Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door joel
#3136329
Qadir heeft per dag 13 pillen om te slikken......we zijn nu ruim een week bezig, maar we zijn inmiddels wel door de trukendoos heen, (verstoppen in een rodiworstje, leverworst, smeerkaas en door zijn eten. Ik wil niet steeds al die medicijnen door zijn keel duwen, (we moeten nog wel ruim 3 maanden) Als de visolie capsules op zijn koop ik een vloeibare vorm Visolie van Doils Skin die in 5 ml door zijn eten kan, dat scheelt dan al 3 capsules.
Wie heeft er nog goeie inpak-tips?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3136331
Mag je ze fijnstampen? Zo ja, dan mengen met yoghurt, karnemelk, honing, kurkuma papje, gemalen vlees, etc.

Visolie capsules kun je evt inprikken en leeg knijpen.
Gebruikersavatar
Door joel
#3136343
pluk schreef: Mag je ze fijnstampen? Zo ja, dan mengen met yoghurt, karnemelk, honing, kurkuma papje, gemalen vlees, etc.

Visolie capsules kun je evt inprikken en leeg knijpen.
nee, het zijn allemaal capsules, (6x AB, 3x Vit B, 3 x visolie) en de biotine is een klein pilletje die kan wel door zijn eten, die gaat prima. De AB moet eigenlijk nuchter, maar als ik een klein smaakje toevoeg vind ik dat nuchter genoeg  ::) ik zal ze eens in honing dopen, das een goeie denk ik! en pindakaas, kunnen we ook proberen, is er nog iets 'gezonders'
Gebruikersavatar
Door pluk
#3136351
joel schreef: nee, het zijn allemaal capsules, (6x AB, 3x Vit B, 3 x visolie) en de biotine is een klein pilletje die kan wel door zijn eten, die gaat prima. De AB moet eigenlijk nuchter, maar als ik een klein smaakje toevoeg vind ik dat nuchter genoeg  ::) ik zal ze eens in honing dopen, das een goeie denk ik! en pindakaas, kunnen we ook proberen, is er nog iets 'gezonders'
Mag je de capsules openmaken? Want dan heb je ook poeder. Zal met de vitamine B wel kunnen neem ik aan want die kun je ook in poedervorm kopen.
Door Lida. S
#3136360
Ik voer (als mijn honden medicijnen moeten hebben) kvv (normaal krijgen ze barf) uit de hand. Hapje, hapje, hapje, hapje, hapje met pil, hapje, hapje, hapje met pil, enz.
Gaat altijd goed, maar kost wat tijd. Met de grote honden (ca 1 kg per dag) lukt het altijd. De kleintjes willen wel eens moeilijk doen. Zij krijgen maar 150-200 gram per dag, en kunnen erg kieskeurig zijn en om de pillen heen eten. Maar ze op een 'hongerdieet' zetten (100 -150 gram per dag) werkt iha goed.
Door miik
#3136367
joel schreef: nee, het zijn allemaal capsules, (6x AB, 3x Vit B, 3 x visolie) en de biotine is een klein pilletje die kan wel door zijn eten, die gaat prima. De AB moet eigenlijk nuchter, maar als ik een klein smaakje toevoeg vind ik dat nuchter genoeg  ::) ik zal ze eens in honing dopen, das een goeie denk ik! en pindakaas, kunnen we ook proberen, is er nog iets 'gezonders'
Biotine heb je ook in poeder vorm, dat had ik van de duitse zooplus...

Wat betreft de AB, zou ik even overleggen met je dierenarts. Je hebt best kans dat het anders kan.
Bv je krijgt nu bv 2x 200 mg werkzame stof en dus 2 pilletjes voor 400 mg... maar misschien kun je ook wel een halve van de 800 voor zwaardere honden krijgen..... dan hoef je maar een half pilletje te geven ipv 2....

Wat hier het beste werkt is vooral een 2e en 3e snackje erbij houden en ook de andere honden erbij. Dus hand vol snackjes en dan de honden samen omstebeurt iets geven en dan pil en dan snel het volgende lekkers er achter aan... Ik maak dan een beetje misbruik van de jaloezie, dat ze niet willen dat de ander het opeet ;) En doordat ze ook heel graag het 2e en 3e lekkere snackje  willen wordt de eerste met pil snel doorgeslikt !
Gebruikersavatar
Door Hope
#3136368
Mijn ik-wil-die-stomme-pillen-echt-niet-Nelson is een kunstenaar als het om uitspugen gaat.
Hier werken gedroogde gehaktballetjes het beste.

Men neme gehakt (ik maal dat zelf), draaien daar kleine balletjes van, stoppen daar de medicijnen in, leggen het balletje even in de droger zodat ze wat harder zijn aan de buitenkant en meneer snoept zijn pillen op.

Verder even overleggen of je capsules mag openmaken. Met sommige mag dat namelijk, met andere niet. Ik zou er even een telefoontje naar de da aan wagen. Want openmaken is gewoon het handigst.
Maar mag dat nou echt niet, tja. In het ongunstigste geval neem je een pillenschieter. Neem er dan wel 1 waarbij je ook water kan toevoegen, zodat je hond de pil meteen met een slok water wegspoelt.
Ik heb er hier ook 1 voor noodgevallen en ik vind het ideaal. Nee, het is niet de meest fijne manier, maar het werkt nog altijd fijner dan in zijn keel stoppen en zijn bek dichthouden.
Nelson vindt de pillenschieter eigenlijk helemaal niet zo erg omdat ik hem daarna altijd ontzettend beloon en vol stop met allerlei lekkers  ;D
Door inni
#3136383
Als hij normaal vlot snoepjes aanneemt kan je ook proberen om de pil in een stukje beleg ( kaas, ham, leverworst............. te stoppen, eerst iets kleins geven zonder pil, dan iets met de pil en tegelijker tijd  iets groot voorhouden.....dan hopen dat hij hap-slik-weg doet met het stukjes met pil om dat grootste te krijgen.....succes hier werkt het maar bij 1 van de 3
Door smulpaap
#3136396
Als het een kieskeurige eter is dan zou een capsule die geopend is ook (weer ) gedoe kunnen geven
Want er zit een vreemde smaak aan mijn eten


Ik zou net wat miik al post , even in overleg gaan met de d.a en even bekijken of je iets kan veranderen

Ik verstop de capsules in een balletje kvv . En dan uit de hand .
Door hannabelgje
#3136436
Visolie capsules maak ik altijd open en druk ik leeg over het voer. Andere pillen gaan hier in iets gehaktachtigs. Eerste hapjes zonder pil en als ze dan overtuigd is dat er niks in zit dan met pil erdoor.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3136440
Wij geven alle pillen verstopt in wat eten. Spiervlees, orgaan of wat gemalen spul. Kippenhartjes zijn makkelijk, daar stop je zo een pil in.

Zolang Oscar de pil niet direct proeft, eet ie alles op. De clou is om dus genoeg om de pil heen te hebben dat ie hem niet proeft, maar het klein genoeg te houden zodat ie niet hoeft te kauwen. Dan heeft meneer Kliko niets door.

Visolie van doils gaat hier ook gewoon over het eten heen, dat smaakt naar vis, dus als ie dat lust is dat alvast een zorg minder.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door