Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door pinkeltje
#31299
deze vraag kwam ineens in me op...
als je naar de meeste brokken kijkt zit er maar een soort vlees in verwerkt (voor zover er vlees in zit),en nou vroeg ik me af of het slecht is als je je kat (of hond) gedurende een lange periode (of zoals met brokken,voor hun hele leven) maar een soort vlees voert.hoe denken jullie daarover?het lijkt mij dat er dan na enige tijd wel bepaalde tekorten ontstaan.. :-\
Door sylvia
#31323
pinkeltje schreef: deze vraag kwam ineens in me op...
als je naar de meeste brokken kijkt zit er maar een soort vlees in verwerkt (voor zover er vlees in zit),en nou vroeg ik me af of het slecht is als je je kat (of hond) gedurende een lange periode (of zoals met brokken,voor hun hele leven) maar een soort vlees voert.hoe denken jullie daarover?het lijkt mij dat er dan na enige tijd wel bepaalde tekorten ontstaan.. :-\
Tekorten zullen ze er niet van oplopen daar er in iedere brok ongeacht of het vis of vlees smaak is gezorgd wordt dat alles er op de één of andere manier inzit.
Of de brok in het geheel het beste is wat je je kat kunt voeren daar zijn we het hier allemaal over eens ,dat is de brok dus niet.Maar brokken eters krijgen geen tekort omdat er alleen 1 soort vlees gebruikt wordt.
Door pinkeltje
#31361
sylvia schreef:
Tekorten zullen ze er niet van oplopen daar er in iedere brok ongeacht of het vis of vlees smaak is gezorgd wordt dat alles er op de één of andere manier inzit.
Of de brok in het geheel het beste is wat je je kat kunt voeren daar zijn we het hier allemaal over eens ,dat is de brok dus niet.Maar brokken eters krijgen geen tekort omdat er alleen 1 soort vlees gebruikt wordt.
ja maar hoe zit dat dan met vers?
Door sylvia
#31375
Dat is iets heel anders,bij brokken wordt alles er desnoods chemisch ingedaan om tot een kompleet voeder te komen.
Je kunt brokken op geen manier vergelijken met een versvoer of barf omdat je daar door het bijeenbrengen van verse ingredienten ook zorgt dat je huisdier van alles binnen krijgt. Geef je een versvoer dan heb je met ook met altijd dezelfde ingredienten te maken omdat hier alles kompleet in moet zitten,bij (b)arf geef je iedere dag gevarieerd om ook kompleet uit te komen alleen dan is dat net als bij ons dat je kompleet uit komt over een bepaalde periode en niet per maaltijd.

Dus een samengestelde maaltijd brok of vers is altijd kompleet uit en vaste samenstelling ,met dit verschil dat een brok een doodgekookte hap is.

(mocht dit geheel een beetje warrig overkomen,komt vast van de neurofennen die ik hier per strip inneem :-\ )
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door