Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door RiekieGies
#3131956
Even voorstellen ik ben Riekie en in het bezit van een Havanezer reu van bijna 2 jaar. Ben nu al een paar maanden bezig om mijn hond op kvv te krijgen maar hij blijft wisselende ontlasting houden. Het is ook nog eens een lastige eter lust absoluut geen vis,paard en konijn. Heb eerst een paar maanden tinlo barfmenu gegeven maar daar had hij hele donkere stinkende dunne ontlasting van en hij eet maar drie smaken. Zit nu op duck maar ook hier blijft zijn ontlasting wisselend meestal erg zacht als pudding. Ik vind hem ook erg uit zijn bek stinken nu hij op duck zit. Wie heeft er een tip om zijn ontlasting beter te krijgen of weet een ander merk wat ik kan proberen? Alvast bedankt voor de tips.
Groetjes Riekie en Chico
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3131983
Ik weet ook niet of het op Duck beter wordt, dat heb ik zelf nooit geprobeerd..
Probeer eens een KVV met bot als calciumbron, zoals Alaska, All animal, BARFmenu, Carnibest, Dogmeat, Tammenga of Tamro.
Helaas kan ik geen 1 goed merk KVV noemen, het best wissel je namelijk de merken af. Ideaal zou zijn 3 merken en 4 vleessmaken en 1 vis. Dit is het minimum.
En elke hond reageert weer anders op verschillende merken, zo zijn er best wat honden die moeite hebben met Dogmeat, terwijl mijn hond daar keurige ontlasting op heeft..
Door Hydra
#3132035
Eens met bovenstaande: het beste wed je niet op een paard en geef je meerdere merken door elkaar. Ook zou ik altijd kiezen voor een natuurlijke calciumbron.
Om welke reden ben je overgestapt op kvv? Hoe was zijn ontlasting op brokken? Als zijn ontlasting eerder ook al slecht was, zou ik namelijk zijn ontlasting gaan nakijken op bijv. Giardia.
Door RiekieGies
#3132124
Hij heeft op brokken altijd een goede ontlasting gehad tot hij in de puberteit kwam en slecht ging eten. Hij woog net aan 5 kilo en at rustig 4 dagen niet en als hij dan ging eten niet eens wat hij mocht hebben maar net genoeg om een vol gevoel van te krijgen. Hij heeft proplan zalm gegeten en hills maar ik ben niet zo op de granen. Toen hij  zo slecht ging eten werd ook zijn ontlasting minder goed. Ik geef hem ook maar 10 minuten om te eten en daarna haal ik het weg heb al geprobeerd hem meerdere keren per dag te laten eten maar dat doet hij helemaal niet hij eet 1 keer per dag en dan ook nog pas laat in de avond anders laat hij het ook staan. Ik wilde op kvv overgaan omdat hij geen enkele brok meer at en ik hem te mager vond hij is inmiddels wel aangekomen door tinlo en Duck maar hij lust absoluut geen vis paard en konijn de rest weet ik nog niet. maar ga proberen met afwisselen.
Door Hydra
#3132277
[quote="RiekieGies"]
Hij heeft op brokken altijd een goede ontlasting gehad tot hij in de puberteit kwam en slecht ging eten. Hij woog net aan 5 kilo en at rustig 4 dagen niet en als hij dan ging eten niet eens wat hij mocht hebben maar net genoeg om een vol gevoel van te krijgen. Hij heeft proplan zalm gegeten en hills maar ik ben niet zo op de granen. Toen hij  zo slecht ging eten werd ook zijn ontlasting minder goed. Ik geef hem ook maar 10 minuten om te eten en daarna haal ik het weg heb al geprobeerd hem meerdere keren per dag te laten eten maar dat doet hij helemaal niet hij eet 1 keer per dag en dan ook nog pas laat in de avond anders laat hij het ook staan. Ik wilde op kvv overgaan omdat hij geen enkele brok meer at en ik hem te mager vond hij is inmiddels wel aangekomen door tinlo en Duck maar hij lust absoluut geen vis paard en konijn de rest weet ik nog niet. maar ga proberen met afwisselen.
[/quote]
Als je zegt dat je geen granen wilt voeren, zou ik Duck om eerlijk te zijn achterwegen laten.
Heb je hem wel eens vuile pens gegeven? Veel honden vinden dat wel erg lekker, al kan hij er wel dunnere ontlasting van krijgen.
Door san :)
#3132335
heeft ie wormen? Is ie verder gezond?
Ik zou zelf beginnen met probiotica en wat phsyllium vezels doof zijn eten te gaan geven. Evt ook wat zelf gepureerde groente. Mijn gevoelige hond doet het daar goed op. Ik geef altijd of pompoem of zoete aardappel door mijn mengsel en dit lijkt effect te hebben.
