Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Jantina
#3137237
Wij hadden 2 Duitse herders uit 1 nest. In 1999 gekocht. 1 prachtige teef met rechte rug en haar 'gehandicapte' zusje met flaporen, platvoeten, kromme rug en lang haar. Maar ze was wel lief haha. Zusje bleef over en mochten we toen mee nemen. Zal geen topfokker geweest zijn maar de 'goede' teef was kerngezond en kaarsrecht. Zo heb ik ze nooit meer gezien. Toevallig dat ik het daar nog met De Meiden over had een paar maand terug. Dat het om te huilen is, die kromme pups. Hebben jullie nog foto's waar gewoon rechte pups te zien zijn?
Door Lil
#3137238
Me and my boys! schreef: ik heb belgen maar die kan ik ook zo neerzetten.... heb ergens een foto van vinnie dat ie ook zo staat
Cay kon dat. Boris absoluut niet en dat komt door zijn bouw, kruising mechel x hollander en een stamboommechel konden we zo ook niet neerzetten. Ik heb ipo gedaan bij vereniging van dh en daar werd ook geroepen ik zet elke hond zo neer en dat lukt dus echt niet bij iedere hond daar moet een bepaalde bouw voor zijn. Want er is serieus niet een keertje geprobeerd met die honden of ze zo konden staan maar een paar keer echt getraind bij de ringtrainig. Deze honden vielen om in die stand. Niet letterlijk ze zetten de poten wel terug maar je zag ze wankelen. Labrador van mijn zus stond uit zichzelf zo als een dh: rugafwijking en groeiafwijking in achter poten.Ow ja cay had ook geen gezonde rug. Daarmee zeg ik niet elke dh die zo staat heeft een rugafwijking maar nee niet elke hond krijg je in die stand.
Gebruikersavatar
Door RvB
#3137247
Er zit heel veel verschil kwa bouw tussen de kyno's en de Duitse herders uit werklijn.
wij hebben hier 2 Duitse herders 1 uit showlijn en de ander uit werklijn.
Als je ziet hoe veel makkelijker onze DH uit werklijn loopt en springt.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door RvB op zo 09 aug 2015, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door nouky
#3137271
bedankt voor het afzeiken van mijn  fokprodukten .

duidelijk gevalletje geen verstand hebben en maar fijn roepen hoe zielig het allemaal is.
uiteraard zijn er extremen...waar ik zelf ook hard bij wegloop
maar om nu te roepen dat je hard gaat janken als je deze foto ziet...walchelijk
je trapt me hard op mij ziel.
en weet je waarom????

omdat wij ons stinkende best doen om geen overdreven hoekingen te fokken.....wij kynologen fokken die rechte ruggen hebben
die op de shows niet vooraan lopen omdat ze volgens de heren keurmeesters meer gehoekt zouden moeten zijn

wij doen daar NIET aan mee...!!!!!
wij willen sterke rechte ruggen...
en ja...op de foto staan ze in stand...en hier in huis kun je er je kopje koffie op zetten...zo recht.

ik walg van mensen zoals jullie
ik dacht...een fijn en eerlijk forum
maar jullie JATTEN...ja JATTEN een foto,,,plakken die op je forum...en beginnen weer de volgende hetze tegen ons ras
die inderdaad naar de klote is.
en dan juist pakken jullie er een foto af van mijn honden.....waar ik zooo mee bezig ben om gezonde honden mee te fokken.....recht...zonder overdrijvingen.
en dan gaan jullie me hier een beetje lopen afzeiken....walchelijk

en nee...ik hoef hier geen filmpje neer te zetten en foto's van rechte honden.
want dan vinden jullie wel weer wat anders om over te zeiken.

bedankt.....

maar weet je...IK weet dat ik me donderste best doe om mij  ras gezond te krijgen...MIJN honden....mijn kleine roedel....

ben zoooo helemaal klaar met deze hetze....

