Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3136711
Mijn ouders willen graag een nieuw navigatiesysteem voor de auto, omdat hun huidige langzaam aan de geest geeft. Het ding zat standaard in de auto ingebouwd toen zij deze nieuw bij de dealer kochten, en is echt het simpelste van het simpelste, en vooral niet snel.

Ik heb mijn ouders beloofd eens een balletje  op te gooien op Barfplaats, omdat hier heel veel ervaring op heel veel verschillende gebieden aanwezig is, en om rond te kijken wat er momenteel op de markt is.
Mijn ouders zijn al op leeftijd (70+) en niet echt handig met de moderne techniek (lees: computer, gsm). Mijn vader trilt erg en heeft dus problemen om met een stylus op het touchscreen van het huidige navigatiesysteem het adres in te typen en om door het navigatiesysteem te navigeren. Oja, ook niet onbelangrijk: mijn vader heeft enorm dikke vingers, dit in combinatie met het trillen maakt een touchscreen vrij problematisch.

Het scherm moet groot en duidelijk zijn, en het navigatiesysteem moet niet teveel poesas hebben (points of interests is niet interessant, mijn ouders willen gewoon bij hun doel komen).
Verder zou het fijn zijn als het instellen van het adres en het starten van de navigatie in makkelijke (voor de hand liggende) stappen gaat, het systeem snel met de satelliet verbonden is en ook makkelijk thuis te updaten is.

Welke navigatiesystemen voor in de auto gebruiken jullie (ouders), en welke ervaringen hebben jullie (zij) hiermee?
Laatst gewijzigd door Mowgli op di 21 jul 2015, 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.
#3136759
Waarom laten ze het inbouwsysteem niet maken en updaten dan? Als ze de auto nog eens willen verkopen is dat natuurlijk ook een groot en geliefd pluspunt. Wij hebben ook inbouw in de ene auto en losse tomtom in de andere en zo groot en soepel en betrouwbaar als een inbouw vind je het niet snel hoor.
#3136766
Ik heb essentiele tremor in mijn handen, waardoor ik tril. Voor mij werkt de tomtom go 50 prima, groot scherm. Grote aanraaktoetsen, de ervaring leerde dat kleine toetsen frustratie opwekken.
tomTom en Garmin komen voor mij als besten uit de bus, niet te gevoelig en ook niet zo stug dat je 10x moet drukken. Bij tomTom zit ook een spraakfunctie, kan handig zijn als niks meer lukt. :)
#3136773
Ook hier een tom tom, normaal te bevestigen, duidelijke stappen om in te toetsen, ook qua geluid goed duidelijk te zetten(lees harder ;)). Trefzeker dat je ook aankomt wat je ingetikt hebt is ook groot(andere ingebouwde van luxe auto is vaker de weg kwijt, en beland je in een weiland of bij de tegenliggen, begint al te roepen bestemming bereikt terwijl je net de straat uit bent).
#3136816
Ik las dat bij bepaalde modellen van TomTom de verkeersinformatie niet (meer) gratis is en je hiervoor ca. 50,00 Euro / jaar betaalt en deze met een simkaart van Vodafone worden geleverd?
Hoe zit het met de verkeersinformatie bij de systemen waar deze wél bij geleverd wordt? Is die up to date? Worden files bijv. op tijd aangegeven? En wordt dit wél op het navigatiesysteem zelf aangegeven? Mijn ouders hebben geen smarthone.
Jantina schreef: Waarom laten ze het inbouwsysteem niet maken en updaten dan? Als ze de auto nog eens willen verkopen is dat natuurlijk ook een groot en geliefd pluspunt. Wij hebben ook inbouw in de ene auto en losse tomtom in de andere en zo groot en soepel en betrouwbaar als een inbouw vind je het niet snel hoor.
Zoals ik al schreef, trillen de handen van mijn vader teveel om dat ding in te stellen. Dat is bij dit systeem alleen mogelijk met een stylus, hij wil het apparaat zelf kunnen instellen.
Bovendien is dat zo belachelijk duur, dat ze voor de prijs die de dealer hiervoor vraagt een hele luxe nieuw navigatiesysteem kunnen kopen. Ook verwacht ik, gezien hun leeftijd en de weinige kilometers die ze rijden, niet dat mijn ouders de auto nog gaan verkopen  :shutup: Bovendien is het zo'n goedkoop k*t-geval wat belachelijk langzaam is. Het duurt ca. 5 minuten voordat de verbinding met de satelliet is gemaakt, en als het bewolkt is nóg langer  :-X Een inbouw-ding kun je niet vantevoren thuis instellen, dat gaat alleen in de auto. Mijn vader wil graag op zijn gemak aan de keukentafel zittend onder het genot van een kop koffie de reis kunnen instellen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door