Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3136679
Onze Jopper. Hij kwam via marktplaats bij mij, een gecastreerde ram.
Het was zo'n leuk konijn maar hij had het slecht. Hij was ongelooflijk dik, woonde alleen, kreeg weinig aandacht want de kinderen waren hem bue. En zo werd hij gratis weggegeven.

Ik ging hem halen. Hij zou alleen paardenmuesli lusten. Och wat was hij dik.
Hij ging op dieet en kreeg weer konijnenvoer. Alles vindt hij lekker, van spinazie tot andijvie en van appeltjes tot tomaten.

Maar ineens begint hij oud te worden. We hebben al acht jaar aan zijn leven weten te plakken en daarmee is hij nu ruim 12. Hij wordt echt minder fit nu. Zijn vriendin is overleden maar zijn nieuwe maatje mag hij ook graag. Hij ligt vaker. Poten languit, koppie in de zon...
Hij scharrelt minder rondt en speelt niet meer met zijn bal. Ja, Jopper is echt een konijn maar hij smeet altijd graag met zijn bal.
Vandaag gaf ik ze stukjes fruit die ik ophing aan de bovenkant van de ren zodat ze daar lekker over moesten nadenken, maar meneer gaf het eigenlijk meteen op. Tja, dan zie je toch dat hij echt een ouwetje wordt.

Ik denk dat ik maar eens een schuilgelegenheid voor beneden ga maken. Ze kunnen nu droog en uit de wind zitten in het hok maar dan moeten ze eerst de trap op. Ik ben bang dat er snel een tijd gaat komen dat hem dat niet meer lukt.
Oud mannetje. Hij moet echt nog even mee hoor, hij is zo leuk!
#3136777
Langzamerhand zie je Jopper minder worden, zie je dat hij dingen minder kan, minder wilt, gelukkig ben je oplettend en vooruit denkend, en zal er  hopelijk nog een paar maandjes/jaren aan geplakt mogen worden. 8 jaren heeft hij er al fijn bij gekregen, nu mag hij zijn seniorenplek gaan opeisen en zo bepaalde privileges krijgen, aanpassingen, misschien toch een andere slaapplek. Geniet zolang hij er nog mag wezen.
#3136848
Mijn oudste konijn Otje is pas 8, maar zij kwam niet meer van de verdieping af, zat altijd boven. Sinds een paar maanden hebben zij en haar mannetje Pjotr (die pas 4 is) alles gelijkvloers, hok in de schuur van 150x150 en met een kattenluikje naar de ren van 150x300 (het zijn maar 2 dwergjes). Sinds die tijd is ze veel meer gaan bewegen en veel levendiger, ze eet ook weer een stuk beter. Dat is echt fijn om te zien.
Hoewel ze wel heel stram en stijf loopt; maar goed, dat hoort er een beetje bij op die leeftijd...

Succes met Jopper!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3136976
Lizzy schreef: Hope, lieverd.........., 12 is best oud voor een nijn! Klasse dat je hem zo lang zo'n fijn leven hebt kunnen geven :-*
Ja klopt, 12 is oud. Maar hij is leuk hoor. Hij moet echt nog even mee!  :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door