Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nadia
#3136936
Wie kan mij helpen aan een (paar?) namen van goede verantwoorde fokkers van Duister Herder?

Of is iemand bekend op het dh forum? En weet me te zeggen of er wat kennis bij elkaar zit?

Edit: van fokkers die een nestje in de nabije toekomst op de planning hebben staan.
Laatst gewijzigd door Nadia op wo 22 jul 2015, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3136954
Nadia schreef: Wie kan mij helpen aan een (paar?) namen van goede verantwoorde fokkers van Duister Herder?

Of is iemand bekend op het dh forum? En weet me te zeggen of er wat kennis bij elkaar zit?

Edit: van fokkers die een nestje in de nabije toekomst op de planning hebben staan.
Van dat soort bestaan geen fokkers!  :P
Door renate1985
#3136957
Vom haus hagendoorn - jan flenskens
Van de broekse hoeve - meneer Heskens ( als ik het goed schrijf, moet anders even in Zeno zijn boekje kijken ).

Dat zijn fokkers waar wij hebben gekeken.
Hun fokken via de duitse regels en Zeno komt van de broekse hoeve.

Beide hele aardige fokkers waar je goed op terug kan vallen.
Jan fleskens heeft op dit moment puppen maar weet niet of alle puppen al besproken zijn.
Door renate1985
#3136963
Ik ben sinds kort weer lid van het duitse herder forum maar moet zeggen dat er weinig activiteit is.
Toen we ghost nog hadden was het een heel levendig forum met veel informatie maar nu is er jammer genoeg niet veel meer over van die activiteit.

Qua kunde weet ik op dit moment niet. Vond het wel altijd een wel leuk forum.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3136994
Wat noem jij verantwoord?
Niet dat ik het dan wel weet, weet alleen dat bij mij de kikkerachterhanden niet onder verantwoord vallen  ;) ik kan dat gewoon niet snappen
Door Lil
#3137006
Kaio schreef: Wat noem jij verantwoord?
Niet dat ik het dan wel weet, weet alleen dat bij mij de kikkerachterhanden niet onder verantwoord vallen  ;) ik kan dat gewoon niet snappen
Dat is een hele goede vraag. Ik ken persoonlijk iemand die af en toe een nestje heeft, maar die let niet zo op karakters. Wel op gezondheid (helaas wel met kikkerachterhand) en uiterlijk, maar er was een nestje met een teef dat ik dacht pffff als je hond geen fijn karakter heeft dan fok je daar toch niet mee ook al is zij gezond én mooi.
Gebruikersavatar
Door Onix
#3137072
Lizzy schreef: Als ik zoiets zie, ben ik gelijk uitgegeten....

En hier wil ik wel even op reageren, dit is nl mijn hond. In de showstand. Hij wordt bewust zo neegezet omdat dit nu eenmaal gewenst is op show. Daar kan ik ook niks aan doen. Als hij loopt heeft hij gewoon een rechte rug!!! En ja duitse herders uit showlijnen hebben meer hoekingen in hun achterhand. Dat is nu eenmaal wat de rasstandaard voorschrijft. Daar kun je over twisten, zoals je dat over elke rasstandaard kan. En dat kun je mooi vinden of niet, maar om daar zo'n uitspraak over te doen.....dat kwetst me. Ik vind de dalmaat ook verschikkelijk lelijk. Zeker als ze een mega stijle voor en/of achterhand hebben. En daar zijn er nogal wat van. Daar zeg ik toch ook niks over. Gewoon niet mijn smaak. Maar dat maakt ze niet minder leuk, minder mooi of minder gezond.

Er klakkeloos vanuit gaan dat honden met dit uiterlijk minder of zelfs minder gezond zouden zijn dan bijv de oud duitse herder of de herder uit werklijnen.......daar wordt ik geirriteerd van. Die oud duitse herder kan ik nl ook zo laten staan. Dat zijn nl gewoon duitse herders met een langstock vacht. Heel veel honden die gebruikt zijn voor het opzetten van de oud duitste herder waren gewoon showlijnen met een lange vacht. Niets meer en niets minder. En die worden daar ook nog steeds voor gebruikt. Zelf aangekeurd als oud duitse herder voor de bloedvoering.

Zelfs een dalmaat kun je zo neerzetten, en ja dan hebben die ook een glijbaanrug! En ik ken zat honden uit werk of oud duitse lijnen met minder hoeking waar echt super veel mis mee is! Daar komen gewoon de zelfde problemen voor. hd, ed, dm enz. De oud duitse of werklijn is echt niet gezonder dan de showlijn. Dat kan ook niet als ze nog steeds de zelfde bloedvoering hebben en afstammen van dezelfde stamouders.

De fokker van onix doet er alles aan om zo gezond mogelijke honden op de wereld te zetten, met een gouden karakter en die ook nog voldoen aan de rasstandaard. Ze test op hd, ed, dm en dwerggroei. Ze werken allemaal met de honden en honden uit deze kennel zijn zelfs opgeleid tot hulphond. Onix is nu 6, mankeert nooit wat, heeft nog steeds super heupen en loopt elke dag 7 tot 10 km met gemak. Hij doet nog elke week ipotraining. Ligt in de tuin met 10 spelende kinderen en loopt als ongecastereerde reu toch overal tussen. Vecht nooit zlefs niet als hij uitgedaagd wordt.

Dus ja je kan dit niet mooi vinden, maar om een hond alleen op zijn uiterlijk af te serveren, zonder te kijken naar hoe gezond hij is en wat voor een karakter hij heeft. Dat gaat me echt te ver!!
Laatst gewijzigd door Onix op vr 24 jul 2015, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door