Ook let ik erop dat hij geen kip krijgt ( dat gaat niet zo goed) en veel te veel vet is hij ook gevoelig voor.
Succes
Door RiekieGies
#3132488
Welke probiotica raden jullie aan. En welke smaak van andere merken voer kan ik het beste mee beginnen en hoelang een zelfde smaak geven voordat ik over schakel op een andere smaak?
Verder is hij gezond heeft geen wormen of andere dingen onder de leden. Alvast bedankt voor alle reacties zitten weer hele goede tips bij.
Groetjes Riekie
Door san :)
#3132495
Ik heb zelf de poeder van puur maar solgar schijnt ook heel goed te zijn. Phytonics overigens ook.
Ik koop psyllium bij de tuinen. Heb de colon clean. Dit geeft duidelijk rust in de darmen van mijn hond en bindt de ontlasting
Door Hydra
#3132558
[quote="RiekieGies"]
Welke probiotica raden jullie aan. En welke smaak van andere merken voer kan ik het beste mee beginnen en hoelang een zelfde smaak geven voordat ik over schakel op een andere smaak?
Verder is hij gezond heeft geen wormen of andere dingen onder de leden. Alvast bedankt voor alle reacties zitten weer hele goede tips bij.
Groetjes Riekie
[/quote]
Ik heb eerst de probiotica van Puur gebruikt, maar gebruik nu die van Solgar. Die laatste is in verhouding wat goedkoper en kun je zelf ook gebruiken. ;) Ook ik heb psyllium voor Owen gebruikt, ik heb de variant van Puur.
Welke smaak of merk je het beste mee kunt beginnen, hangt er vanaf waar je aan kunt komen. Ik denk dat het een kwestie van proberen is, maar je kunt ten alle tijden smaken en merken afwisselen tenzij je gaat elimineren.
Door RiekieGies
#3133627
Nog niet echt lekker. Ben niet tevreden over Duck vind het niet echt op vers vlees lijken. Mijn hond eet ook veel gras momenteel. Ik heb wel probiotica besteld en de psylium vezels hoop dat dat gaat werken en verder heeft er iemand misschien nog voorkeur voor bepaalde merken kvv? En ook of je vis kan vervangen Door bv zalmolie want dat krijg ik er echt niet in bij hem.
Hij is helemaal een lastige eter ook konijn en paard moet hij niet nog iemand tips alles is welkom.
alvast bedankt.
Door san :)
#3133648
Carnivoer of Haaks Barf? Een van mij kan niet goed tegen kip dus je op eens smaken zonder kip kunnen testen.
Aan de ene kant zou je er iets van vis of wat blik door kunnen mengen om hem te laten wennen aan een smaak. Anderzijds nu de boel zo van slag is vraag ik het me af of je dat moet willen
Door Mijati
#3133650
Ik denk inderdaad dat een ander merk kvv een goede stap is. Maak eens een lijstje met wat hij eet en hoe zijn ontlasting is. Sommige smaken zijn vetter als andere, alleen dat kan er al voor zorgen dat de ontlasting slap is.

Merken die ik fijn vind (en betaalbaar): kivo, dogmeat, kiezebrink (sommige smaken zijn wat vetter) en carnis. De laatste is wel iets duurder.
Door Hydra
#3133968
[quote="RiekieGies"]
Nog niet echt lekker. Ben niet tevreden over Duck vind het niet echt op vers vlees lijken. Mijn hond eet ook veel gras momenteel. Ik heb wel probiotica besteld en de psylium vezels hoop dat dat gaat werken en verder heeft er iemand misschien nog voorkeur voor bepaalde merken kvv? En ook of je vis kan vervangen Door bv zalmolie want dat krijg ik er echt niet in bij hem.
Hij is helemaal een lastige eter ook konijn en paard moet hij niet nog iemand tips alles is welkom.
alvast bedankt.
[/quote]
Vervelend dat het nog niet zo lekker gaat! Als je vis wilt vervangen, zou ik dat doen dmv een goede visolie zoals Doils of solgar. Zalmolie zou ik persoonlijk niet gebruiken.
Ik heb zelf gelukkig geen ervaring met een lastige eter, maar ik denk dat het echt een kwestie is van merken afwisselen en volhouden: als hij niet wil eten, de bak weghalen en pas bij het volgende eetmoment aanbieden.
Door RiekieGies
#3134326
Iedereen bedankt voor de tips heb inmiddels een proefpakket met verschillende merken kvv besteld. Hij gaat aan de probiotica en aan de vezels. Ik hou jullie op de hoogte hoe hij reageert op andere merken. Alvast bedankt weer voor alle tips.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door