Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door inge58
#3134437
Ik ben dus zijdelings betrokken bij het uitlaten en opvoeden van een Doodle pup.
Ik vind dat hij extreem bijterig is. Kan dat frustratie zijn omdat hij misschien te vaak in de bench  wordt gezet? Hij bijt echt constant en overal in. In je broek, jas , handen, tenen en is nauwelijks te stoppen of af te leiden. Wie heeft er tips?
Gebruikersavatar
Door kiara
#3134447
Krijgt hij wel genoeg te kouwen dan? Deze leeftijd hebben ze dat wel nodig.
En wat ik zo hoor veel in de bench ja verveling dus als hij eruit is gaat hij ze eigen plannetje maken.
Ik zou meer afleiding geven zoals bv ze voer ergens in verstoppen ( kong) kluifjes uiteraard, wat ook altijd goed werkt is bv wc rol daar kleine stukjes gedroogde pens instoppen en laat hem maar klooien, of afwas teiltje vol met ballen en daar ook weer lekkers in verstoppen( kan ook in water)
Hij verveelt zich kennelijk
Gebruikersavatar
Door pluk
#3134480
Zo'n periode heeft Scott ook gehad...
Hij leek dit vooral te doen om aandacht te krijgen en dat werkte dus heel goed  ::)

Vriendlief had er de meeste last van dus die heeft letterlijk met werklaarzen aan achter z'n bureau zitten werken omdat Scot constant in z'n hielen beet. Toen werd negeren een stuk makkelijker  :biggrin2:
Vervolgens op het moment dat hij het opgaf direct belonen. En bij bijten in handen en zo riep ik op heel hoge toon 'au' en negeerde 'm vervolgens. Na een tijdje was het ineens over.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3134482
pluk schreef: Zo'n periode heeft Scott ook gehad...
Hij leek dit vooral te doen om aandacht te krijgen en dat werkte dus heel goed  ::)

Vriendlief had er de meeste last van dus die heeft letterlijk met werklaarzen aan achter z'n bureau zitten werken omdat Scot constant in z'n hielen beet. Toen werd negeren een stuk makkelijker  :biggrin2:
Vervolgens op het moment dat hij het opgaf direct belonen. En bij bijten in handen en zo riep ik op heel hoge toon 'au' en negeerde 'm vervolgens. Na een tijdje was het ineens over.

Jacy heeft hiervan geleerd dat als ik huil (bijvoorbeeld om een film) dat het dan zijn schuld is...  ::) :biggrin2: :-[
Door Aprilsnow
#3134485
Die van ons heeft ook een tijdje wat meer gehapt.

Bijvoorbeeld als we liepen. Dan begon hij te happen.... blijkbaar vond hij dat we te hard liepen. Dus advies gekregen om trager te gaan lopen. Vergt wat tijd maar het hielp. Verder het gedrag negeren.
Bij het spelen een alternatief aanbieden op het moment dat hij in de handen of wat dan begon te happen. Deed hij daar niets mee dan was het spel afgelopen. Dat soort dingen.

Kijk of er een patroon in te ontdekken is, wanneer doet hij het, bij wie, etc. Meestal is het aangeleerd gedrag.

Blijft lastig om op afstand als je de situatie niet ziet of kent advies te geven.
#3134499
happen en bijten is vaak ook wel een retrieverpup dingetje. Hidde was ook vrij fanatiek als pup.
buiten lieten we hem zijn knuffeltje dragen en dat werkte perfect.
binnen hapte hij in voeten en handen en dat heb ik hem toch wat eh strenger afmoeten leren. ik deed mijn vinger in zijn mondhoek als hij weer beet zodat hij zich zelf in zijn wang beet(na alle andere tips en tricks eerst te hebben geprobeerd)
na 2 dagen hield het gebijt op  ::)
Door Hanny
#3134508
Lastig om zijdelings betrokken te zijn bij opvoeding. Eerlijk gezegd, lijkt me dat iets voor zijn opvoeders, dus zijn "eigenaars".
Was er niet iets met een opleidingsschool voor hulphond? Als ik me vergis, sorry en anders je er niet mee bemoeien. Uitlaten op zich is  veel voor een jonge hond, dan maar wat bijtgedrag. Met zijn allen een jonge hond opvoeden kan best wel te veel zijn. Het komt op mij heel zielig over, alsmaar bijten en niets anders doen.

Hanny
Door inge58
#3134569
Ik vraag het dus ook hier om de eigenaars wat tips te kunnen geven. Niet om er zelf iets mee te doen, uitlaten vind ik idd prikkel genoeg voor de pup. Opvoeden is voor de baasjes en de hondenschool.
Door Lil
#3134574
inge58 schreef: Ik vraag het dus ook hier om de eigenaars wat tips te kunnen geven. Niet om er zelf iets mee te doen, uitlaten vind ik idd prikkel genoeg voor de pup. Opvoeden is voor de baasjes en de hondenschool.
Super dat je dit doet!  :-*

Alleen lastiger voor ons om tips te geven indien je niet precies weet wat de oorzaak is.
Over- en onderprikkeling vergt andere aanpak dan tanden wisselen of aandacht vragen.

Meer kauwwerk doe ik ook altijd bij zo iets en idd denkspelletjes. Dat kan nooit kwaad, nou ja als overprikkeling is dan is denkwerk niet handig. Dan doe ik altijd simpel kauwwerk zodat ze de stress kunnen wegknagen.
Door inge58
#3134643
Ik denk zelf dat het een stukje frustratie is. Hondje is erg energiek en wil graag spelen, maar doet dat op de verkeerde manier nl. bijten. De jonge kinderen in het gezin gaan dan rennen en gillen, hondje wordt in de bench gezet waar hij z'n energie niet kwijt kan. Ik heb nu als tip gegeven dat ze op zo n moment de kids maar even bij de tv moet zetten en met pupmans de tuin in om lekker te spelen. Dán kan ze hem na een kwartiertje best een tijdje in de bench doen. Of hem gewoon in de kamer laten omdat hij moe gespeeld is..
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door