Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ramses1
#3134788
Sinds een paar weken eet mijn border collie brandnetels.
Hij graast het bijna...

Kennen jullie dat?
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3134793
Tsjah, ik ben zelf toevallig dol op de smaak van brandnetels, durf ze alleen niet te plukken omdat ze hier in hondengebied (=pies) groeien...
Heeft hij geen uitslag in zijn bek/tong/wangen?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3134796
Op zich wel gezond lijkt mij.
Ik doe heel vaak verse brandnetel door het groenteprutje wat ze dagelijks krijgen. Het is dan in de vitamix helemaal gepureerd. Het lijkt me niet fijn voor zijn bekkie om het zó te eten  :-\, is er niets aan te zien?
Door Ramses1
#3134801
Nee aan zijn tong en bekkie is niks te zien. Trekt ook geen bekken maar eet en loopt weg... Hij doet het enkele keren per dag.
Hij trekt echt de stukken van de bladeren met zijn voortanden maar knaagt ook hele stukken met de zijkant van zijn bek.
De brandnetels staan hier achter langs de sloot op eigen erf. Geen verkeer of boten dus wel schoon.
Door zurca
#3134813
Ziggy eet met vlagen ook brandnetel...staat dan heel secuur de bladjes uit te zoeken die ze wil hebben.
Op internet schrijft men dit; "Werking en karakter: Bloedzuiverend, bloedstelpend, zwak vochtafdrijver, anti-allergisch, voedzaam."
Ik ga er maar vanuit dat ze het nodig heeft als ze het wil eten en laat haar maar gaan ;)
Gebruikersavatar
Door doranto
#3134823
Ramses1 schreef: Nee aan zijn tong en bekkie is niks te zien. Trekt ook geen bekken maar eet en loopt weg... Hij doet het enkele keren per dag.
Hij trekt echt de stukken van de bladeren met zijn voortanden maar knaagt ook hele stukken met de zijkant van zijn bek.
De brandnetels staan hier achter langs de sloot op eigen erf. Geen verkeer of boten dus wel schoon.
Blijven rare beesten die borders.  ;D
Gebruikersavatar
Door winni
#3134966
Ik ken een ODH die het ook bij vlagen doet. En dan ook echt fanatiek ;)Ze logeert hier wel eens en dan krijgt ze kefir maar dan doet ze het niet...
Laatst gewijzigd door winni op do 16 jul 2015, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3135174
winni schreef: Ik ken een ODH die het ook bij vlagen doet. En dan ook echt fanatiek ;)Ze logeert hier wel eens en dan krijgt ze kefir maar dan doet ze het niet...
ok, een border heeft dus geen patent op vreemd gedrag  :biggrin2:
Door Belleke
#3135178
Mischien inderdaad dat ze voelen dat het gezond voor hun is. Onze Belle eet altijd  paardenbloemen.
Knuffels Belleke
Gebruikersavatar
Door Natuurlijker-Wijs
#3135276
Bijzonder. Ik doe de studie veterinaire natuurgeneeskunde en brandnetel en paardenbloem werken reinigend en opbouwend. Leuk om te lezen dat ook sommige honden dit eten.
Gebruikersavatar
Door kira
#3135678
Onze theemuts at het heel erg veel aan het einde van haar leven, zij had toen een levertumor. Ze was ook heel specificiek waar in in het bos ze de brandnetels at. Die in het donker stonden (dus waar weinig licht kwam) bliefte ze niet, nee ze moest die hebben die in de middag wel zon kregen. Theemuts deed veel aan zelf medicatie, er waren bepaalde plekken waar ze aarde moest eten, op bepaalde plaatsen moest ze in een bepaalde periode van het jaar gras eten etc. Ik liet haar altijd begaan.
Door Ramses1
#3136060
Pajtás schreef: Bijzonder. Ik doe de studie veterinaire natuurgeneeskunde en brandnetel en paardenbloem werken reinigend en opbouwend. Leuk om te lezen dat ook sommige honden dit eten.
kira schreef: Onze theemuts at het heel erg veel aan het einde van haar leven, zij had toen een levertumor. Ze was ook heel specificiek waar in in het bos ze de brandnetels at. Die in het donker stonden (dus waar weinig licht kwam) bliefte ze niet, nee ze moest die hebben die in de middag wel zon kregen. Theemuts deed veel aan zelf medicatie, er waren bepaalde plekken waar ze aarde moest eten, op bepaalde plaatsen moest ze in een bepaalde periode van het jaar gras eten etc. Ik liet haar altijd begaan.
Bedankt voor jullie reacties. Ik begin nu te denken dat hij ergens last van heeft?
Ik laat hem maar gewoon lekker gaan en zal een groentemix met brandnetel gaan maken.
Groentemix wordt hier niet gegeten maar ik zal het weer eens maken en met een blikje sardines of tonijn mengen in de hoop dat het dan wel naar binnen gaat.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door