Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3132944
Vorige maand vond ik ineens een tandje in de mand van Moyra.  ??? 

Ze heeft echt niet meer de leeftijd om te wisselen, dus toch maar even langs de Da voor overleg.
Nu is haar gebit een rampenplan, dat had ik al wel gezien. Ze is een straathondje (ja, ja, zo'n buitenlandse hond  :biggrin2:) en heeft wrs op jonge leeftijd Hondenziekte gehad wat het glazuur/gebit schijnt aan te tasten, vertelde de Da.
Ook zijn een aantal kiezen nooit doorgekomen. Met wat er staat krijgt ze alles goed weggeknaagd, dat dan weer wel.  ;)
Die zijn ook mooi, alleen de voortandjes zijn minder. Alles wordt goed schoongemaakt, en ik kreeg zojuist bericht dat twee andere tandjes die los zitten eruit gehaald worden.
Kort daarna een sms dat alles naar wens verloopt. Superfijn!  :)

Er wordt meteen een foto van de rug gemaakt, i.v.m. de incontinentieproblemen die ze gehad heeft. Nu gaat het gelukkig heel goed, maar voor de zekerheid is het wel fijn om te weten of er iets scheef zit.

En er gaat een Hubertusklauwtje af. De nagel is al helemaal rond gegroeid en kan in het klauwtje gaan steken, met gevaar van een ontsteking.

Even alles bij elkaar opgespaard dus, zodat ze maar één keer onder zeil hoeft. Pre-operatief bloedonderzoek was helemaal goed, dus dat is ook weer fijn om te weten.  :)
Allemaal niks ernstigs, maar het blijft toch spannend. Ik moet vanmiddag werken, meneer haalt haalt haar op strakjes.

We gaan haar lekker vertroetelen, dit weekeind. Niet dat dat bijzonder is, want ze wordt altijd wel vertroeteld.  8)
Door Tanna
#3133036
Agossie, dat is even niet niks! Hopelijk ben je al thuis en is het allemaal meegevallen, Moyra. Voor het geval ze je niet gaan vertroetelen  ::) sturen wij je een driedubbeldikke troetelknuffel!
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3133080
Zo, weer thuis en bijgepraat.  :)

Artrose op de achterste lendewervel, twee tandjes eruit en het advies om te gaan poetsen. Wist ik natuurlijk wel, maar dat gaan we nu toch maar doen. Kiezen waren brandschoon.  ;)
Hubertusklauwtje is eraf, zit 1 hechtinkje in maar ze komt er niet aan.

Ze is nog wel moe maar als er aan het aanrecht gewerkt wordt staat ze er natuurlijk wel bij.  :biggrin2:

Afbeelding

Verder is het een kerngezonde hond, altijd goed om te horen!  :)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3133082
-Annemarie- schreef: Vorige maand vond ik ineens een tandje in de mand van Moyra.  ??? 

Ze heeft echt niet meer de leeftijd om te wisselen, dus toch maar even langs de Da voor overleg.
Nu is haar gebit een rampenplan, dat had ik al wel gezien. Ze is een straathondje (ja, ja, zo'n buitenlandse hond  :biggrin2:) en heeft wrs op jonge leeftijd Hondenziekte gehad wat het glazuur/gebit schijnt aan te tasten, vertelde de Da.
Ook zijn een aantal kiezen nooit doorgekomen. Met wat er staat krijgt ze alles goed weggeknaagd, dat dan weer wel.  ;)
Die zijn ook mooi, alleen de voortandjes zijn minder. Alles wordt goed schoongemaakt, en ik kreeg zojuist bericht dat twee andere tandjes die los zitten eruit gehaald worden.
Kort daarna een sms dat alles naar wens verloopt. Superfijn!  :)

Er wordt meteen een foto van de rug gemaakt, i.v.m. de incontinentieproblemen die ze gehad heeft. Nu gaat het gelukkig heel goed, maar voor de zekerheid is het wel fijn om te weten of er iets scheef zit.

En er gaat een Hubertusklauwtje af. De nagel is al helemaal rond gegroeid en kan in het klauwtje gaan steken, met gevaar van een ontsteking.

Even alles bij elkaar opgespaard dus, zodat ze maar één keer onder zeil hoeft. Pre-operatief bloedonderzoek was helemaal goed, dus dat is ook weer fijn om te weten.  :)
Allemaal niks ernstigs, maar het blijft toch spannend. Ik moet vanmiddag werken, meneer haalt haalt haar op strakjes.

We gaan haar lekker vertroetelen, dit weekeind. Niet dat dat bijzonder is, want ze wordt altijd wel vertroeteld.  8)
Wat is er mis met een buitenlandse straathond? Heerlijk dat ze zo'n gouden mandje heeft gevonden!
Beterschap met/voor haar!
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3133103
Hope schreef: Wat is er mis met een buitenlandse straathond? Heerlijk dat ze zo'n gouden mandje heeft gevonden!
Beterschap met/voor haar!
Volgens mij slaat dat op discussie tijdje terug in een topic over buitenlandse honden (waarin gechargeerd werd gesteld door de TS dat je beter een jonge broodfokpup kon nemen dan een buitenlandse hond).

Wat heerlijk om te horen dat het verder een kerngezonde hond is! En heerlijk dat Moyra alweer gelijk staat toe te kijken in de keuken  ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door