en lizzy...wil je die foto  verwijderen???
ik heb nl geen toestemming gegeven om mijn foto te gebruiken om te laten afzeiken...dank je wel!!!
Door ywa100
#3137282
Wat een prachtige honden, Nouky!
Zo te horen ben jij een fokker die verbetert ipv vermeerdert, zoals het hoort!
Men ziet en weet blijkbaar niet het verschil tussen een gezonde DH, die je in stand kan zetten en een slecht gefokte hond die door zijn benen zakt. Ik snap dat je boos bent dat jouw foto zo misbruikt is
Ik blijf hopen, dat mensen die een pup willen, terecht komen bij een fokker zoals jij.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3137285
keetje schreef: Zomaar weer een vraagje, ....
Wat is de reden van dat neerzetten zodat de hond zo'n glijbaanrug lijkt te hebben?
Dat was nou precies de vraag die ik ook net zat te typen!  :biggrin2:
Ik begrijp dus niet wat er mooi aan is om een hond zo raar onnatuurlijk neer te zetten als hij ook normaal kan staan. Dan vind ik 'm persoonlijk veel mooier.
Maar goed, ik ben dus sowieso een nitwit op showgebied.  :-\
Door Ramses1
#3137286
O god, daar gaan we weer....
*Lia* schreef: Ik ga niet in discussie, maar Onix is een hele mooie reu.
Dank je Lia, je hebt zelf Duitse Herders gefokt en je weet waar je het over hebt.

Waarom men het mooi vind om de honden zo schuin te laten staan is mij ook een raadsel en mooi vind ik het zeker niet.

Maar wat ik echt heel erg vind en wat me behoorlijk raakt is dat hier juist een foto wordt gekozen van een hond die een prachtige rechte rug, goede heupen en hoekingen en een prachtig gangwerk heeft. Een prachtige reu!
Deze fokkers, die al jarenlang zich vol overgave inzetten om gezonde honden te fokken, er hun levenswerk van maken om dit ras (dat zo verkloot is door idioten) weer mooi en gezond te krijgen met sterke rechte ruggen en gezonde heupen.

Vom Sante's Home heeft in de Duitse Herder wereld met recht een vooraanstaande naam en mogen zich roemen op het met veel succes fokken van prachtige honden waarbij gezondheid, een gezonde bouw met een goede sterke rechte rug, gezonde heupen, karakter, uithoudingsvermogen, werklust én temperament voorop staan.
Geplaatst door: ywa100
« Gepost op: Vandaag om 00:24:38 »

Wat een prachtige honden, Nouky!
Zo te horen ben jij een fokker die verbetert ipv vermeerdert, zoals het hoort!
Men ziet en weet blijkbaar niet het verschil tussen een gezonde DH, die je in stand kan zetten en een slecht gefokte hond die door zijn benen zakt. Ik snap dat je boos bent dat jouw foto zo misbruikt is
Ik blijf hopen, dat mensen die een pup willen, terecht komen bij een fokker zoals jij.
Amen.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3137287
nouky schreef: bedankt voor het afzeiken van mijn  fokprodukten .

duidelijk gevalletje geen verstand hebben en maar fijn roepen hoe zielig het allemaal is.
uiteraard zijn er extremen...waar ik zelf ook hard bij wegloop
maar om nu te roepen dat je hard gaat janken als je deze foto ziet...walchelijk
je trapt me hard op mij ziel.
en weet je waarom????

omdat wij ons stinkende best doen om geen overdreven hoekingen te fokken.....wij kynologen fokken die rechte ruggen hebben
die op de shows niet vooraan lopen omdat ze volgens de heren keurmeesters meer gehoekt zouden moeten zijn

wij doen daar NIET aan mee...!!!!!
wij willen sterke rechte ruggen...
en ja...op de foto staan ze in stand...en hier in huis kun je er je kopje koffie op zetten...zo recht.

ik walg van mensen zoals jullie
ik dacht...een fijn en eerlijk forum
maar jullie JATTEN...ja JATTEN een foto,,,plakken die op je forum...en beginnen weer de volgende hetze tegen ons ras
die inderdaad naar de klote is.
en dan juist pakken jullie er een foto af van mijn honden.....waar ik zooo mee bezig ben om gezonde honden mee te fokken.....recht...zonder overdrijvingen.
en dan gaan jullie me hier een beetje lopen afzeiken....walchelijk

en nee...ik hoef hier geen filmpje neer te zetten en foto's van rechte honden.
want dan vinden jullie wel weer wat anders om over te zeiken.

bedankt.....

maar weet je...IK weet dat ik me donderste best doe om mij  ras gezond te krijgen...MIJN honden....mijn kleine roedel....

ben zoooo helemaal klaar met deze hetze....

