Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door amber2
#311791
Wie heeft hier ervaring met het geven van melkgisttabletten? Is dit vergelijkbaar met biergist? (wat volgens de meesten hier niet zo goed is heb ik in oude topics gelezen) Is dit ook een afvalproduct van de industrie? (niet dat het daardoor gelijk slecht zou zijn, maar dan moet je wel extra kritisch zijn natuurlijk) Ik ben benieuwd!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#311845
Ik heb geen idee, maar ik heb even gegoogeld en het enige dat er over te vinden is, is dat het B vitammine zijn en sporenelementen voor een mooie glanzende vacht....

Lekker laten staan en koop ipv daarvan een pot zalmolie capsules daar heb je meer aan ;)
Door amber2
#311977
Ja, zover was ik inderdaad ook al.. ;) En ze zeggen dat het de spijsvertering en de algehele conditie ondersteunt. Voor onze kat wel nodig want hij kan geen kvv eten door zwak verteringsstelsel. Maar b-vitamines en spoorelementen zijn toch juist wel goed, of niet dan? Visolie heeft natuurlijk weer een heel andere werking, dat geef ik hem nu ook af en toe wel hoor. Maar ik dacht, specifiek iets met wat extra vitamines/spoorelementen en spijsverteringsondersteunend, dat klinkt wel goed. Maar ja, het moet natuurlijk wel kloppen wat ze erover beweren, want van biergisttabletten wordt dit ook allemaal gezegd en dat is, heb ik op dit forum gelezen, niet waar... Dus ik ben ook vooral benieuwd naar mensen die echt ervaring hebben met het geven van melk- of biergisttabletten, of anderen die mij kunnen vertellen of dit gezond/ongezond is.
Maar bedankt voor je reactie Sylvia!! :D
Door amber2
#312001
Ik keek net even op de website van solgar en zag dat die ook een product voor mensen hebben 'brewer's yeast'... Biergist dus! Mij lijkt Solgar een erg betrouwbaar bedrijf dat ook vooral veel kennis in huis heeft, dus wat zegt dit over biergist..? Ik mag toch aannemen dat ongeveer hetzelfde dan ook voor melkgisttabletten geldt. Of zou Solgar ook al het commerciele belang boven de kwaliteit van de producten stellen? :-\
Door An
#312051
ik geef wel is biergist bij aan de honden, aan de katten nog niet gegeven. Ik vind er niks mis mee hoor. Eendagskuikens zijn ook een afvalproduct en die geven we ook toch?
Door Kefraya
#312121
An,
dat lijkt me geen goede vergelijking!
Eendagskuikens zijn gewone gezonde beestjes die 'afvalproduct' geworden/gemaakt zijn omdat wij zo grootschalig dieren aan het produceren zijn. Biergist is een restproduct bij een chemisch productieproces, dus van een heel andere orde lijkt me.
Door amber2
#312140
Maargoed, rest- of afvalproduct of niet, dat zegt natuurlijk nog niet direct iets over of het gezond is of niet. Heb jij er goede ervaringen mee An, biergist voor je honden?
Door An
#313387
Ja ik heb er goeie ervaringen mee, ik geef het niet altijd hoor. Vorige zomer heb ik een pot opgegeven over de loopt van een maand of 3 en doe ik deze zomer weer is denk ik. Billinghurst had er een hele theorie rond waarom dat goed was maar sla me nu dood want ik ben het vergeten :-[ ??? :-[
Gebruikersavatar
Door sylvia
#313410
An schreef: Ja ik heb er goeie ervaringen mee, ik geef het niet altijd hoor. Vorige zomer heb ik een pot opgegeven over de loopt van een maand of 3 en doe ik deze zomer weer is denk ik. Billinghurst had er een hele theorie rond waarom dat goed was maar sla me nu dood want ik ben het vergeten :-[ ??? :-[
Volgens Billinghurst zit er in biergist een hoop wat een hond in het wild binnen zou krijgen door het eten van uitwerpselen.
Vervolgens zou het een goede leverancier zijn van vitamine B complex , bevat het veel ijzer.
Verder zou het diabetes helpen voorkomen door de bloedsuikerspiegel in balans te houden, het geven van biergist aan honden met diabetes zou de hoeveelheid toe te dienen insuline verminderen. En er zit selenium in wat een antioxidant is die vrije radicalen (vangt of nutraliseert) wat dus kanker tegen gaat , goed is voor het hart en het schijnt cataract tegen te gaan.


Dat is wat Billinghurst erover zegt ( Give your dog a bone)
Laatst gewijzigd door sylvia op ma 02 mei 2005, 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door An
#313511
sylvia schreef: Volgens Billinghurst zit er in biergist een hoop wat een hond in het wild binnen zou krijgen door het eten van uitwerpselen.
Vervolgens zou het een goede leverancier zijn van vitamine B complex , bevat het veel ijzer.
Verder zou het diabetes helpen voorkomen door de bloedsuikerspiegel in balans te houden, het geven van biergist aan honden met diabetes zou de hoeveelheid toe te dienen insuline verminderen. En er zit selenium in wat een antioxidant is die vrije radicalen (vangt of nutraliseert) wat dus kanker tegen gaat , goed is voor het hart en het schijnt cataract tegen te gaan.


Dat is wat Billinghurst erover zegt ( Give your dog a bone)
Idd dat was het ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door