Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door keetje
#3135520
Hier achter woonde tot voor kort een gezin die helemaal into-greece waren en dus ook 2 keer een griekse straathond (hun woorden) in huis gehaald hebben. 1 via hun achterbank en 1 via een stichting.
Nu waren dat gewoon notoire weglopers. De eerste keren werd er nog wel gezocht maar dat ging ook al snel vervelen dus dan ging de desbetreffende hond gewoon zijn eigen gangetje voor tenminste een paar uur. We wonen hier bij een losloop heide gebied dus die hond(en) hadden altijd genoeg te doen daar en na een paar uur gingen ze weer naar huis. Zie je wel??Hij komt altijd weer thuis!  Maar wat die hond dan in die paar uur uitgespookt had wisten ze niet.
Maarja, ex-straathonden, daar kan je niets aan doen, dus,.................was altijd hun argument.

Nu loop ik vanmorgen met Poet (koosnaampje van Luna :biggrin2: ) even voor de snelle ochtenplas voor het eten, naar de overkant en toen kom ik op de terugweg dus een mevrouw tegen met 3 vaag herleidbare hondjes aan de lijn. Ze kijkt wat rond dus ik vraag, zoek je iets? Ja, 2 van mijn hondjes hebben de kuierlatjes genomen en zijn de wijk ingelopen. Ik zeg nog,....ohje, ik moet er niet aan denken dat Luna de kuierlatjes zou nemen en buiten mijn zicht zou komen.
Ohhhh, daar maak ik me niet zo druk om hoor! Dat doen ze een paar keer per jaar, komen altijd weer op de een of andere manier thuis.
Dus ik zeg nog, ben je niet bang dat ze iets overkomen? Nee hoor, ze zijn alleen knots fel op katten dus die zijn hun leven niet zeker maar verder gaat het altijd goed hoor!
Zijn wel ex-straathonden dus dan kan je dat verwachten he? Ik maak me er eigenlijk niet meer zo druk over. (?)

Ben ik nu de enige die dat vreemd vindt? Ik zou helemaal in paniek raken maar ik hoor dat steeds vaker.
Het excuus dat het weglopen te maken heeft met het ex-straathond zijn dus dat dan maar geaccepteerd wordt. (En moet worden)

Als Luna de kuierlatjes zou nemen en onderweg een hond naar de strot zou vliegen en dat dan zo'n 2 of 3 keer per jaar, dan kan ik toch ook niet zeggen,...ja vechthond he? Dat krijg je er nooit meer helemaal uit, ik accepteer dat maar?
Ik vind dat zo vreemd, laat die honden dan gewoon niet loslopen.

En met het risico dat ik nu reacties ga krijgen maar dat is heel iets anders??? Dat weet ik, maar dat was ook maar gewoon een hersenspinsel van mij en Meneer Keetje zo even onder het genot van een lekker bakje koffie. :)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3135540
Ja, ik vind dat heel raar.

Mijn hartkleppen zouden echt heel erg op de proef worden gesteld als Nelson kwijt zou zijn.
Ik let daar ook altijd op. Bij maisvelden gaat hij niet los, 's avonds laat gaat hij hier in de straat niet meer los voor het geval dat hij in het (schemer)donker achter een konijn besluit aan te gaan.
Waarschijnlijk zou hij de weg naar huis echt wel weer vinden, maar ik moet er echt niet aan denken.

Ik was ook helemaal verbaasd toen kennissen van mij hun hond kwijt waren en 's avonds stopten met zoeken, om de volgende middag pas weer verder te zoeken. Oké, dat in het pikkedonker zoeken niet handog is en je ook wat slaap nodig hebt snap ik. Maar ik zou geen oog dichtdoen en bij het jrieken van de dag weer buiten zijn.

O echt. Het is mijn grootste nachtmerrie. Je maatje zoek, niet weten waar hij is... Ik moet er maar niet aan denken. 
Door smulpaap
#3135543
Ja , ik vind dat ook raar

Hier in de buurt wonen mensen met twee jachthondjes , die smeren hem ook vaak . En blijven gewoon een hele nacht weg
Ook als ze meegaan naar Frankrijk op vakantie gaan ze er zelf op uit

