Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door kira
#3133210
Van real nature en domfleischerei Naumburg?

Ik heb wat blikjes meegenomen om te zien wat het is, er zitten geen granen etc in. Wel waterkruik en kruiden, zalmolie, toegevoegde mineralen en verder is het vlees. Om het geheel naar ik aanneem goed te houden of tot een substantie te maken zit er 1000 Mg cassia gum in bij de real nature.

De domfleischerei moet groente (ook uit blik) toegevoegd worden. Ook hier zou in het blik enkel vlees moeten zitten, relatief veel orgaan 48 procent, 34 vlees en 18 bot.

Ben benieuwd naar wat het is, wellicht wel een optie voor tijdens diepvriesloze vakanties.
Door spikkel
#3133234
Ik wilde blikjes van als natura kopen voor mijn hondje die bijna het hele gebit kwijt is. Helaas zit er dus dat cassia gom in. Dat is een gevaarlijk E499 nummer die beperkt toepasbaar mag zijn in Nederland.
Je hebt nog wel blikken van Dr Hermans (zo heet het volgens mij) die schijnen beter te zijn.
Gebruikersavatar
Door kira
#3133245
[quote="spikkel"]
Ik wilde blikjes van als natura kopen voor mijn hondje die bijna het hele gebit kwijt is. Helaas zit er dus dat cassia gom in. Dat is een gevaarlijk E499 nummer die beperkt toepasbaar mag zijn in Nederland.
Je hebt nog wel blikken van Dr Hermans (zo heet het volgens mij) die schijnen beter te zijn.
[/quote]

Oh dat is minder, wat is er daar gevaarlijk aan? In de domfleischerei zit niets. Volgens het blik geef je dan 340 vlees met 160 groente/fruit (ook in blik verkrijgbaar zonder middelen, enkel olie) en vitamine en mineralen 10 gram. Die laatste heb ik niet, had ik in de winkel zo snel niet gezien. De groente fruit bevat ook zinnige kruiden als eterselie venkel basilicum etc. Is ook zonder zout etc. Dat lijkt dan beter te zijn.

Ik laat de hol da er even naar kijken tot die tijd blijven de blikjes dicht.
Gebruikersavatar
Door kira
#3133556
[quote="Lizzy"]
Blikjes BARF bestaan niet. BARF is rauw. En zelf samengesteld. En met rauw vleesbot. Dus minimaal 3 keer geen BARF :)
[/quote]

Tja, ik kan er ook niets aan doen dat die blikjes zo heten Lizzy. Het is ook wel duidelijk dat het niet is wat BP onder Barf verstaat, maar zoekende naar een alternatief voor bepaalde periodes vond ik deze blikjes die mij in ieder geval beter leken als een blikje pedigree.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3133723
Ik denk dat de naam leuk klinkt (iedereen zegt toch altijd heel trots 'ik voer BARF'?) en dat ze daarom die naam hebben genomen. Net zoals 'natuurlijke voeding' op bijvoorbeeld een verpakking ontbijtgranen  ::)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3133772
De hamvraag is: is het verhit?
Als het verhit is valt het onder blikvoer als een ander. En dan heb je veel merken van dit kaliber.  Als het rauw is, kan je er met meer interesse naar kijken... Kan dat, rauw vlees in een blik?
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#3133781
[quote="pearlsofpassion"]
De hamvraag is: is het verhit?
Als het verhit is valt het onder blikvoer als een ander. En dan heb je veel merken van dit kaliber.  Als het rauw is, kan je er met meer interesse naar kijken... Kan dat, rauw vlees in een blik?
[/quote]

Blikvoer is altijd (kort) verhit, rauw kan je niet conserveren in blik.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3133783
[quote="Sarah5"]
Blikvoer is altijd (kort) verhit, rauw kan je niet conserveren in blik.
[/quote]

Ah kijk, ik dacht al zoiets, anders had er al lang iemand op dat idee gekomen natuurlijk...
Welja, dan zie ik het voordeel ook niet in van een blik te voeren met zo'n hoog groen-gehalte of zelfs schadelijke stoffen.  Beter een rauw alternatief vinden, gevriesdroogd voer, of als het echt moet een hoogkwalitatief blikvoer.
Door Lil
#3133859
Tammenga heeft houdbare worsten, carnifarm en nog meer kvv merken. Ik zou daarvoor gaaan. Mbt tot blik zijn er betere als wat je opnoemt.
Gebruikersavatar
Door kira
#3133872
[quote="Lil"]
Tammenga heeft houdbare worsten, carnifarm en nog meer kvv merken. Ik zou daarvoor gaaan. Mbt tot blik zijn er betere als wat je opnoemt.
[/quote]

De houdbare worsten die ik ken hebben allemaal of rijst of kip of zalm als ingrediënten allemaal zaken die ik nu net niet wil. Een kivo worst is op 100 graden een uur verhit. De inhoud van een blikje volgens mij op 50 graden en veel korter. Welke blikken zijn volgens jou beter?
Gebruikersavatar
Door kira
#3133873
[quote="pearlsofpassion"]
Ah kijk, ik dacht al zoiets, anders had er al lang iemand op dat idee gekomen natuurlijk...
Welja, dan zie ik het voordeel ook niet in van een blik te voeren met zo'n hoog groen-gehalte of zelfs schadelijke stoffen.  Beter een rauw alternatief vinden, gevriesdroogd voer, of als het echt moet een hoogkwalitatief blikvoer.
[/quote]

Gevriesdroogd is onbetaalbaar met wat ik per dag verbruik dus die viel af. Wat is volgens jouw hoogkwalitatief blikvoer, welk merk? Ik heb niets aan iets met kip, zalm of andere vette vis, rijst granen er door.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3133880
Sorry, ik ben alleen thuis in merken bij katten.  Honden is toch weer wat anders, zeker wanneer je buiten de grote merken gaat (en die bevatten net meestal wel graan en suiker). 
Maar het is maar kwestie van de ingredientenlijsten erop na te lezen. Ofwel in de winkel ofwel op zooplus eens alle merken lezen wat erin zit.  En de prijs is zeker niet altijd een indicatie.  Dan eens uitproberen want het ene is mooi en vinden ze lekker en het andere, wat op papier hetzelfde zou zijn, ziet er veel meer rommel uit...  Hangt natuurlijk af van wat voor vlees/vis erin gaat, dat is niet anders als bij kvv.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door