Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3135566
O help! De vriezer piept!

Al de hele dag gaat het alarm af. Ik kan niet vinden waarom.
De deksel zit goed dicht, hij loopt, en toch geeft hij alarm en loopt heel langzaam de temperatuur af.

Iemand tips?
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#3135570
Heb je veel niet bevroren spul er in gedaan?

Dan piept ie omdat ie het niet aankan qua invriezen en loopt de temp. op.
Door Borke
#3135573
Kaio schreef: Stekker uit, 30 sec wachten, stekker in?
+ 1 en als je er veel onbevroren spul in had gedaan dan op invriezen zetten.

Tegelijkertijd: bedenken wat je plan B is... ofwel zorgen dat je voor de avond andere vriezer bestellen kan die maandagochtend komt...
Gebruikersavatar
Door Hope
#3135577
Sarah5 schreef: Heb je veel niet bevroren spul er in gedaan?

Dan piept ie omdat ie het niet aankan qua invriezen en loopt de temp. op.
Nee. Wel een nieuwe bestelling maar die is gevroren geleverd  :-\
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3135588
Hope schreef: O help! De vriezer piept!

Al de hele dag gaat het alarm af. Ik kan niet vinden waarom.
De deksel zit goed dicht, hij loopt, en toch geeft hij alarm en loopt heel langzaam de temperatuur af.

Iemand tips?
Kun je het alarm niet uitschakelen met een knopje? Heb je misschien veel ijs op je leidingen/wanden? Als er een dikke laag ijs op zit, doet ie t ook niet goed meer. Als je een no-frost hebt, speelt dit uiteraard niet of minder.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3135621
Hope schreef: Nee. Wel een nieuwe bestelling maar die is gevroren geleverd  :-\

Dan doet die van mij dat ook, ik heb een staande en rechts boven zit en knopje wat ik dan moet indrukken. Dan is het goed. Bij mij zit het knopje naast het temperatuur dingetje
Gebruikersavatar
Door Hope
#3135632
Mini's 3-tal schreef: Kun je het alarm niet uitschakelen met een knopje? Heb je misschien veel ijs op je leidingen/wanden? Als er een dikke laag ijs op zit, doet ie t ook niet goed meer. Als je een no-frost hebt, speelt dit uiteraard niet of minder.
Nee, geen ijs  :-\
constance.blokzijl schreef:
Dan doet die van mij dat ook, ik heb een staande en rechts boven zit en knopje wat ik dan moet indrukken. Dan is het goed. Bij mij zit het knopje naast het temperatuur dingetje
Hij stopte er inderdaad mee, maar ging een half uur later weer vrolijk aan het piepen. Temperatuur nu -15
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3135642
[quote="Hope"]
Nee, geen ijs  :-\

Hij stopte er inderdaad mee, maar ging een half uur later weer vrolijk aan het piepen. Temperatuur nu -15
[/quote]
-15 is nog niet direct een probleem, is * specificatie en wellicht was je vlees wel bevroren, maar geen -20 oid meer?

Heb je trouwens een kast of kist?
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3135643
[quote="Hope"]

Hij stopte er inderdaad mee, maar ging een half uur later weer vrolijk aan het piepen. Temperatuur nu -15
[/quote]

En als je dat knopje wat langer vasthoud? Dan reset hij zich als het goed is. Wil bij ons ook wel eens werken, die van ons doet altijd moeilijk als er een grote bestelling in gaat
Door Ruisje
#3135729
Als je tijdens warm weer de vriezer opendoet gaat er gelijk een 'wolk' warme lucht naar binnen, plus dat je bevroren bestelling zeker warmer is dan -18. Bij elkaar opgeteld 'tikt' dat aan en is de kist snel warmer dan de ingestelde temperatuur. Ik had het een poosje terug ook; bestelling inruimen, 1,5 minuut kist open en het was -15 i.p.v. -20.
Ik hoop dat dat het was, Marloes, en dat ie inmiddels uitgepiept is!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3135730
[quote="Ruisje"]
Als je tijdens warm weer de vriezer opendoet gaat er gelijk een 'wolk' warme lucht naar binnen, plus dat je bevroren bestelling zeker warmer is dan -18. Bij elkaar opgeteld 'tikt' dat aan en is de kist snel warmer dan de ingestelde temperatuur. Ik had het een poosje terug ook; bestelling inruimen, 1,5 minuut kist open en het was -15 i.p.v. -20.
Ik hoop dat dat het was, Marloes, en dat ie inmiddels uitgepiept is!
[/quote]

Nee, helaas. Vreemde is wel dat hij op -15 blijft hangen nu. Godzijdank.
Maar goed, hij piept dus. Dan weer een uur niet, dan weer twee uur wel. Dat ding is flink van slag maar hij vriest nog steeds. Hij geeft alarm dat de klep open staat.

Het is een kist uit 2012
Door MTK
#3135736
Typ op google ff je merk en typenummer in, dan vindt je meestal wel snel wat er aan de hand kan zijn. Tenminste, dat is met de apparaten die ik in huis heb wel het geval ;-).
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3135748
[quote="Hope"]
Nee, helaas. Vreemde is wel dat hij op -15 blijft hangen nu. Godzijdank.
Maar goed, hij piept dus. Dan weer een uur niet, dan weer twee uur wel. Dat ding is flink van slag maar hij vriest nog steeds. Hij geeft alarm dat de klep open staat.

Het is een kist uit 2012
[/quote]
Dat is gek. Ik vermoed dan een defecte sensor in de klep. Als er niet een palletje is dat signaleert of de klep open danwel dicht is, zal er iets in het scharnier zitten dat dat signaleert. En leg eens een thermometer in je vriezer, misschien is het wel koud genoeg, maar krijgt de thermostaat dat verkeerd door van de opnemer.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door