Ik schiet al in de stress als ik er eentje mis in de tuin  :biggrin2:
Er kan niets gebeuren , alles is omheind . Maar ik wil gewoon weten waar ze zijn en wat ze doen
Soms liggen ze gewoon onder de struiken
Door Lil
#3135546
Pffff houd op! Kom je je huis in na een dag werken: geen hond! paniek!!! Kijk je in de tuin, zie je geen hond! Maak je de tuindeur open, kijkt er een heel slaperige kop onder de struik uit van huh wat is? Pffffffff..... en weer de hartkleppen getest. Zeker omdat je ieder moment verwacht dat die hond kan stoppen met ademhalen en omdat die normaal dus altijd binnen blijft rondhangen. Maar goed het personeel had goed gewaakt voor hem.  :P :biggrin2:
Door zurca
#3135547
Hier twee Spaanse "straathonden" maar echt niet dat ik  het normaal vind als die zelf op pad zouden gaan!
Ik vind het gewoon een slap excuus om dus blijkbaar je tuin niet hondproof te maken of je niet luisterende hond aan de lijn te houden ::)
Door Mijati
#3135559
ik vind het ook niet normaal, je hebt de verantwoordelijkheid voor je hond (en zijn daden). Die van mij is in haar pubertijd ook een keer weggerend, ja, eerst roepen en de andere kant uit lopen, maar wel in de gaten houden of ze dan toch wel komt. Trouwe hond, dus toen kwam ze, al was ik lichtelijk in paniek aan het raken.
Door Lizzy
#3135565
Nee, dat ligt niet aan jou. Het is niet normaal. Maar als ik zie wat mensen met hun huisdieren uitvreten :-X. Ging je haast denken dat het wel normaal is....
Door monster
#3135568
Als je een hond aanschaft, ben je er ten alle tijden verantwoordelijk voor. Ik heb gemakkelijk praten, want ik heb Lodi al 2 x per ongeluk buiten de voordeur gesloten, waarop de buren komen aanbellen. Hij blijf braaf voor de voordeur liggen.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3135584
Nee, dat vind ik ook niet normaal, hoor. Ik heb ook een ex-straathond gehad die geneigd was de kuierlatten te nemen. Die ging dus niet meer los tijdens de wandelingen. En op eigen terrein bleek ze ook een houdini te zijn. De tuin was helemaal omheind met zo'n soort Heras hekwerk met aan de onderkant nog een stuk gaas dat een halve meter ingegraven zat. Geen bouvier is er ooit uit ontsnapt, maar haar is het gelukt. Ook had ze er een handje van om net tussen je voeten door de deur uit te glippen. Ze is dus wel een aantal keer onbedoeld alleen op pad geweest. En ja, ze kwam uit zichzelf terug. Na een uurtje of 4. Maar die 4 uur bracht ik dus zoekend door. Echt niet dat ik ging zitten afwachten. Ik stierf duizend doden op zo'n moment. Was altijd bang dat ze onder een auto zou lopen of een verkeersongeluk zou veroorzaken o.i.d.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3135590
Ach,  nu gooien ze het op het zwervertjes geweest zijn, maar in de basis interesseert het zegewoon geen ene flikker en hadden ze het bij iedere andere hond precies eender gedaan. Ik ken ook wel mensen met " gewone ollandse" honden die exact zo l*llen en doen en altijd komt het erop neer dat hun die honden tenminste een beetje hond laten zijn. Heb jij de pech zo,n hond plat te rijden, ben jij natuurlijk wel de aso die beter uit z'n doppen moet kijken.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3135595
Maar waarom 'redden' ze dan die arme straathonden..., om ze vervolgens zelf de gelegenheid te geven om in een (waarschijnlijk veel drukkere omgeving) straathond te laten zijn ???

Ik begrijp er niets van en vind het voor elke hond, ex-straathond of wat dan ook, sneu bij zo'n baas terecht te komen...., ik zou duizend doden sterven mocht er 1 van mijn Spanjaardjes besluiten zichzelf uit te gaan laten
#3135599
Ligt niet aan jou, ik kan ook met stijgende verbazing kijken hoe men omgaat met hun hond. Of wat dat betreft bezittingen, maakt ook dat ik denk 'ben ik nou zo raar?'
Dus daarin ben je niet de enige, ik denk zelf dat mensen niet echt meer de tijd & moeite ergens voor nemen en dan is een smoesje altijd handig....
Door nikèdog2000
#3135603
het kan nog erger hoor
vraag !
rita zou jij max willen hebben tegen een vergoeding per maand?
hoezo?
ja ik erger me aan hem
hondje is 12 jaar
heeft ze vanaf pup
nee sorry hoor ik wil hem niet
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door