Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#3134840
De vraag zegt het al, wat is een goede ogendokter voor honden in NL?

Een van onze honden heeft opeens (sinds gisterenmiddag) een heel vreemd oog, heb al een afspraak bij de dierenarts staan, maar heb de indruk dat het wel eens een doorverwijzing zou kunnen worden en wil al vast wat namen hebben zodat ik wel goed terecht kom als mijn gevoel juist is.
Door marina
#3134847
Ik ben een paar weken geleden bij Cristiane gorig geweest in vorden ivm een cornea ulcus . Erg tevreden, prettige vrouw.
En geeft het probleem verholpen, ook niet onbelangrijk
Door Lexus-me
#3134979
Ik ben laatst  voor Meeko ook bij Christian Görig geweest... vond het een aardige vrouw en ze komt in Emmeloord...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3135008
Genoemde mw heb ik meer goede dingen over gehoord. gutteling is ook goed, die dwaalt ook af naar meerdere kliniken in het noorden.
Door fransbulletje
#3135020
Angelique schreef: Genoemde mw heb ik meer goede dingen over gehoord. gutteling is ook goed, die dwaalt ook af naar meerdere kliniken in het noorden.
Gutteling is gestopt!
Gebruikersavatar
Door kira
#3135039
Toen we bij de dierenarts kwamen hing inmiddels haar halve kop af en was duidelijk dat wat een oogprobleem leek een aangezichtsverlamming is. Hopelijk trekt het bij en gaat het oog weer werken, het oor weer recht komen en haar bekkie weer netjes dicht.

Heb wel even genoteerd dat ik voor oogproblemen in Emmeloord terecht zou kunnen. Kom daar normaal niet ivm vele slechte ervaringen, maar die oogarts zal wel enkel consulten daar doen en dan moet het maar.
Door Parelridder
#3135079
Ik ben nog steeds erg tevreden over dr. Stades. Niet alleen z'n deskundigheid, maar zeker ook de (kalme) omgang met de hond. Laatst nog een nieuwe ervaring gehoord tav een hond met artsen-angst nav slechte ervaringen, baasje bloednerveus over oogprobleem & doktersangst, maar hij wist beiden te kalmeren én maakte het waar!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3135130
kira schreef: Toen we bij de dierenarts kwamen hing inmiddels haar halve kop af en was duidelijk dat wat een oogprobleem leek een aangezichtsverlamming is. Hopelijk trekt het bij en gaat het oog weer werken, het oor weer recht komen en haar bekkie weer netjes dicht.

Heb wel even genoteerd dat ik voor oogproblemen in Emmeloord terecht zou kunnen. Kom daar normaal niet ivm vele slechte ervaringen, maar die oogarts zal wel enkel consulten daar doen en dan moet het maar.
Dat is dat wat Kaio ook heeft gehad, weet je dat nog? Vorig jaar, staat hier ook ergens een foto van. Ziet er heel raar uit. Bij hem zag je niet zo dat zijn kop voor de rest hing. Het heeft wel maanden geduurd voordat het weer helemaal weg was.
Wat ik wel vond is dat hij toen snel achteruit is gegaan ( ok hij was al 10) , maar was toen ook humeuriger.
Heb toen wel van Tannetje wat homeo gekregen daarvoor.
Gebruikersavatar
Door kira
#3135233
Kaio schreef: Dat is dat wat Kaio ook heeft gehad, weet je dat nog? Vorig jaar, staat hier ook ergens een foto van. Ziet er heel raar uit. Bij hem zag je niet zo dat zijn kop voor de rest hing. Het heeft wel maanden geduurd voordat het weer helemaal weg was.
Wat ik wel vond is dat hij toen snel achteruit is gegaan ( ok hij was al 10) , maar was toen ook humeuriger.
Heb toen wel van Tannetje wat homeo gekregen daarvoor.
Ja ik weet het nog. En herken het beeld van Sanne die nooit meer de oude is geworden :'(. Hoop dus dat het nu weggaat zonder na klachten. Ik wil binnenkort wel met haar naar onze hol arts gaan, maar ligt wat lastig, het gaat om Arie die bij mijn ouders zit en mijn ouders blinken niet uit in doorgeven hoe het allemaal echt gaat. Daarom nu ook gekozen voor reguliere aanpak (zeer tegen mijn gevoel in). Maar omdat ik op dit moment bijna wekelijks met Bronwyn bij een arts e.d. zit en dat heel veel energie kost (ook door de enorme angst dat ze weer wat breekt/scheurt) en we alles met haar apart moeten doen (en met Dame ook omdat die weinig meer kan) is de energie op dit moment een beetje op en hopen we er maar het beste van. Arie heeft normaal nooit iets (een keer dierenarts is bijna acht jaar tijd, voor haar oren) dus maar hopen dat dit gewoon goed hersteld.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3135332
Oo vlgs mij hadden we met kaio regulier ook geen behandeling, ( da eersel )meer van kijk het een maand aan, kan vanalles zijn ernstig of vanzelf overgaan.
Door tessa
#3135334
Mijn Pippi heeft het ook gehad, gelukkig ging het na een week weer een stuk beter en kon ze weer zelf eten.  Wel was hoogstwaarschijnlijk door de verlamming haar traan productie aangetast aan een oog, dat oogje is later verwijderd.  Ook kon ze niet meer barfen, de kracht in haar kaken was duidelijk verminderd. Veel sterkte met haar!
Laatst gewijzigd door tessa op vr 17 jul 2015, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tt-tjes
#3135636
Ik ben vorig jaar met Chendo bij Görig geweest, na eerst bij kliniek Visdonk geweest te zijn.
Een hele kundige oogarts, fijne vrouw in omgang met de hond. Goede nazorg. Het probleem bij Chendo zijn ogen is niet meer teruggekomen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door