Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3134724
Mij werd destijds verteld dat voedselallergie niet te testen is met bloedtest , alleen niet voedinggerelateerde allergieen als mijten pollen vlooien etc . Die hebben wij wel laten doen destijds , maar dat is alweer 4 jaar terug en weet niet of er nu wel een mogelijkheid voor is .
#3134827
Ja precies, want Dodds geeft ook aan dat allergieen kunnen verschuiven en je dus jaarlijks zou moeten testen.....

Ik heb ook op punt gestaan om die test te doen, maar als je mogelijkheid hebt om eerst te elimineren zou ik dat wel doen....zoveel geld en ook hiermee dus geen zekerheid...
#3134907
Lizzy schreef: Die test van Dr. Jean Dodds schijnt toch wel betrouwbaar te zijn, heb ik gehoord. Maar wat is het voordeel boven zelf elimineren?
Let op hoor, deze test is betrouwbaar met gekookt voedsel. En aangezien wij rauw goeren zegt het dus eigenlijk nog niks.
#3134909
De allergietest die ik heb gedaan was alleen op pollen vlooien huisstofmijt etc. Voedsel was niet mogelijk, dit heb ik zelf uit moeten zoeken door te elimineren.
Dit werd wel bemoeilijkt door de overige allergieën. Zo was elimineren aan de start van het pollenseizoen bijvoorbeeld erg lastig!
#3134931
Bedankt voor de reacties!
duidelijk dat iedereen er wel hetzelfde over denkt. En dan is het het geld niet waard.

De test voor pollen, mijten enzovoort ken ik en hebben wij ook gedaan 1,5 jaar terug.
Hier is uitgekomen dat yara atopie heeft.

@lizzy, het voordeel, mits het zou werken, is precies wat nero aangeeft.
Aangezien yara diverse allergieën heeft ben ik bang dat ik met elimineren nog moeilijk meetbaar is.

En het was ook een stukje nieuwsgierigheid of de test zekerheid zou kunnen bieden.

Dus ik ga sowieso elimineren, maar extra houvast had ik fijn gevonden.

Ik heb ook de mazzel dat het bij yara al aardig onder controle is,  dus ze doet het al goed, maar wil zeker weten dat ik haar zo goed mogelijk help.

Dus eigenlijk meer de onzekerheid van het baasje dan een probleem voor de hond
#3135037
yara2013 schreef: Bedankt voor de reacties!
duidelijk dat iedereen er wel hetzelfde over denkt. En dan is het het geld niet waard.

De test voor pollen, mijten enzovoort ken ik en hebben wij ook gedaan 1,5 jaar terug.
Hier is uitgekomen dat yara atopie heeft.

@lizzy, het voordeel, mits het zou werken, is precies wat nero aangeeft.
Aangezien yara diverse allergieën heeft ben ik bang dat ik met elimineren nog moeilijk meetbaar is.

En het was ook een stukje nieuwsgierigheid of de test zekerheid zou kunnen bieden.

Dus ik ga sowieso elimineren, maar extra houvast had ik fijn gevonden.

Ik heb ook de mazzel dat het bij yara al aardig onder controle is,  dus ze doet het al goed, maar wil zeker weten dat ik haar zo goed mogelijk help.

Dus eigenlijk meer de onzekerheid van het baasje dan een probleem voor de hondAfbeelding
Hier een hond die zo'n beetje overal op reageert en daarnaast een voedselallergie heeft. Is elimineren moeilijk? Ja. Is het onmogelijk? Nee.
Eerst zorg je voor 1 diersoort en daarnaast neem je alle dingen weg (voor zover dat kan) waar je hond op reageert. Dan zorg je dat de klachten zo min mogelijk zijn. Desnoods ga je 12 weken door met 1 diersoort.
En dan ga je toevoegen. Reactie, dan stop je met de laatste diersoort en wacht je tot de klachten weer op het gebruikelijke niveau zijn. Daarna geef je die diersoort opnieuw.
Weer reactie, dan laat je de diersoort weg. Geen reactie, dan was de eerste reactie wellicht iets anders.

Wat ik verder veel gebruik is een zelfgemaakte "klachtenmeter" waarmee je heel objectief een cijfer geeft aan de klachten.
0 is hier geen jeuk. 10 is hier zoveel jeuk dat de hond geen tien minuten rustig meer op 1 plek ligt.
Als je dat langere tijd elke dag in je agenda schrijft, weet je welk cijfer normaal is voor jouw hond en weet je dus ook wanneer je reactie hebt.
#3135047
Hope schreef: Let op hoor, deze test is betrouwbaar met gekookt voedsel. En aangezien wij rauw goeren zegt het dus eigenlijk nog niks.
Is dat zo? Door veranderde samenstelling?
Wel gek, want kreeg het als tip destijds van Leida, en zij wist dat ik vers voer...
#3137031
Ik lees net dit artikel van Dr. Jean Dodds en moest gelijk aan dit topic denken:

Het artikel gaat over "waarom eliminatie dieten niet werken" : http://www.nutriscan.org/knowledge-cent ... t-dog.html

