Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3137381
Ergens valt de opmerking dat iedereen huilt bij het zien van een foto van zijn/haar ras rond 1900. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat bij mijn honden onwijs vind meevallen......... misschien te klein en niet gewild genoeg??

vroeger:
westie 1875:
Afbeelding

1900:
Afbeelding


Cairn begin 1900
Afbeelding

nu staat in mijn handschrift.......
Laatst gewijzigd door Dian op vr 24 jul 2015, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
#3137394
Hoezo niet gewild genoeg. Toen ik net mijn trimmersopleiding had gedaan viel je zowat over de "cesarhondjes".  En als ze zoals rakker kort staan zal het verschil niet zo opvallen, maar de hoeveelheid en kwaliteit vacht van de Westie is zeker wel verandert sinds 1875.

Daarbij is het niet altijd gezegd dat die anderhalve foto uit 1900 synoniem was voor hoe het ras er toen in zijn algemeenheid bijstond.  Zo zijn er oide foto,s van oesen waarbij je denkt...oke, even naar de kapper en hij kan anno 2015 zo de ring in en er zijn foto,s van oesen die je op 10 meter nog niet als oes herkent.
Laatst gewijzigd door Angelique op vr 24 jul 2015, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
#3137395
De trieste ontwikkeling (mijn mening!) van de labrador retriever

Munden Sentry 1900
Afbeelding

Flapper 1902
Afbeelding

Winnaar National Dogshow UK 1916
Afbeelding

Bramshaw Bob Winnaar Crufts in 1932 en 1933
Afbeelding


Scramble Best of Breed The Labrador Retriever Club 2015  :'( :'(

Afbeelding
#3137401
*Remy* schreef: De trieste ontwikkeling (mijn mening!) van de labrador retriever

Munden Sentry 1900
Afbeelding

Flapper 1902
Afbeelding

Winnaar National Dogshow UK 1916
Afbeelding

Bramshaw Bob Winnaar Crufts in 1932 en 1933
Afbeelding


Scramble Best of Breed The Labrador Retriever Club 2015  :'( :'(

Afbeelding
+1
#3137405
*Remy* schreef: De trieste ontwikkeling (mijn mening!) van de labrador retriever

Munden Sentry 1900
Afbeelding

Flapper 1902
Afbeelding

Winnaar National Dogshow UK 1916
Afbeelding

Bramshaw Bob Winnaar Crufts in 1932 en 1933
Afbeelding


Scramble Best of Breed The Labrador Retriever Club 2015  :'( :'(

Afbeelding
Bedankt he. Mijn Flow komt uit een big bones lijn. Jammer dat je de lijnen neer zet als verdrietig. Big bones kunnen ook heel gezond zijn.. Persoonlijk vind ik de magere, smalle, hoog op de poten lijnen niet mooi.
#3137421
Komt nog bij dat deze reu won op de Potomac, via de Amerikaanse Kennel Club. Plaats dan iig een foto van een Nederlandse dekreu, oke zo zie je ze hier ook wel maar minder extreem en op de LKN en NLV word er echt wel rekening mee gehouden dat er tegenwoordig meerdere soorten en smaken zijn.
#3137426
Els&Flow schreef: Bedankt he. Mijn Flow komt uit een big bones lijn. Jammer dat je de lijnen neer zet als verdrietig. Big bones kunnen ook heel gezond zijn.. Persoonlijk vind ik de magere, smalle, hoog op de poten lijnen niet mooi.
ja kan me vast schieten nu, maar ik zie die wandelende tafels ook niet graag bij de labjes....
Sommige op show kunnen amper een rondje lopen zonder bekaf te zijn...
Oh en voor je gaat roepen dat dat bij de Rottweiler ook zo is: Inderdaad en daar vind ik dat even zielig...
Mijn honden vallen dan ook meestal uit de toon op show :)
#3137427
Maar feit blijft toch Els dat ze zo 'zwaar' zijn dat ze zich minder soepel voor kunnen bewegen dan hun voorouders die atletischer zijn gebouwd? Is dat waar we naartoe willen en moeten gaan?
Ik persoonlijk vind van niet.

Als ik naar mijn eigen ras kijk en ik neem alleen maar de vacht als voorbeeld krijg ik ook een beetje buikpijn....De vachten worden veel te zacht en fluffy, honden struikelen er soms over, zien niets meer door het 'gordijn' voor hun ogen ( ook mijn eigen reu niet als hij geen staartje in heeft )
Afbeelding
Afbeelding

Mijn teef heeft een kortere vacht, niet heel kort maar niet zo lang als op bovenstaande foto. Daar wordt ze dus op afgerekend bij shows. Dat ze wel de juiste vachtstructuur heeft daar gaan ze dan aan voorbij...

