Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3132857
Manlief en ik zijn er uit. Als je graag op huwelijksreis gaat, je wil de hond graag mee maar durft deze vanwege zijn allergie geen gif/rabiesenting te geven, wat dan? Nou, dan ga je dus niet naar Frankrijk maar blijf je in Nederland  :biggrin2:

We willen graag naar de wadden. Zowel manlief, Nelson als ik zijn dol op wandelen, en dan met name de zee.

Wie weet er een mooie plek om te zitten? Liefst een huisje, honden uiteraard welkom. Dicht aan zee, met als het even kan ook wat verharde paden (duinen of ander leuk gebied) om te lopen terwijl manlief op zijn fiets zit.
Verder nog tips voor uitjes, beziensaardigheden?

We gaan in oktober. Ik denk een week. Of 10 dagen, maar daar zijn we nog niet helemaal over uit.
#3132876
Ameland  :D
B is groooooot fan en P vond het die ene keer dat ze het al mee mocht maken ook suuuuuuper.
In Hollum heb je een vakantiepark: boomhiemke
Daar zijn honden welkom en je loopt er zo het duin in. Bijna alle paden zijn fietsbaar.
En genoeg restaurantjes waar de hond welkom is.
Ik denk dat ik net als B ook fan ben  :biggrin2:
#3132882
Texel, heerlijk eiland waar ze er trots op zijn dat honden overal welkom zijn. De overtocht is het kortst van alle eilanden en je betaalt alleen voor de auto. Je kunt veel fietsen, wandelen en de auto mag gewoon mee.
Er zijn heel veel huisjes waar je je hond probleemloos mee naar toe kunt nemen en ook best veel die een fijne omheinde tuin hebben.
#3132909
Ik ga bijna jaarlijks naar Ameland, in november. Heerlijk eiland, óók voor de hond. Er is volop fietspad door de duinen, het hele eiland over, wat buiten schoolvakanties ruimschoots rustig genoeg is om tevens op te wandelen.
Een afgelegen huisje aan de duinrand is zéker te vinden, ook mét hond, maar natuurlijk is de prijs daar wel wat hoger voor dan midden in een vakantiepark. Google en de VVV kunnen je er heel veel laten zien. Maak wel vaart, t.b.v. keuze, want veel liefhebbers reserveren al veel langer van tevoren.
Echte 'bezienswaardigheden' weet ik er niet, maar bos- en duingebied is divers, de dorpjes zijn bloedmooi, er zijn leuke galerietjes, de sfeer is heel gemoedelijk, honden zijn overal welkom.. Wat betreft zee: Nelson zal je zonder twijfel in bos- en duingebied steeds de kleine paadjes wijzen naar de zee. Ik ben de 1e jaren heel wat keren nieuwsgierig mijn vragende maatje gevolgd om te zien waar hij dan zo graag heen wilde.. ;D
#3132911
Terschelling  :biggrin2:
Er is heell veel variatie te vinden aan vakantiehuisjes, bij het bos, strand, dorpjes. Heel veel waar honden welkom zijn. In restaurants mag je ze meestal ook meenemen, ook geen probleem.
En genoeg te doen. En veel fietspaden door de duinen.
Bij veel huisjes kun je ook nog eens van een extra vriezer gebruik maken. En  voor ons wel handig met 3, verkooppunt kvv

Enige is de boottocht, de auto kost veel, hond gratis. En je moet echt tijdig reserveren als je met de auto gaat!
#3132922
Gooi ik Vlieland er nog even in  :biggrin2:
Om toch wel een beetje luxe honeymoon gevoel te hebben is Westcord Seeduyn echt een aanrader. Zijn superlieve mensen, ze hebben grote appartement kamers, hondvriendelijk maar tegelijkertijd wel een luxe wellness hotel enz.
#3132933
Texel! Wij zijn daar ooit geweest met alleen Brutus; zalig weer gehad en de midweek was op dat moment onze enige vakantie dat jaar, maar alsof we weken weg waren geweest. Waar wij zaten was echt niets maar ik heb mijn oog al laten vallen op landal aangezien we tegenwoordig 2 monsters hebben is het toch vaak lastiger om iets te vinden.
Wij vonden het ook fijn dat de auto mee mocht.
Veel plezier op jullie huwelijksreis!
#3132938
Wanneer je dicht bij een dorpje wilt zitten en dicht bij de zee dan zou ik denken aan de Koog op Texel  ;)
Je hebt er zelfs accommodatie die zo ongeveer op het strand staat: http://www.strandhotelnoordzeetexel.nl/
Ik kan alleen niet zo snel zien of honden daar ook welkom zijn.
Voordeel van Texel is dat je makkelijk de auto mee kan nemen (reserveren niet nodig), de boot vaak gaat en de overtocht maar kort is.
Qua eiland vind ik Terschelling toch wel een van de mooiste eilanden omdat je daar ook nog bos hebt, Texel heeft wat dat betreft veel meer platte 'polder'.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door