Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Beau
#313067
Beau doet het zo goed op kvv, dat we nu ook aan barfen denken. We hebben hem zo nu en dan al iets rauws voorgeschoteld om te kijken hoe hij reageert.

Rauwe vis moet ie in ieder geval niet (ik heb nog wel aan hem laten zien hoe smakelijk rauwe poon is door zelf eerst een hap te nemen, maar mooi dat Beau zijn neus ervoor ophaalt, maar geef hem een stukje gerookte paling en hij staat te bietsen om meer (nu vind ik de laatste ook lekkerder)).

Kippenlever rauw lust ie wel, lamsvlees moet nog een beetje gekookt worden, voor het naar binnen wordt gewerkt, maar ik durf nu de eerste stappen wel te gaan zetten op het barfgebied.

Ik ben al wezen informeren naar kippennekken, maar ik moet dan 10 kg tegelijk afnemen. De prijs 15 euro en als ik zo op het forum lees, is dat niet goedkoop :(. Gelukkig heb ik maar 1 hondje van 13 kg en beter duur dan niet te krijgen, maar toch. Of kan ik beter eerst even een kippevleugel proberen, inknippen en platslaan of ie wel kip met bot wil hebben? En als ie een vleugel lust, lust ie toch ook wel een nekje?

Mijn partner vreest dat als we zelf gaan samenstellen en de maaltijd bestaat uit een deel vlees met bot, een deel orgaanvlees en een deel groente, dat Beau alleen het lekkere eruithaalt (hij haalt inmiddels zijn neus op voor vrijwel alle groente en fruit >:() en wil het geheel dus mixen en pureren, en dan zeg maar zelf burgers a la duck maken. Volgens mij moet ik hem het barfprincipe nog een beetje beter uitleggen :-\.


Groeten,

Barbara
Door Lizzy
#313071
[quote="Beau"]
Beau doet het zo goed op kvv, dat we nu ook aan barfen denken. We hebben hem zo nu en dan al iets rauws voorgeschoteld om te kijken hoe hij reageert.

Rauwe vis moet ie in ieder geval niet (ik heb nog wel aan hem laten zien hoe smakelijk rauwe poon is door zelf eerst een hap te nemen, maar mooi dat Beau zijn neus ervoor ophaalt, maar geef hem een stukje gerookte paling en hij staat te bietsen om meer (nu vind ik de laatste ook lekkerder)).

Kippenlever rauw lust ie wel, lamsvlees moet nog een beetje gekookt worden, voor het naar binnen wordt gewerkt, maar ik durf nu de eerste stappen wel te gaan zetten op het barfgebied.

Ik ben al wezen informeren naar kippennekken, maar ik moet dan 10 kg tegelijk afnemen. De prijs 15 euro en als ik zo op het forum lees, is dat niet goedkoop :(. Gelukkig heb ik maar 1 hondje van 13 kg en beter duur dan niet te krijgen, maar toch. Of kan ik beter eerst even een kippevleugel proberen, inknippen en platslaan of ie wel kip met bot wil hebben? En als ie een vleugel lust, lust ie toch ook wel een nekje?

Mijn partner vreest dat als we zelf gaan samenstellen en de maaltijd bestaat uit een deel vlees met bot, een deel orgaanvlees en een deel groente, dat Beau alleen het lekkere eruithaalt (hij haalt inmiddels zijn neus op voor vrijwel alle groente en fruit >:() en wil het geheel dus mixen en pureren, en dan zeg maar zelf burgers a la duck maken. Volgens mij moet ik hem het barfprincipe nog een beetje beter uitleggen :-\.


Groeten,

Barbara
[/quote]

Ik ken echt geen hond die geen kippennekken lust. Maar je kunt ook wel een vleugel geven, deze flink inknippen en met een hamertje bewerken en even vast houden (met een washandje - anti-slip ;D), kijken wat hij er mee doet.

Als je een hond rauwe vis wilt leren eten, dan kun je ook de vis in kleine stukjes knippen (bijv. een sardientje) en dit mengen met een beetje vis uit blik, wat groente en bijv. huttekase. Als ze het dan nog niet eten, dan gaan ze het nooit meer eten....

Sommige honden vinden het inderdaad nodig om hun eten te laten staan of dat eruit te pikken wat ze lekker vinden. De truc is om je vlees zo klein te snijden dat ze hun groente ook nog opeten en zo groot te snijden dat het geen smurrie wordt. En de meeste honden wennen dan aan hun eten en kun je het vlees steeds grover laten. Die gek van mij had in het begin ook zoiets van "naaah, laat die groentesmurrie maar zitten" en ik heb hem dat heel rap afgeleerd om hem dan geen toetje te geven (botje). Dat had hij snel door en hij eet nu altijd zijn prakkie schoon op.

Maar de meeste honden eten gewoon wat ze voorgeschoteld krijgen hoor. En hoef je dus van hun eten geen versvleesachtige toestanden te maken.
Door Laura2004
#313554
Als je hond lever lust dan lust hij zijn groentes ook wel hoor! ;) En 1 van mijn honden eet ook vaak zijn groentes niet op, maar dat vind ik eigenlijk niet zo erg. Een hond kan best zonder groentes.
Door SabenJin
#314441
wat is inknippen bij een kippevleugel precies? gewoon in stukjes knippen?
Ook word de tip gegeven het bot binnenin kapot te slaan, maar dan splintert het toch helemaal? Sorry maar ben een beetje angstig daarvoor.... Heb al aan mn moeder gevraagd waar de poelier zit. Zal er van de week is langs gaan. Ben benieuwd of ik hier ook grote hoeveelheden dan moet inslaan.... dus rauw vlees geven is dus barfen? Bij mij in het dorp zit geen islamitische slager, misschien in de stad waar ik werk wel. Zal mn collega's even vragen. Alhoewel ik dus twijfel in hoeverre ik het zelf aandurf :-[ maar kipfilet en kippenvleugeltjes probeer ik zo wie zo, dat moet lukken ;)
Laatst gewijzigd door SabenJin op wo 04 mei 2005, 07:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nelly
#316199
Je hoeft niet bang te zijn dat de vleugel gaat splinteren door het inknippen, dat gebeurt eigenlijk alleen na koken/bakken. Wat de groentemix betreft: ik geef deze altijd met wat biogarde-yoghurt, soms nog een eitje of blikkie vis erbij, gaat erin als koek!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door