867
Hi all,

Ik heb een vraagje, we gaan op vakantie, met de camper, naar Frankrijk. Onze hond is dan bijna zes maanden, heeft iemand wat tips en trucs wat betreft de voeding? Hoe wat en waar? Ik kan moeilijk een vriezer meenemen dus ik moet het daar wel kopen.
Misschien heeft iemand hier al ervaring mee?
Alvast bedankt voor jullie tijd, ik ben benieuwd
Groetjes Henriëtte
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3136899
Ik vond dat er heel erg veel te koop was gewoon in de supermarkt; nier, tong, lever enz maar ook hele konijn enz. Moet dus makkelijk te doen zijn! Succes
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3136925
In een koelbox (er zijn er die ook in de auto aangesloten kunnen worden) een menu voor een dag of 3 a 4 meenemen. Liefst wat diersoorten die je niet in de supermarkt aldaar kan kopen. En dan de rest van de vakantie lekker shoppen in de supermarché. Daar kun je veel krijgen en zo lang je geen harde botten neemt en geen varken, kan er niet veel mis gaan. De percentages mogen best wat minder nauw genomen worden in de vakantietijd en een week of wat vooral kip en rund is ook geen probleem. Als kan je er denk ik ook best aan lam en konijn komen, maar wat het aan prijzen doet weer ik niet. Een eitje en een stukje vette vis moet ook wel te krijgen zijn.
Gebruikersavatar
Door Renate Laska
#3137025
Oké thx, dan ga ik het wel zien. Mag ik daar gewoon verse vis kopen zonder eerst in te vriezen? Of kan ik beter kijken of ze dat ook bevroren verkopen?
Door Cathelijn
#3137032
Wij gaan op safe voor de sardientjes in blik. Ik heb ze naturel kunnen kopen, dus zonder olijfolie (daar zaten olijven bij) of zonnebloemolie.
Konijn en tong heb ik wel zien liggen maar was nogal prijzig.  Uiteindelijk toch weer veel kip gevoerd. Het voordeel daarvan was wel dat ik met weinig knip- en zaagwerk kon voeren.
Waar wij waren kon je bij de kleinere Intermarché niet veel krijgen en wel wat meer bij de luxere supermarkt (ben even de naam kwijt).
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3137034
Ik ga in Duitsland ook op zoek naar een zo compleet mogelijk menu.
Ik neem voor 3 dagen KVV mee en heb als reserve een potje eierpoeder gemaakt.
Door pipelootje
#3137315
Ik ben nu in frankrijk en er is genoeg, heb ook een vraagje,  mag je een konijnenpoot incl bot geven? Wij zijn net een mandje bezig met rauw voer..

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Renate Laska
#3137669
Oke bedankt allemaal ! Morgen gaan we weg en ik neem voor drie dagen voeding mee en ga daarna in de supermarkt kopen. Ik had wel verwacht dat het duurder zou zijn. Je koopt natuurlijk voor menselijke consumptie. Gaan we maar een keertje minder uiteten
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door