Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door keetje
#3134450
Sinds vorige week heb ik dus, voor mijn eenzame Chabomeisje, 2 hennetjes erbij, om haar gezelschap te houden dus, dat was tenminste het idee maar daar komt niet zoveel van.
De situatie nu is dat het chabomeisje de hele dag op de rand van een grote bloempot bivakkeert, de sabelpoot dominant om zich heen pikkend naar alles dat beweegt, door de tuin wandelt en het kleine Hollandse hennetje in een oude volière zit, hoog op stok en alleen 's nachts , denk ik tenminste, van die stok afkomt om te eten en te drinken. Mijn Chabootje mag bij sabelpoot's gratie 's avonds een uurtje bij haar op stok in haar eigen nachthok en wordt er dan afgejaagd zodat ze de hele nacht beneden in een hoekje van haar ren zit. Wel veilig want het is een ren die ik 's nachts afsluit. Dat is dus allemaal niet wat ik zou willen. Ik ben een doorzetter, geef niet al te snel op, ben in voor ideeën dus daarom deze vraag,...wie weet een oplossing?  (Heel diep in mijn hart weet ik het wel, weg die 2 nieuwe meiden, maar ik wil dat gewoon van iemand anders horen :biggrin2: )

Ik heb ze even de tijd gegeven ivm de nieuwe rang/pikorde maar anderhalve week vind ik lang genoeg, toch?  ::)
Door hannabelgje
#3134466
Ik denk dat je echt wat meer geduld moet hebben. Wat ook nog een oplossing zou zijn is een rustiger kipje erbij in de vorm van een zijdehoen of cochin kriel. Jouw nieuwe kipjes klinken als druktemakers.
Door keetje
#3134493
Ik ben bang dat als ik er een paar rustige kippies bij zou nemen ik straks met 4 verschillende hokken en voerplaatsen zit in mijn tuintje. Ik kan waarschijnlijk 1 of 2 cochinkrielen krijgen als ze de leeftijd hebben maar ik durf het eigenlijk gewoon niet aan. Ik ben bang dat het probleem dan gewoon groter wordt. Sjips, dat heb ik weer,..... :-X

En daarbij komt ook nog dat de volière voor nu voldoet maar als het echt kouder gaat worden is het geen optie meer en ik krijg het kippie er niet iedere dag uit om bijv. in de garage te laten opvernachten.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3134539
Ik geloof niet dat een haan zou helpen. Daar moet ook eerst pikorde bepaald worden en hier is dat bij dat haantje niet anders dan bij de hennen.

Ik denk ook dat je gewoon meer geduld moet hebben en het misschien beter ietsje anders aangepakt had...
Kipjes koppelen niet echt gemakkelijk, en dat heeft veel tijd nodig.  Na anderhalve week was er hier ook nog niets veranderd...
Desnoods de ren opdelen en hen 1 voor 1 intoduceren. 
Als je hen een maand of 3 naast elkaar (met draad ertussen) huisvest, komen ze daarna vast wel overeen, maar ja, misschien wil je daar niet op wachten?  :biggrin2:
Door keetje
#3134570
Dat is het niet maar 1 van de hennetjes is zo ontzettend bang dat ze zich verstopt in de oude volière. Ze zit hoog op een stok, en zit daar maar. Zo is het natuurlijk geen wennen aan. Daarbij komt dat het ook nogal een vrij ontoegankelijk hok is en als ik haar daar iedere avond uit zou moeten vangen, dat is echt niet te doen. Misschien gaat het op ten duur wel goed komen met mijn Chabootje en het sabelpootje maar voor die kleine Hollandse krieltje? Toen we haar ophaalden ging ze samen met de sabelpoot in een vervoersbak en toen gilde ze al de longen uit haar lijfje, de mevrouw waar ik haar haalde zei dat ze een kleine drama queen was en daar hield ik het maar op. Ze zaten samen met verschillende andere rassen in een ruime ren maar daar had ze zich, realiseerde ik me later, ook verstopt. Ik wacht het allemaal maar af dan maar voor de winter moet er een oplossing zijn. Ik hoop dan maar dat ze wat beter met elkaar om zullen gaan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door