Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3135853
https://www.thedodo.com/puppy-born-with ... 92576.html

Dit is op facebook gezet. En dan krijg je 1 riedel van "ohww, schattig pupje", "wat geweldig dat hij gered is door zijn baasjes" en het enige wat ik denk is "ach God, wat triest, waarom hebben ze het arme diertje niet gewoon direct ingeslapen na de geboorte?". Er is er nog 1 die zo reageert. Toevallig een Nederlander. Ben ik nou zo'n keiharde? Zijn die Amerikanen nou zo sentimenteel met zielige hondjes?
#3135860
Een puppy wat nooit zal kunnen spelen, nooit normaal communiseren met soortgenoten en, het kan aan mij liggen, maar gewoon normaal poepen en plassen zal ook niet lukken.
Gered? Nee, dit is ter eer van jezelf een dier in leven houden en niet in het belang van het dier.
#3135864
Dit is inderdaad een voorbeeld van hoe ver wil je gaan.....
Als nuchtere buitenstaander zeg je dat dit te ver gaat want wat komt er in de toekomst nog allemaal achterweg qua gezondheidsproblemen? Maar daarom wordt het misschien ook wel online gezet want er zit natuurlijk ook een donatiepagina aan vast.

Voor mij gaat het in elk geval te ver ;-)
#3135869
Lizzy schreef: https://www.thedodo.com/puppy-born-with ... 92576.html

Dit is op facebook gezet. En dan krijg je 1 riedel van "ohww, schattig pupje", "wat geweldig dat hij gered is door zijn baasjes" en het enige wat ik denk is "ach God, wat triest, waarom hebben ze het arme diertje niet gewoon direct ingeslapen na de geboorte?". Er is er nog 1 die zo reageert. Toevallig een Nederlander. Ben ik nou zo'n keiharde? Zijn die Amerikanen nou zo sentimenteel met zielige hondjes?
Ja, een deel van de amerikanen is hierin sentimenteel, een ander deel ook niet hoor, maar dat deel houdt meestal wijselijk het muiltje op dit soort pagina,s. In nederland heb je ze ook wel hoor, onderschat dat niet. Wat mij betreft mogen ze die da,s die dit begeleiden ook onder curatele stellen.

Maar de mensen hieromheen zijn wat mij betreft knettergek. Arm dier.

Ah nee, laat ze gewoon meteen hun vergunning inleveren. Levenslang.
#3135874
Angelique schreef: Ja, een deel van de amerikanen is hierin sentimenteel, een ander deel ook niet hoor, maar dat deel houdt meestal wijselijk het muiltje op dit soort pagina,s. In nederland heb je ze ook wel hoor, onderschat dat niet. Wat mij betreft mogen ze die da,s die dit begeleiden ook onder curatele stellen.

Maar de mensen hieromheen zijn wat mij betreft knettergek. Arm dier.

Ah nee, laat ze gewoon meteen hun vergunning inleveren. Levenslang.
Helemaal mee eens!

Mogelijk heeft het ook met hun interpretatie van 'geloof' te maken, het hondje is 'gered' dat maakt de fokker 'een goed mens'.

Daarbij kan zo'n hondje een youtube hit worden en een graag geziene gast in talkshows.
Kortom commercieel kan het ook interessant zijn, het hoeft dus niet eens met een 'nobele intentie' te worden gedaan.

Ik heb de indruk dat sommige mensen vallen op de extreme uitzonderingen...
#3135878
Ander probleem, wat ik steeds meer ook in Nederland zie opduiken en helaas ook onder honden-mensen: dieren worden gelijkgesteld met mensen. Als je zegt: het is maar een dier, hoor, dan is dat jezelf als mens boven de dieren verheffen en dat kun je niet maken. Je moet dus voor een dier net zo ver gaan als voor een mens, volgens hoe langer hoe meer mensen. En daar ben ik het echt niet mee eens.
#3135879
Dit hondje kan zelf helemaal niks, alleen droppig de wereld inkijken en afwachten wat zijn mensen voor leuke karretjes voor 'm gaan maken en hoelang ze het leuk vinden om de stront eruit te schudden als de aandacht wat wegebt. Ik vind dit toch wel een der grootste dieptepunten binnen de stelling " alles verdient een kans".  Maar goed, het lijkt een gevalletje van...geef het volk spelen en droppig kijkende halve hondjes en ze zijn tevree.
#3135888
Fotogravinnetje schreef: Ander probleem, wat ik steeds meer ook in Nederland zie opduiken en helaas ook onder honden-mensen: dieren worden gelijkgesteld met mensen. Als je zegt: het is maar een dier, hoor, dan is dat jezelf als mens boven de dieren verheffen en dat kun je niet maken. Je moet dus voor een dier net zo ver gaan als voor een mens, volgens hoe langer hoe meer mensen. En daar ben ik het echt niet mee eens.
Voor mij heeft een dier anders echt wel dezelfde rechten als een mens. MITS het dierwaardig blijft, uiteraard. Dit is niet meer dierwaardig.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door