Op facebook wordt Dr. Jean Dodds gevraagd of deze Nutriscan alleen test op gekookte kip. Het antwoord van Dr. Dodds:

"Sandy, Yes; NutriScan does test for all of the processed (or unprocessed) forms of proteins. We will be publishing an article soon on the topic. Best, Admin". Kortom, ook rauwe kip, rauw rundvlees, rauw lamsvlees, etc. wordt getest met deze Nutriscan!
#3137090
Ik heb er wel héél veel aan gehad! We waren al bijna een jaar aan het elimineren, zonder resultaat. Op alle diersoorten die ik gaf, had mijn hond nog steeds klachten. Uiteindelijk dan toch de test laten doen en daaruit bleek dat ze enkel nog eend en vis kon verdragen. Vis had ik nooit in de eliminatie gebruikt omdat 6 weken op enkel vis uiteraard niet aan te raden is, eend had ik toevallig nog niet gebruikt omdat ze tegen alle andere gevogelte ook niet tegen kon. Na het resultaat van de bloeduitslag begonnen met enkel eend en vis, en sindsdien was ze 100% klachtenvrij. Dus bij ons heeft het ons geweldig geholpen. Het bloed is wel opgestuurd naar Laboklin in Duitsland, blijkbaar zijn die testen beter dan diegene die ze in België of Nederland hebben.

Veel succes met Yara!
#3137251
Bedankt voor de reactie juditha.
En was dat ook de test van nutriscan?
Ik moet ook nog even vragen welke test mijn da wilde doen.

En welke klachten had jouw hond?

Ik heb net een test via bioresonantie laten doen. Het enige waar ze op scoort is rund, kip, zeetong, varken, granen en rijst. En dat krijgt ze al niet.

Daarnaast geven ze aan dat er een disbalans is qua stofwisseling en allergie.
Yara heeft atopie dus die is te verklaren. De stofwisseling klopt ook, want door de slechte ontlasting ben ik begonnen aan een eliminatiedieet.

Alleen twijfel ik echt wat ik nu moet doen, want elimineren heeft zo te zien niet veel nut.

Ook is ze al binnenste buiten gekeerd bij de da en doordat er niks te vinden was dacht hij toch aan het voedsel.

Iemand een idee wat ik nog kan doen? Probiotica en glutagenics hielpen niet.
Aanpassing qua percentage bot lijkt het ook niet te zijn, want ik kan er geen patroon in ontdekken.
Maar eigenlijk is haar ontlasting nooit goed geweest.
#3137254
Lizzy schreef: Ik lees net dit artikel van Dr. Jean Dodds en moest gelijk aan dit topic denken:

Het artikel gaat over "waarom eliminatie dieten niet werken" : http://www.nutriscan.org/knowledge-cent ... t-dog.html

Op facebook wordt Dr. Jean Dodds gevraagd of deze Nutriscan alleen test op gekookte kip. Het antwoord van Dr. Dodds:

"Sandy, Yes; NutriScan does test for all of the processed (or unprocessed) forms of proteins. We will be publishing an article soon on the topic. Best, Admin". Kortom, ook rauwe kip, rauw rundvlees, rauw lamsvlees, etc. wordt getest met deze Nutriscan!
Interessant om te weten.
Ik moet even nakijken welke test mijn da überhaupt wilde doen. Ik weet namelijk niet of daar nog verschillen in zijn.
#3137258
Adhv mijn vraag of iemand nog een idee heeft zal ik even proberen yara dr historie te omschrijven .

Yara is een 2 jarige stafford mix. Wij hebben haar sinds ze 6 maanden is. Ze had demodex. We kregen van het vorige baasje puppy brokken van de ah mee.

Ivm de demodex ben ik overgestapt op kvv in de hoop haar imuumsysteem te verbeteren.
Daarnaast is ze een paar keer gewassen met ectodex. Dit was snel over gelukkig.

Doordat ze vaak een rode neus had en jeuk en grote bulten tussen de tenen een allergietest laten doen.
In afwachting van de uitslag ook meteen naar den hoek gegaan in de bilt.
Zij vermoedden dat het imuumsysteem erg verstoord is doordat ze als pup 2x de grote cocktail heeft gehad met maar 1 maand ertussen.
Daar heb ik probiotica gekregen, een middeltje adhv de bioresonantie en echineaforce.

Toen begonnen met een desensibilisatiekuur via de reguliere da. Dit duurde 9 maanden.
De problemen met haar poten en jeuk waren voorbij. Maar ik weet dus niet of dit door de desensibilisatiekuur of de andere veranderingen komt.

Toen naar een andere da gegaan die afraadde om een nieuwe kuur te starten aangezien dit het imuumsysteem triggert. Dus geen nieuwe kuur gestart.
Hij gaf probiotica en glutagenics mee.

Ook heeft yara ED en HD, dus het is echt mijn zorgenkindje .

Alles is nu onder controle op de ontlasting na.

Ik hoop dat iemand de gouden tip heeft.
Sorry voor de overload aan info, maar misschien is het nodig om een beeld te vormen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door