Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#3135071
Hallo,

Gister teruggekomen van vakantie, ben twee weken weggeweest, manlief was thuis en zorgde voor de dieren.
Pippin, die nu 9 maanden is, is verkouden. Man zegt; met al die regen van vorige week geen wonder. Maar ik vind het toch een vervelend geluid, toen ik em uit zijn ren haalde, moest hij echt behoorlijk proesten.
Hij maakt een beetje het geluid van katten die niesziekte hebben. Beetje gek hoest achtige nies. Hij heeft geen vieze neus, en is ook helemaal niet ziekig of sloom zo. Eet ook goed, is gewoon vrolijk...alleen dus af en toe dat geproestel. Als ik bij zijn neus luister is het ook wat rochelig.
Ik ben begonnen met zilverwater geven...hebben jullie nog andere ondersteunende tips?
Inge
Door Lizzy
#3135075
En Pippin is een hond, toch? Het kan kennelhoest zijn. En daar kunnen ze flink ziek van zijn. Hoestdrank van dit merk is fijn: http://www.medpets.nl/bronchofort/1624/

Maar goed, dat hoesten dat niesachtig klinkt: dat herken ik dan weer niet. Dus bij twijfel even langs de DA zou ik zeggen!
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#3135078
Oh ja..Pip is een hond...had het toch wel goed geplaatst?
Ik had al ge-zoek-functied natuurlijk en kennelhoest..sja...hij heeft een enting gehad (tegen mijn zin) en dat dat niks zegt is weer lekker...grr..

Dat niesachtige...ik heb tot nu alleen het geluid van katten als referentie...heb nooit een hond gehad..dus ik weet ook helemaal nniet of die ''gewoon''  verkouden kunnen zijn?

Ik houd het extreem goed in de gaten!! Dank Lizzy!
:-)
Door Lizzy
#3135085
[quote="ingeastrid"]
Oh ja..Pip is een hond...had het toch wel goed geplaatst?
Ik had al ge-zoek-functied natuurlijk en kennelhoest..sja...hij heeft een enting gehad (tegen mijn zin) en dat dat niks zegt is weer lekker...grr..

Dat niesachtige...ik heb tot nu alleen het geluid van katten als referentie...heb nooit een hond gehad..dus ik weet ook helemaal nniet of die ''gewoon''  verkouden kunnen zijn?

Ik houd het extreem goed in de gaten!! Dank Lizzy!
:-)
[/quote]

Wanneer heeft hij die enting gehad?

Oh OK. Ja, ik heb dus geen kat :biggrin2:, dus ik weet niet hoe dat niezen klinkt :biggrin2:. Ik vind kennelhoest klinken als een zeehond.
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#3135088
Haha...nee, hij klinkt niet als een zeehond...het klinkt oppervlakkiger..niet vanuit zijn longen of bronchiën. Het is echt meer niezen dan hoesten.
Hij heeft die enting op 22 januari gehad.
Door Lizzy
#3135090
[quote="ingeastrid"]
Haha...nee, hij klinkt niet als een zeehond...het klinkt oppervlakkiger..niet vanuit zijn longen of bronchiën. Het is echt meer niezen dan hoesten.
Hij heeft die enting op 22 januari gehad.
[/quote]

OK, ik zou denken dat dit te lang geleden is voor deze reactie. Het lijkt dus meer op niezen... Mmm... Moet hij erg vaak niezen? Heeft hij niet met zijn neus in een polletje grasaren gezeten? Wrijft hij met zijn neus langs dingen?
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#3135091
Ja...daar zat ik ook aan te denken...hij speelt heel veel in hoog gras...heb hem nog niet zien wrijven, maar ben ook nog geen halve dag thuis.
Zal er op letten...ik zíe in iedergeval niets in zijn neus, maar dat zegt niet alles.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3135111
Die van mij zijn ook wel eens verkouden, maar hebben dan ook een 'snotneus' heldere vloeistof die dan uit de neus loopt. Schijnt een buldoggen kwaal te zijn

Maar verder zou een aartje bijvoorbeeld heel goed kunnen, de meeste zijn nu 'rijp' inderdaad
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#3135117
Dank voor je reactie.
Ik kijk het even een dag of twee aan..hij lijkt inderdaad ook een iets nattere neus te hebben.
Misschien ook gewoon teveel in een auto met airco gezeten?
Ik hoop niet een aartje in zijn neus, want dat lijkt me erg naar voor hem :-(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door