Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3133837
Zo langzamerhand val ik geloof ik van mijn stoel van verbazing/verontwaardiging.
Weet niet of iemand hier heeft gehoord van hacking team maar die maakten spionage software voor o.a. regeringen en ja, ook onze nationale politie had interesse in deze spionage software.......
Nu blijkt ook de belastingdienst gesprekken te hebben gevoerd met deze malafide groep: klik
De Belgische privacycommissie heeft een onderzoek ingesteld omdat er masten in België lijken te zijn geplaatst speciaal om telefoons af te luisteren....

En zoals altijd met een hack is het altijd een enorm complexe hack omdat ze anders zelf door de mand zouden vallen..... http://www.privacynieuws.nl/nieuwsoverz ... nplay.html

Vraag mij soms echt af wat nog veilig is. Ook de hackers van hacking team zijn lekker bezig geweest om alles online te zetten waardoor verschillende lekken (waaronder in flash) openbaar zijn geworden en andere hackers weer makkelijk verder kunnen hacken....... Was fijn geweest als zij zich aan een vorm van responsible disclosure zouden houden waardoor bedrijven de lekken eerst konden dichten voor publicatie  :-X
Gebruikersavatar
Door pluk
#3133844
dinky89 schreef: Nu blijkt ook de belastingdienst gesprekken te hebben gevoerd met deze malafide groep: klik
wat er malafide aan is ontgaat mij even? Het is een bedrijf dat bepaalde producten/diensten verkoopt. Wat de kopende partij daar mee doet is niet hun verantwoordelijkheid lijkt me.
dinky89 schreef: Vraag mij soms echt af wat nog veilig is. Ook de hackers van hacking team zijn lekker bezig geweest om alles online te zetten waardoor verschillende lekken (waaronder in flash) openbaar zijn geworden en andere hackers weer makkelijk verder kunnen hacken....... Was fijn geweest als zij zich aan een vorm van responsible disclosure zouden houden waardoor bedrijven de lekken eerst konden dichten voor publicatie  :-X
Je wil niet weten hoe vaak hackers een lek doorspelen aan een bedrijf (waaronder banken) waar vervolgens 0,0 mee wordt gedaan. Soms is bekendheid geven aan een lek de enige manier om een bedrijf te bewegen tot het nemen van maatregelen.

Bedrijven als Google, Facebook, Whatsapp, etc etc loggen alles en zijn in staat om informatie vanuit verschillende bronnen aan elkaar te koppelen en desgewenst te gebruiken of te verkopen. Overheden (waaronder de Nederlandse) tappen telefoon (mobiel en vast) en loggen internetgebruik, liefst ook nog via de zgn sleepnetmethode. Internet is niet veilig en dat zal het ook nooit worden.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3133885
Malafide omdat ze zelf ook heel goed wisten dat wat ze deden op/over de grens is. Beweren dat je geen zaken doet met dictaturen en nu blijkt dat ze daar wel zaken mee deden. Afspreken op geheime locaties.

En ja, ik weet heel goed dat er regelmatig niets wordt gedaan met lekken ;-) Hoop dat het beter wordt met de nieuwe meldplicht en verordening al betwijfel ik of die goed gehandhaafd zullen worden.

Nederlandse overheid wil nog meer 'datagraaien' door de politie toestaan door wetswijziging.
Net als achterdeuren in software op verzoek van geheime diensten  :-X
Of geheime diensten die encryptie willen verbieden omdat het afluisteren moeilijker maakt....
Vind het steeds meer richting stasi praktijken gaan  :-X
#3134060
je moet eens de voorwaarden lezen van google of gelijke bedrijven, dan zie je pas hoe erg het allemaal is. Grote bedrijven doen het vaak vanuit commercieel oogpunt, overheid wilt er soms nog wat goeds mee doen. Hoop ik...
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3134068
Ja, maar daar staat het in de voorwaarden en is het dus bekend wat ze met je gegevens mogen en waar je ze toestemming voor geeft.
De politie spioneert simpelweg zonder een wettelijke basis en de hack van hacking team laat maar weer zien hoe kwetsbaar het is wanneer lekken niet bij de bedrijven worden gemeld maar misbruikt door derden (bijvoorbeeld: https://www.security.nl/posting/435299/ ... Player-lek)
De Italiaanse politie zit zelfs heel erg dicht tegen criminelen aan: http://computerworld.nl/beveiliging/871 ... gen-botnet

Zelfde geldt voor bepaalde apps. Die willen vrijwel altijd toegang tot je contacten en de meest vreemde vind ik het toestemming geven dat er aan het gebruik van de dienst kosten verbonden kunnen zijn (maar welke kosten? Want het gaat dan niet om de aanschaf van de app). Zulke apps geef ik dan ook geen toestemming en installeer ik dan niet. Dan maar geen gebruik kunnen maken van de app.

Ik heb daarnaast dan ook nog gewoon een simpele telefoon die kan bellen en smsen maar die niet constant doorgeeft waar je bent en waar geen apps op staan die altijd maar weer van alles van je willen (weten).
Soms verlang ik best wel terug naar de tijd waarbij er niet van je werd verwacht dat je altijd maar overal bereikbaar was en niet iedereen je maar overal kon volgen (al onderschat ik ook zeker niet de kracht van internet zoals bijvoorbeeld dit forum voor het vinden van informatie)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door