Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3135909
Manlief kwam vrijdag aan de start tijdens het NK Para-Dressuur in Ermelo.
Het was behoorlijk spannend of we wel konden gaan, want ons paard gaf de laatste week duidelijk aan dat het zadel wat we konden lenen in afwachting op het aangepaste zadel voor manlief, niet fijn lag. Afgelopen maandag kwam dan eindelijk (na 8 maanden wachten  ::) ) ons nieuwe zadel. Aerro liep er heerlijk onder, alleen manlief was volledig zijn balans kwijt.

We oefenden en oefenden, maar het lukte maar niet om de balans te vinden. Tot we een tip kregen van iemand en we vrijdagochtend in alle vroegte naar de ruitersportzaak reden voor kleefspray. Jawel, spray die je op het zadel spuit en die zo erg plakt dat je gewoon aan het zadel gekleefd zit. Het hielp! We konden gaan.
De beste 10 ruiters van vrijdag mochten op zondag de grote finale rijden. De overige ruiters zouden op zaterdag een kleine finale rijden. Ons doen was om de grote finale te halen maar de concurrentie is heel erg sterk.

Vrijdag ging het top. Paard was reuze braaf, manlief had er zin in. Ze werden 7e!
Zaterdag thuis rustig aan wat getraind, en vandaag dan de finale gereden, de kür op muziek.
Het ging zo heerlijk! Aerro liep zo fijn, hij was zo braaf in het grote stadion. We hebben hem natuurlijk nog niet zo heel erg lang, en dan tussendoor ook steeds gedoe met het zadel. En nu loopt hij gewoon de grote finale alsof hij nooit anders gedaan heeft.
Ik vind het zo fantastisch om mee te mogen maken allemaal. Manlief en ik zijn echt een team. Het is niet alleen leuk om met hem de hond uit te laten, of een film te kijken, of gewoon in huis te rommelen. Het is heerlijk om elkaar te kunnen ondersteunen, om een team te zijn, om samen te zorgen voor een goede prestatie. Ik zorg altijd dat Aerro er op en top bij staat en dat hij een goede warming-up krijgt (want manlief kan niet zo lang op paard zitten).

Oftewel, een heerlijk weekend gehad. De kür ging goed, al vielen de punten voor het artistieke gedeelte (de muziek vooral) tegen. Maar het mocht de pret niet drukken. We hebben Aerro sinds oktober. In december haalden ze ons zadel weg en maandag kregen we pas een zadel waar manlief echt fijn in kan zitten (en Aerro geen last van heeft, want het was heel de tijd óf het één, óf het ander) en ze worden gewoon 8e op het NK.
Ik ben er trots op!

We beginnen met lekker ontspannen opwarmen...
Afbeelding

Daarna verder opwarmen in de wedstrijdhouding
Afbeelding

Best lastig om je alleen op je eigen paard te concentreren als Edward Gal met zijn Undercover aan het trainen is  :biggrin2: ::)
Afbeelding

Samen voor de proef de baan verkennen...
Afbeelding

En dan kan ik alleen nog maar duimen dat het goed gaat. En dat ging het!
Afbeelding
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door