Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door kira
#3135851
Voor een extreem harige beer. Dame haar vacht is heel zacht en dun en groeit door tot de grondd (sinds ze geholpen is) Nat kan ze niet meer lopen, de vacht wordt zwaar en ze is achter zo slecht dat ze dan niet kan staan. Ik kort haar nu met de schaar in en heb net met een tondeuse heel veel weggehaald ik had er een klip op ze is ingekort. We gaan dit vaker doen en dan onder de buik en liezen kaal kammen wil ze daar niet meer vanwege de pijn die het doet. Wat is een goede tondeuse die dame haar verdere leven meegaat?
Gebruikersavatar
Door Margot
#3135871
Ik heb jaren geleden een tondeuse gekocht bij de Lidl en die werkt nog prima.
Ik scheer de hele onderkant van Norah ook en vaak een paar keer in de zomer.
Gebruikersavatar
Door kira
#3135885
Oké begrijp nu ik wat dingen bekijk dat ik dus een grooming iets op de tondeuse had staan (heb die van mijn vader gebruikt). Heb dus heel mooi Amerikaans beertje geschoren, maar is dat dan feitelijk een opzetstuk? En gaan die bij honden niet tot 5 cm?
Door miik
#3135901
Dit is wat mij betreft ook de beste. Goede zware machine, die niet gelijk over verhit raakt !
zhiva schreef: Ik ben zelf wel groot fan van de Aesculaap en heb deze

http://www.trim.nl/tondeuses/tondeuses/ ... rd-101501/
Je hebt 2 mogelijkheden.
Een tondeuse waar je een opzetkam opzet. En de lengte van de opzet kam bepaald hoe lang de vacht wordt.
Of een scheerkop die je omwisselt voor een scheerkop met langere "tanden" zodat de vacht langer wordt.
Bij deze aesculaap tondeuse wissel je dus de scheerkop om.

Maar... als de vacht pluizig, dikker of met klitten is... hoe moeilijker de tondeuse erdoor kan met een lange opzet kam.
Als ik lees hoe de vacht is die je wilt scheren betwijfel ik of dat gaat lukken met een lange kop/opzetkam.
Bij lastige vachten is hoe korter hoe makkelijker !
Misschien eerst advies vragen bij een honden trimster voor je iets koopt ;)
Door tessa
#3135937
Ik heb voor in de trimsalon zowel de aesculaap favorita als de andis draadloos. Beide zijn prima de aesculaap is een stuk duurder en de scheerkoppen ook, ik zou dus voor de andis gaan en daar een paar verschillende maten scheerkop bij kopen. Het probleem met zulke dikke vachten is dat je er meestal niet met een opzetkam doorheen komt, als er een klit in zit blijft hij hangen of schiet hij eraf. Ik zou een 9mm, een 6,3 en een 1,5 mm erbij kopen, dan kun je bijvoorbeeld de stukken die je niet zo kort wilt met de 9 scheren, bij wat meer klitten de 6,3 en de buik/liezen met de1,5 mm. Eventueel kun je hem wel via mij bestellen, ik krijg groothandelskorting :biggrin2:
Door bloemetje
#3135942
Ik ben een Heiniger fan. Ik vind dat de Escuelaap wel snel warm word. Maar bij zo een vacht en met klitten zal dat met iedere tondeuse gebeuren. Je hebt in elk geval ook goede olie erbij nodig en blijven controleren of hij niet te warm word. Idd met klitten word het met een tondeuse met opzetkam lastig. Je moet je tondeuse onder de klittenlaag krijgen anders kun je niet scheren. Andis is voor jou ook meer dan prima. Scheerkoppen hierboven genoemd ook.
Misschien red je het met een goede borstel erbij? Activet bijvoorbeeld ( niet de goedkoopste! ). Maar ik lees dat t pijn doet dan word dat al lastig..
Misschien kun je het redden zonder kammen met heel regelmatige scheer&was&blaasbeurten?
Gebruikersavatar
Door zhiva
#3135970
Misschien had ik ook eerst moeten vragen hoe lang je de vacht wilt behouden? En hoe geklit die is.
Wil je alleen de onderkant kort hebben? Of wil je haar helemaal scheren?
Ik heb een 9mm, een 7mm, een 5mm en een 2mm voor de voetjes. Maar een noef met een 9 mm is wel erg kort als je er nog een beetje vacht op wilt laten zitten. ;)  Mijn messen liggen momenteel bij de slijper. Maar je bent welkom om hem eens te proberen  :)
Gebruikersavatar
Door kira
#3135997
Ze is klit vrij dus daar is geen probleem nou ja in lies elleboog heb je wel eens een klitje natuurlijk. Maar de vacht blijft in de lengte doorgroeien en is ontploft. Als ze nat is stort haar achterhand in. Ik ga morgen de verschillende opties eens bekijken. Ze is relatief groot dus moet er een zijn die niet te snel warm loopt. En dus opzetstukken. Lies wil ik relatief kort en de rest dus veel korter eigenlijk gewoon zoals haar zus en moeder. De activet borstel gebruik ik maar die lost niet het probleem op van het gewicht van een natte vacht. Morgen even verder uitzoeken en dus ook een goede olie.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3136002
Ik heb een andis met twee standen en snoer, je hebt hem wel eens geleend volgens mij.
Heb er ook een scheerkop van 19 mm bij zitten, dat vind ik fijner scheren dan een opzetkam.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3136046
Maxi's 3-tal schreef: Ik heb een andis met twee standen en snoer, je hebt hem wel eens geleend volgens mij.
Heb er ook een scheerkop van 19 mm bij zitten, dat vind ik fijner scheren dan een opzetkam.
Dat laatste is sowieso altijd het geval. Scheerkop gaat altijd lekkerder dan opzetkammetje.

Ik heb overigens net zoiets als jij en heb de laatste keer dikke pruik Tedje ook met de 19 gedaan.
Door judith1967
#3136131
kaszi schreef: Mijn aesculap is zo'n 30 jaar en werkt nog steeds ;-)
Ik heb de mijne ook al jaren
Prima apparaat.Ik vind het werken met een scheerkop fijner dan met een opzetkam ;)
Gebruikersavatar
Door doranto
#3136140
Ik zou de liezen nooit met de 1,5 scheren. De kans op irritatie is dan onnodig groot.
Voor de Andis heb je de 3,2 en 2,8 als ik me goed herinner. Voor de aesculaap zou ik het eerst met de 7 proberen en als dat niet wil lukken de 5 of in het uiterste geval de 3mm.
Ik zelf kwam met de 7 en zeker met de 5 altijd overal door.
Laatst gewijzigd door doranto op ma 20 jul 2015, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door