Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door chery
#3133485
Ik heb een franse bul van nu 6 maanden. Ik geef over het algemeen kvv en soms een barfdag. Hij is lekker actief, wandelen, zwemmen enz.
Maar hij is flink stevig zal ik maar zeggen. Hij weegt nu 9,5 kilo en gewoon mollig.
Hij krijgt 300 graam per dag verdeeld over 2 maaltijden.
Dat is ongeveer 30 gram per kilo, is dit dan nog teveel voor hem? Ik vind 30 gram voor een 6 maanden oude hond toch wel vrij normaal. Moet hij minder krijgen?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3133490
Voeren doe je naar mijn idee vooral op het oog. Welke diersoorten geef hje vooral? Welke merken kvv?
Krijgt hij niet gewoon teveel vet binnen?

Ik ging niet zozeer minder voeren, maar kijken of je hem met barf (magere diersoorten) niet beter in conditie kan houden.
Gebruikersavatar
Door chery
#3133493
Ik geef verschillende merken. Carnibest, tamro, pett en bandit. En dan verschillende soorten. Van bandit m.n. de kip. Als ik barf, doe ik een kip karbo, kwartel, eend, fazant en daar komt dan wat cotragecheese, eitje sardientje uit blik(andere hond lust geen verse vis) bij. Veel tussendoor krijgen ze hier niet, alleen na de avondwandeling 2 kleine snackjes. En ik maak zelf groentenprutjes.
Laatst gewijzigd door chery op zo 12 jul 2015, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door smulpaap
#3133507
Zit er in Tamro geen eend , geit en lam ?
Dat zijn , als dat erin zit al drie vettere diersoorten
Als je dan op de barf dag bv ook eend geeft , dan zou dat weleens teveel van het goede kunnen zijn
Ik ben het dus met Hope eens . Ik zou eens heel goed gaan bekijken wat er in de kvv zit
En als dat (te) vet is dan eens wat andere magerder diersoorten gaan voeren
Een jonge opgroeiende hond heeft zijn voedingsstoffen hard nodig , en overal waar ""te "" voorstaat is niet goed
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#3133553
Hoi, te zwaar of te mager is idd op het oog. Geen idee of 9,5 kilo voor een bulldogje veel is. Wat ik wel weet is dat ik ga minderen in hoeveelheid voer wanneer de groeispurt er voor een groot deel uit is. Met mijn jongste hond ben ik de hoeveelheid voer beginnen af te bouwen toen hij 6-7 maanden was (voor zover ik me kan herinneren had ik hem op 6% van zijn lichaamsgewicht staan als groeiende hond en vanaf zijn 6-7e maand ben ik dit terug gaan brengen naar 4%, waar hij nu nog steeds op staat, hij is nu 5 jaar oud). Opgemerkt moet worden dat ik alleen barf voer (geen kvv, wat vaak vetter is). 
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#3133566
chery schreef: Hij zit nu op iets over de 3%.....
En waar stond hij op de afgelopen maanden; heb je het al afgebouwd of heeft hij de hele tijd op 3% gestaan?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3133631
Ik vind 3% voor een pup niet veel eigenlijk. Zeker niet als hij ooit 7% heeft gehad.

Paard, konijn, haas, wild inderdaad...
Geit, eend en lam zijn erg vet. En in kvv zit vaker meer vet omdat dit simpelweg goedkoper is dan vlees.
Gebruikersavatar
Door chery
#3133663
Tamro is inderdaad veel geit, lam en eend. Ik zal daar minder van geven. Er is ook een puur kalkoen versie. Van de carnibest geef ik over het algemeen de dieet versie. Ik haal de schapenvet blokjes die erin zitten nu tussenuit, die krijgt mijn oudje maar extra
Door fransbulletje
#3133694
Darf heeft ook een mooie wildvariant en is wel even wat voordeliger dan Bandit.
Gebruikersavatar
Door chery
#3133704
Klopt. Maar na het verhaal hier op bp over schildklierwaarden en mijn vorige bull die op darf stond en schildklierkanker had, ben ik (misschien onterecht) voorzichtig met darf geworden. En de prijs is inderdaad voordelig, maar kan dat met biologisch???
Nogmaals dat is MIJN mening over darf!!!
Door fransbulletje
#3133706
Ik voer Darf bij de Carnibest en Farmfood fresh en dan alleen de wild en de hert/lam/eend/konijn.
Hugo doet het het beste op de Darf en Farmfood.
Oliver krijgt Carnibest als basis met Darf en Farmfood en Jules eet het alledrie.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door