Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3137399
Heeft jouw hond een allergie? En heb je de oorzaak kunnen vinden? Geef dan hier eens je ervaringen door.Wanneer je nog geen oorzaak hebt kunnen vinden, lees dan gewoon mee. Zo hoop ik een goed overzicht te kunnen krijgen van allergieën en mogelijkheden waar ook anderen weer gebruik van kunnen maken.

Brandt maar los  :D
#3137447
Cathy schreef: Mijn reu 8 jaar heeft atopie , en ik denk ook voor voedsel ( is niet onderzocht ) maar dit jaar helemaal jeuk vrij  :D echt helemaal super , mijn oplossing ja dat zal ik maar niet opschrijven  ;)
dan misschien een link toevoegen?
Doranto schreef: Volgens mijn zijn er al ontelbare topics over dit onderwerp geweest. Als je de zoekfunctie gebruikt vind je vast het e.e.a.  ;)
Klopt, daarom lijkt t me wat om in één topic te verzamelen.
#3137528
Cathy schreef: Mijn reu 8 jaar heeft atopie , en ik denk ook voor voedsel ( is niet onderzocht ) maar dit jaar helemaal jeuk vrij  :D echt helemaal super , mijn oplossing ja dat zal ik maar niet opschrijven  ;)
Waarom niet? Daar wordt toch naar gevraagd. Ze zullen je echt niet afschieten als brok voor jouw hond de oplossing is.
#3137705
Cathy schreef: Mijn reu 8 jaar heeft atopie , en ik denk ook voor voedsel ( is niet onderzocht ) maar dit jaar helemaal jeuk vrij  :D echt helemaal super , mijn oplossing ja dat zal ik maar niet opschrijven  ;)
Ik zie alleen niet het verband tussen atopie en een brok die dan de oplossing is...? Atopie is niet hetzelfde als een voedselallergie.
#3137714
Cathy schreef: Mijn reu 8 jaar heeft atopie , en ik denk ook voor voedsel ( is niet onderzocht ) maar dit jaar helemaal jeuk vrij  :D echt helemaal super , mijn oplossing ja dat zal ik maar niet opschrijven  ;)
Dat heeft er idd niks mee te maken Lizzy , maar had het vermoeden vorig jaar dat het ook het eten was , omdat de ene keer de jeuk veel erger was dan de andere keer , ik heb hem toen in de wintermaanden op de brok gezet , hij had al vrij snel geen jeuk meer , dit voorjaar wilde ik eens kijken wat er ging gebeuren als alles weer ging bloeien , en dat was niks , geen jeuk gehad , ben er heel blij mee  :D, ik weet dat het zaai is voor hem maar hij krijgt niks anders meer , nog geen korstje brood wat je altijd even makkelijk richting een hond gooit omdat ze het zo lekker vinden .
#3137715
Cathy schreef: Mijn reu 8 jaar heeft atopie , en ik denk ook voor voedsel ( is niet onderzocht ) maar dit jaar helemaal jeuk vrij  :D echt helemaal super , mijn oplossing ja dat zal ik maar niet opschrijven  ;)
Dat heeft er idd niks mee te maken Lizzy , maar had het vermoeden vorig jaar dat het ook het eten was , omdat de ene keer de jeuk veel erger was dan de andere keer , ik heb hem toen in de wintermaanden op de brok gezet , hij had al vrij snel geen jeuk meer , dit voorjaar wilde ik eens kijken wat er ging gebeuren als alles weer ging bloeien , en dat was niks , geen jeuk gehad , ben er heel blij mee  :D, ik weet dat het zaai is voor hem maar hij krijgt niks anders meer , nog geen korstje brood wat je altijd even makkelijk richting een hond gooit omdat ze het zo lekker vinden .

Sorry dubbel op zie ik .
#3137736
Ooit ben ik hier terecht gekomen omdat onze poes Siepie op oude leeftijd een voedsel allergie kreeg van brok. Kende het rauw voeren toen nog niet. Na vele DA bezoekjes,  dure zakken brokjes en een doodzieke kat kwam ik hier terecht op advies van een kennis. Na een paar dagen kvv knapte ze weer op, en heeft nog twee jaar op rauw geleefd. Bijna 19 geworden  8)
#3137738
Cathy schreef: Dat heeft er idd niks mee te maken Lizzy , maar had het vermoeden vorig jaar dat het ook het eten was , omdat de ene keer de jeuk veel erger was dan de andere keer , ik heb hem toen in de wintermaanden op de brok gezet , hij had al vrij snel geen jeuk meer , dit voorjaar wilde ik eens kijken wat er ging gebeuren als alles weer ging bloeien , en dat was niks , geen jeuk gehad , ben er heel blij mee  :D, ik weet dat het zaai is voor hem maar hij krijgt niks anders meer , nog geen korstje brood wat je altijd even makkelijk richting een hond gooit omdat ze het zo lekker vinden .

Sorry dubbel op zie ik .
Dan kan het dus zomaar zijn dat hij niet tegen granen kan en het dus niets met de rauwe voeding te maken had  :-\
Laatst gewijzigd door doranto op za 25 jul 2015, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
#3137740
Cathy schreef: Dat heeft er idd niks mee te maken Lizzy , maar had het vermoeden vorig jaar dat het ook het eten was , omdat de ene keer de jeuk veel erger was dan de andere keer , ik heb hem toen in de wintermaanden op de brok gezet , hij had al vrij snel geen jeuk meer , dit voorjaar wilde ik eens kijken wat er ging gebeuren als alles weer ging bloeien , en dat was niks , geen jeuk gehad , ben er heel blij mee  :D, ik weet dat het zaai is voor hem maar hij krijgt niks anders meer , nog geen korstje brood wat je altijd even makkelijk richting een hond gooit omdat ze het zo lekker vinden .
Maar waarom schrijf je dan dat je hond atopie heeft? Dat heeft hij dan toch niet, hij heeft dan toch een voedselallergie?
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 25 jul 2015, 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
#3137746
Lizzy schreef: Maar waarom schrijf je dan dat je hond atopie heeft? Dat heeft hij dan toch niet, hij heeft dan toch een voedselallergie?
Hij heeft wel atopie , en niet zo zuinig ook , is uit een bloed onderzoek gekomen .
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door