Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Natuurlijker-Wijs
#3134412
Hoi allemaal,
Eén van mijn honden heeft sinds enkele dagen last van vieze/ontstoken oogjes, het oogprut is geel en voornamelijk in de ochtend zijn haar oogjes dichtgeplakt hiermee. Ik heb het een aantal malen schoongedept en gebruik druppels Ogentroost maar helaas is het nog niet minder geworden. Ik vind de ogen aan de onderkant ook wat gezwollen en gisteren had ze last van druppels aan haar neus. Ze is verder wel levendig genoeg en heeft geen koorts. Ik heb de ogen gecontroleerd of er iets in zit(ze rent veel door het hoge gras) maar ik kan zo niks vinden.
Nu heb ik gelezen over zilverwater, zou ik dit bij haar kunnen inzetten? En hebben jullie nog meer tips?
Groetjes Monique
Gebruikersavatar
Door Hope
#3134458
Ellie schreef: Met ogen zou ik heel voorzichtig zijn! Ik ga naar de da in zo'n geval...
Inderdaad, met ogen zou ik niet te lang zelf aankijken.
Een kuurtje groene leem doet hier soms wel wonderen, maar dan zijn het prutogen, die lijke niet ontstoken.
Door Lizzy
#3134471
Er kan iets in zitten. Er kan sprake zijn van een allergische reactie. Er kan sprake zijn van een ontsteking. Ik deed er zelf nog 1 dag ieder uur een druppel Similasan nr 2 in en als het dan morgen niet beter is (halverwege de dag): ging ik ook even naar de DA.
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3134662
Zou het ook even laten checken als het niet over gaat...

Vooral omdat ze allebei ontstoken zijn.

Zilverwater werkte hier goed tegen prutoogjes
Gebruikersavatar
Door chery
#3134830
Hier exact hetzelfde probleem. Ik heb eerst ook met ogentroost geprobeerd, maar hielp niet. Nu toch even cavasan erin.
Door Lizzy
#3135074
Pajtás schreef: Het gaat gelukkig sinds vandaag weer de betere kant op, nog een beetje prut in de ooghoekjes maar veel minder dan gisteren  :)
Heb je nog iets gedaan om te behandelen?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door