Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3136260
Ik was vandaag voor het eerst vergeten de eendennek voor Saartje te ontdooien.  :-[
Nu heb ik het ontdooid in zeer heet gekookt water.
Het zag er daardoor een beetje grijzig uit.
De vraag: Kan dat kwaad en verteerd dat bot wel? Is het niet te hard geworden?
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op ma 20 jul 2015, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hannabelgje
#3136262
Dan is het behoorlijk verhit geweest. Ik denk niet dat ik dat dan nog zou voeren ivm splintergevaar. Je kunt beter ontdooien in lauwwarm water.  Dat gaat ook heel vlug en is ongevaarlijk.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3136266
hannabelgje schreef: Dan is het behoorlijk verhit geweest. Ik denk niet dat ik dat dan nog zou voeren ivm splintergevaar. Je kunt beter ontdooien in lauwwarm water.  Dat gaat ook heel vlug en is ongevaarlijk.
Oeps, heb het net gegeven, zag er nog wel bloederig uit van binnen, zal haar in de gaten houden, waar moet ik op letten?
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3136274
Hope schreef: Oei... Dat zou ik niet aangedurft hebben.

Ik gaf nog wat extra pens om de boel in te pakken.
Oei hier schrik ik van, moet de pens nog ontdooien, mag dat in stukjes of moet dat een lapje zijn.
Of mag het ook ontbijtkoek zijn?
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op ma 20 jul 2015, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3136278
Om misverstanden te voorkomen, ik had het water in een fluitketel gekookt en toen overgegoten in een pannetje en daarin ontdooid.
Heb het dus niet gekookt op gas in kokend water, maakt dat de situatie anders?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3136283
Ik denk dat alleen het vlees wat gegaard is geweest. Ik zou me dus verder niet al teveel zorgen maken. Voordat dat bot verteerd is, is je pens of ontbijtkoek allang vertrokken.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3136287
Angelique schreef: Ik denk dat alleen het vlees wat gegaard is geweest. Ik zou me dus verder niet al teveel zorgen maken. Voordat dat bot verteerd is, is je pens of ontbijtkoek allang vertrokken.
Je stelt me gerust, thx Angelique!  :)
Door rosmin
#3136313
Als je bevroren vlees in een teil met koud water zet, ontdooit het erg snel.

Hoe snel dat met eendennekken gaat, weet ik niet, maar de kans op verhitting is er in ieder geval niet  ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#3136342
Lazy Garfield schreef: Om misverstanden te voorkomen, ik had het water in een fluitketel gekookt en toen overgegoten in een pannetje en daarin ontdooid.
Heb het dus niet gekookt op gas in kokend water, maakt dat de situatie anders?
Ik zou me er dan niet druk om maken. Het bot is dan niet echt flink verhit geweest, want de vrieskou van de nek doet gelijk de temp van het water flink dalen. De buitenkant wordt door de verhitting wel grijs ja. Maar de volgende keer kan je het vleesbot beter gewoon in koud water leggen, dat gaat echt reuzesnel en is niet alleen veiliger maar ook beter voor (de kwaliteit van) het vlees.  ;)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3136355
Lazy Garfield schreef: Om misverstanden te voorkomen, ik had het water in een fluitketel gekookt en toen overgegoten in een pannetje en daarin ontdooid.
Heb het dus niet gekookt op gas in kokend water, maakt dat de situatie anders?
Oooh kijk! Dat scheelt ja haha, ik dacht dat je het gekookt had, sorry!  :-[ :-[
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door