en lizzy...wil je die foto  verwijderen???
ik heb nl geen toestemming gegeven om mijn foto te gebruiken om te laten afzeiken...dank je wel!!!
Ik ben het helemaal met je eens!
TS stelt een vraag en vervolgens loopt het topic helemaal uit de hand en wordt nauwelijks meer ingegaan op de vraag van TS.
Ik heb hier hele fijne adviezen gekregen op dit Forum, maar als een topic uit de hand loopt en helemaal niet meer gaat over de vraag van TS zou het gesloten moeten worden, dat voorkomt een hoop ergernis, maar ja wie ben ik?
Door Esther Q
#3137289
nouky schreef: wij willen sterke rechte ruggen...
en ja...op de foto staan ze in stand...en hier in huis kun je er je kopje koffie op zetten...zo recht.
Ik zie toch nog altijd een groot verschil met dit verhaal in den beginne, waar niet enkel de rug mooi recht en sterk is, maar ook de hoekingen achter niet zo sterk zijn: http://www.hollenhundshepherds.com/gsd-history.html
Het kan altijd erger natuurlijk, maar in hoeverre fok jij toe naar de bouw van die foundation honden dan? Is dat je doel?
Gebruikersavatar
Door nouky
#3137295
ywa100 schreef: Wat een prachtige honden, Nouky!
Zo te horen ben jij een fokker die verbetert ipv vermeerdert, zoals het hoort!
Men ziet en weet blijkbaar niet het verschil tussen een gezonde DH, die je in stand kan zetten en een slecht gefokte hond die door zijn benen zakt. Ik snap dat je boos bent dat jouw foto zo misbruikt is
Ik blijf hopen, dat mensen die een pup willen, terecht komen bij een fokker zoals jij.
dank je wel.....
we doen inderdaad al jaren ons eigen weg inslaan.
niet met de meute mee maar proberen de duitse herder weer gezond te maken.
tis vechten tegen een harde stroom...maar we gaan door....
dank je voor je aardige woorden.
Gebruikersavatar
Door nouky
#3137296
keetje schreef: Zomaar weer een vraagje, ....
Wat is de reden van dat neerzetten zodat de hond zo'n glijbaanrug lijkt te hebben?
de rede is dat een duitse herder een draver is die uren achter de schapen aan moet kunnen draven.
een licht aflopende achterhand is dan functioneel.
maar net als met zoveel rassen....zijn ze erin doorgeslagen en word de achterhand slap en zakken ze door.
helaas is dat bij vele rassen nu het geval...kijk naar de rassen met de extreem korte neuzen of de extreem kromme poten.
door de hond zo neer te zetten toon je aan de km dat de hond een afvallende croupe heeft ...en dus een goede draver is.
Gebruikersavatar
Door nouky
#3137297
Boeffie Blafmans schreef: Ik zie toch nog altijd een groot verschil met dit verhaal in den beginne, waar niet enkel de rug mooi recht en sterk is, maar ook de hoekingen achter niet zo sterk zijn: http://www.hollenhundshepherds.com/gsd-history.html
Het kan altijd erger natuurlijk, maar in hoeverre fok jij toe naar de bouw van die foundation honden dan? Is dat je doel?
kijk...pak elk ras er bij vn rond 1900 en we gaan bij elk ras staan huilen....
extremen zijn er in elk ras te vinden.

wij...mijn man en ik houden van de kynologische hond...
maar ze zijn in bouw en karakter enorm achteruit gegaan....
glijbanen...honden die niet meer willen werken en hun karakter verloren hebben allemaal vor het groetr doel...geld...en de macht van de keurmeesters
ga kijken naar filmpjes uit china.
daar hebben ze zelf duitse herders gekruisd met deense doggen...ze kunnen niet meer op hun poten staan...oren moeten gecoupeerd want die gingen hangen
ja...die chinezen zijn gek!!!!
engelsen (crufts) zetten hun herders extreem neer....walchelijk...heeft nergens meer iets mee te maken.

dus wij hebben ons 20 jaar geleden voor genomen...we varen onze eigen weg....
uiteraard moeten ze zo staan in stand...das nu eenmaal voorschrift en ja...daar kunnen zelf wij niet aan doen ;)
onze hera...staat op de site ook in showstand...hier...herkennen ze haar niet...is dat hera????
ja...zo ziet een herder er volgens ons uit.
sterke rug.....rechte rug....poten die eronder staan ipv erachter...sterkte poten.....en...met karakter!!!!!
dat kost ons heel veel inspanning en we rennen niet naar populaire reuen....
we zoeken en zoeken...naar gezondheid....naar karakter....en naar een mooi uiterlijk.
mijn doel is echt niet meer terug te fokken naar de honden van 1900...dat zijn de hollendse herders van nu
maar ik doe mijn uiterste best om en mooie....gezonde hond op de wereld te zetten...
Door Lizzy
#3137298
nouky schreef: bedankt voor het afzeiken van mijn  fokprodukten .

