Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Breezer
#313506
Ik heb twee aardig grote pensen bij de dierenwinkel mee genomen. Ze waren al ingevroren, maar omdat Breezer maar portie´s van 200 gram krijgt wil ik de pensen dus klein maken. Alleen denk ik dat ik wel 4 dagen bv met zo´n pens doe.
Nu wil ik dus de pens zo goed als laten ontdooien, en dan ik portie´s van 200 gram weer invriezen. Maar nu vraag ik me af of dat eigenlijk wel goed is.
En als ik alleen pens geef, moet ik dan ook die 200 gram aanhouden of moet ik daar iets meer van geven??
Door pippie
#313507
Als je het ietsjes laat ontdooien kan je het makkelijker snijden en meteen in porties weer invriezen ;)
Door Lizzy
#313510
Breezer schreef: Ik heb twee aardig grote pensen bij de dierenwinkel mee genomen. Ze waren al ingevroren, maar omdat Breezer maar portie´s van 200 gram krijgt wil ik de pensen dus klein maken. Alleen denk ik dat ik wel 4 dagen bv met zo´n pens doe.
Nu wil ik dus de pens zo goed als laten ontdooien, en dan ik portie´s van 200 gram weer invriezen. Maar nu vraag ik me af of dat eigenlijk wel goed is.
En als ik alleen pens geef, moet ik dan ook die 200 gram aanhouden of moet ik daar iets meer van geven??
Ja, een beetje laten ontdooien (echt niet teveel) want dan snijdt het inderdaad veel gemakkelijker als totaal ontdooit! En dan terug de vriezer in. Gaat perfect.

Als je normaal 200 gram geeft en je geeft bij de pens verder niks (geen groente, geen botje, geen eitje), dan denk ik dat je gewoon ook 200 gram pens kunt geven.
Door rees
#313512
Ik geef met pens altijd een bot als toetje omdat ze van pens altijd dunne ontlasting hebben.
Door Breezer
#313589
Okay de pensjes liggen nu een beetje te ontdooien op het aanrecht. Hij zijn twee klompen van een kilo per stuk dus dat duurt denk ik nog wel ff voordat ik ze kan snijden.
Door pippie
#313591
rees schreef: Ik geef met pens altijd een bot als toetje omdat ze van pens altijd dunne ontlasting hebben.
Hier idem en dat werkt perfekt
Door Lizzy
#313594
Breezer schreef: Okay de pensjes liggen nu een beetje te ontdooien op het aanrecht. Hij zijn twee klompen van een kilo per stuk dus dat duurt denk ik nog wel ff voordat ik ze kan snijden.
Dat valt echt mee hoor! Met een flink scherp mes (ik gebruik daarvoor Leo z'n sushi-mes ;D) snijd je heel gemakkelijk door bevroren pens! Echt, gemakkelijker als dat het te ver ontdooit is.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#313598
Lizzy schreef: Dat valt echt mee hoor! Met een flink scherp mes (ik gebruik daarvoor Leo z'n sushi-mes ;D) snijd je heel gemakkelijk door bevroren pens! Echt, gemakkelijker als dat het te ver ontdooit is.
weet Leo dat :o
Door Breezer
#313830
Nou ik heb het gesneden, met een flink mes met fijne karteltjes. Knippen met een schaar heb ik ook geprobeerd maar daar kwam ik niet echt ver mee. En idd de bevroren stukken gingen beter dan de ontdooide.
Breezer stond als een prullebak aan m´n voeten geklemd, en ja hoor soms viel er "per ongeluk" een stukje naar beneden. ;D

Ik heb de ontdooide stukjes gelijk maar in de koelkast gelegd voor morgen. En alles wat nog bevroren was in portie zakjes weer in de vriezer geknikkerd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door