Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bakker01
#3136152
Hoi,

Iedere vrijdag en zondag ga ik met mijn honden sporten. De sporten die we dan doen zijn bijvoorbeeld far jump, high jump, wall climb en sprint. Het zijn dus korte en explosieve onderdelen.
Ik had laatst hier op het forum al een tip gekregen over het voeren van een banaantje of lepel honing voor het sporten voor wat extra energie/suiker.
Wat kan ik nog meer geven tijdens bijvoorbeeld de maaltijden of van te voren?
Ik heb iets gelezen over fructose/maltodextrin supplement etc.
Ik ben er alleen absoluut nog niet in thuis, dus op zoek naar meer info en tips.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Door May Linn
#3136162
Lijkt mij niet dat je daar iets extra voor hoeft te voeren.
Gewoon zorgen dat je honden goed in conditie zijn en voldoende bespiering hebben, dat is toch het belangrijkste.
Ik doe agility wat ook een sport is met snelle korte belasting zoals als dat bij jouw sport ook is, maar geef er niks extra voor.
Bij meerdaagse belasting zou je kunnen denken aan wat elektrolyten te geven voor een wat sneller herstel, maar voor 1 dag lijkt me dat voor een gezonde hond niet nodig.
Door Lizzy
#3136194
Bakker01 schreef: Hoi,

Iedere vrijdag en zondag ga ik met mijn honden sporten. De sporten die we dan doen zijn bijvoorbeeld far jump, high jump, wall climb en sprint. Het zijn dus korte en explosieve onderdelen.
Ik had laatst hier op het forum al een tip gekregen over het voeren van een banaantje of lepel honing voor het sporten voor wat extra energie/suiker.
Wat kan ik nog meer geven tijdens bijvoorbeeld de maaltijden of van te voren?
Ik heb iets gelezen over fructose/maltodextrin supplement etc.
Ik ben er alleen absoluut nog niet in thuis, dus op zoek naar meer info en tips.

Alvast bedankt!
Net als May Linn zou ik ook niks extra's geven. Ja gut, een banaantje en een schep rauwe honing kan geen kwaad hoor maar nodig is het niet. Gewoon kwalitatief zeer goed spier en orgaanvlees voeren, je hond kan dit makkelijk aan op eiwit en vetten.
Door Bakker01
#3136423
Dank jullie wel!

Eigenlijk haal ik al mijn vlees (botvlees, spiervlees en orgaanvlees) via de lijntjes.
Is het bijvoorbeeld zo dat rood spiervlees zoals rundersnijlingen etc. 'beter' zijn dan bijvoorbeeld kopvlees?
Door Lizzy
#3136457
Bakker01 schreef: Dank jullie wel!

Eigenlijk haal ik al mijn vlees (botvlees, spiervlees en orgaanvlees) via de lijntjes.
Is het bijvoorbeeld zo dat rood spiervlees zoals rundersnijlingen etc. 'beter' zijn dan bijvoorbeeld kopvlees?
Dat valt zo niet te zeggen... Je hebt kopvlees :-X. Dat noemen wij lellen, vellen, dellen en kimmels en dat is gewoon niks waard qua voedingsstoffen. Je hebt ook kopvlees dat er prima uit ziet. Je hebt rundersnijlingen, die voer ik nog niet gratis. Je hebt ook rundersnijlingen, kun je eigenlijk zelf stoofvlees van maken. Je moet dat zelf met de ogen beoordelen. En hoe meer het lijkt op wat jij zelf eet: hoe beter de kwaliteit van het vlees.
Gebruikersavatar
Door DebbieV
#3136750
Onze sporthonden (ipo en knpv) krijgen niks extra's
Vind ik ook overbodig, bij goede voeding hebben ze geen extra's nodig..
Gebruikersavatar
Door winni
#3137102
Mijn honden sporten bijna iedere dag en krijgen nooit extra. En uitgeblust zijn ze ook nooit :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door