duidelijk gevalletje geen verstand hebben en maar fijn roepen hoe zielig het allemaal is.
uiteraard zijn er extremen...waar ik zelf ook hard bij wegloop
maar om nu te roepen dat je hard gaat janken als je deze foto ziet...walchelijk
je trapt me hard op mij ziel.
en weet je waarom????

omdat wij ons stinkende best doen om geen overdreven hoekingen te fokken.....wij kynologen fokken die rechte ruggen hebben
die op de shows niet vooraan lopen omdat ze volgens de heren keurmeesters meer gehoekt zouden moeten zijn

wij doen daar NIET aan mee...!!!!!
wij willen sterke rechte ruggen...
en ja...op de foto staan ze in stand...en hier in huis kun je er je kopje koffie op zetten...zo recht.

ik walg van mensen zoals jullie
ik dacht...een fijn en eerlijk forum
maar jullie JATTEN...ja JATTEN een foto,,,plakken die op je forum...en beginnen weer de volgende hetze tegen ons ras
die inderdaad naar de klote is.
en dan juist pakken jullie er een foto af van mijn honden.....waar ik zooo mee bezig ben om gezonde honden mee te fokken.....recht...zonder overdrijvingen.
en dan gaan jullie me hier een beetje lopen afzeiken....walchelijk

en nee...ik hoef hier geen filmpje neer te zetten en foto's van rechte honden.
want dan vinden jullie wel weer wat anders om over te zeiken.

bedankt.....

maar weet je...IK weet dat ik me donderste best doe om mij  ras gezond te krijgen...MIJN honden....mijn kleine roedel....

ben zoooo helemaal klaar met deze hetze....

en lizzy...wil je die foto  verwijderen???
ik heb nl geen toestemming gegeven om mijn foto te gebruiken om te laten afzeiken...dank je wel!!!
Ik heb de foto verwijderd. Maar ik heb 'm niet gejat, dat is echt onzin. De foto staat op je site en ik heb 'm gekopieerd op dit forum. Dat is geen jatten. Maar goed, laten we daar verder geen discussie over voeren. Het spijt me dat ik nou precies die foto heb genomen van iemand die lid is van dit forum en de fokker die ook lid is van dit forum. Dat was niet handig, dom en onnadenkend van mij en mijn welgemeende excuses daarvoor! Ik had dat niet moeten doen. Sorry!

Ik kan nu natuurlijk alles wat ik geschreven heb recht gaan proberen te praten. Maar dat heeft geen enkele zin. Dat zou volstrekt ongeloofwaardig zijn en daar begin ik ook niet aan. Ik heb die foto als voorbeeld genomen. En ik blijf erbij dat hoe deze hond erbij staat er in mijn ogen (ik mag gewoon een mening hebben, toch?) er niet gezond uit ziet. Je hebt gelijk, ik kan aan de buitenkant niet zien of hij gezond IS maar het ziet er in mijn ogen in ieder geval niet gezond UIT. En dat is hoe jullie ZELF de Duitse Herder presenteren. 

Ik zie graag een foto van deze zelfde hond Onix zonder dat hij zo krampachtig is neergezet. Want ik ben dol op Duitse Herders, het gaat er helemaal niet omdat ik jullie ras wil afzeiken. Maar ik vind de manier waarop ze tegenwoordig vaak zijn gebouwd niet mooi. En het is ook niet eerlijk om te ontkennen dat ook jullie wel degelijk gezondheidsproblemen hebben binnen jullie ras. Die hebben wij. Die hebben jullie. En als Onix inderdaad gewoon recht is en recht loopt en normaal gangwerk heeft (ik hoop oprecht dat jullie mij dat willen laten zien): dan neem ik graag al mijn woorden omtrent zijn houding en gangwerk terug.

Nogmaals, mijn excuses voor het feit dat ik de foto van jullie hond als voorbeeld heb genomen en mijn excuses voor het feit dat jullie je zo gekwetst en beledigt voelen. Ik snap dat overigens heel goed hoor!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door