Maar goed, dan komen we weer op het punt dat er naar de verkeerde kant wordt gefokt....
#3137431
orinake schreef: ja kan me vast schieten nu, maar ik zie die wandelende tafels ook niet graag bij de labjes....
Sommige op show kunnen amper een rondje lopen zonder bekaf te zijn...
Oh en voor je gaat roepen dat dat bij de Rottweiler ook zo is: Inderdaad en daar vind ik dat even zielig...
Mijn honden vallen dan ook meestal uit de toon op show :)
De papa en mama van Flow zijn beide stevige labs. Beiden doen en deden (papa is over de regenboogbrug) het niet onverdienstelijk in de jacht, hielden van lange stevige wandelingen met veel zwemmen. En ja ze hielden ook van eten.

Het is zeker waar dat sommigen niet eens een rondje om de kerk halen, maar geld dat niet voor vele rassen? Het is maar net wat je als eigenaar er in stopt. Trainen en je hond in conditie houden, ongeacht de bouw van je hond. Met een hond moet je iets ondernemen, daar is het een hond voor anders was ie wel vloerkleedje geworden. Helaas vinden sommigen een hond maar lastig, zeker als het regent of de hond van nature wat luier is, of de gezinssituatie wat drukker is dan van tevoren ingeschat.

Weet je, zoveel mensen zoveel wensen. Maar het verbaast me dat er altijd weer mensen zijn die dan op een forum moeten verkondigen dat ze verdrietig worden van een bepaald ras zoals in een ander topic ook al werd aangehaald, of ze zelf nou wel of niet dat ras bezitten. Big bones of showlijn is niet per definitie lui. En dan een foto erbij van een Amerikaanse reu, de lab kenners hier weten wel dat de Amerikaanse kennelclub andere regels hanteert, zoals ze ook sliver en coral accepteren, iets wat hier niet gebeurd. Dat vind ik jammer.
#3137438
Dit zou zomaar een leuk topic kunnen worden!

Kijk, dit is de beroemde Dalmatier Snow Leopard. Hij is geboren in 1929. Ik zou me niet schamen, als ik vandaag de dag zo'n hond zou fokken!

Afbeelding

Deze is uit 1930":

Afbeelding

Deze is uit 1907:

Afbeelding

En deze uit 1890:

Afbeelding

En dit is anno 2014:

Afbeelding

En dit is een van de topwinning Dalmatiers van een paar jaar geleden:

Afbeelding

En dit is een topwinning Dalmatier van nu:

Afbeelding

En ja, ik merk dat er bij ons ook een risico tot "overdrijving" op de loer ligt. Zo beginnen er ineens heel veel fokkers enorm te kwijlen als ze een Dalmaat zien met een front zo zwaar dat ie bijna voorover duvelt. En die kant moeten we niet op, dat we op enorme fronts gaan selecteren.
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 24 jul 2015, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
#3137444
Lizzy schreef: Dit zou zomaar een leuk topic kunnen worden!

Kijk, dit is de beroemde Dalmatier Snow Leopard. Hij is geboren in 1929. Ik zou me niet schamen, als ik vandaag de dag zo'n hond zou fokken!



En dit is anno 2014:

Afbeelding
[offtopic]zet je hond naast het bordje ipv ervoor  :biggrin2: [/offtopic]


Maar een kopvlekje deden ze toen blijkbaar niet moeilijk over?
#3137448
Angelique schreef: [offtopic]zet je hond naast het bordje ipv ervoor  :biggrin2: [/offtopic]


Maar een kopvlekje deden ze toen blijkbaar niet moeilijk over?
Ja ja, ik weet het :biggrin2:

Heel vroeger niet. Maar er kwam toch al snel een tijd dat ze adviseerde een pup met kopvlek dood te maken ( :-X :-X :-X) omdat het een minder dan waardeloos wezen is, die je zelfs niet als huishond hoorde te verkopen. Maar ach, dat vinden sommige mensen anno 2015 nog steeds :-X
#3137462
Afbeelding

Vind net als Els dat de labrador onterecht commentaar krijgt als zijnde een te zware hond. Hierboven een foto van onze lab die het op shows erg goed doet en in mijn ogen toch echt niet van het zware type is. De Amerikanen fokken de zware types maar die staan in Europa niet vooraan op shows.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door