Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Simone
#310730
???
Hallo,

Wie zou mij wat kunnen vertellen over Bandit hondenvoeding. In de dierenwinkel bij ons vertelde ze mij dat 100 gr per dag per 10 kilo lichaamsgewicht voldoende zou zijn. Ik vind dit erg weinig.
Heeft iemand ervaring met Bandit en wat is de gebruikelijke hoeveelheid die gegeven kan worden?

Alvast bedankt!
Gr, Simone
Door Peet
#311015
Dat lijkt me idd nogal weinig. Standaard regel is toch 2 tot 2,5% van het lichaamsgewicht voor volwassen honden en 5% voor pups .. ???

Dus een volwassen hond van 10 kilo zou 200 tot 250 gram kompleet versvoeding moeten krijgen per dag....
Misschien bedoelden ze "per keer" er van uitgaande dat je 2x per dag voert...
Laatst gewijzigd door Peet op wo 27 apr 2005, 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#311023
Ja, 20 gram per kilogram lichaamsgewicht per dag. Ongeveer. Verder zelf kijken of je hond iets meer of minder nodig heeft.
Door Supermax
#311071
Hallo,
Ik had laatst ook een mailtje gestuurd naar degene die Bandit voeding maakt om te vragen hoeveel ik daarvan aan onze hond moest geven (duitse dog van 54 kg) en toen kreeg ik het antwoord terug dat zo'n hond maar 500 gram hoefde.... terwijl van de CB Max meer dan 1 kg per dag moet hebben. Dus dat vind ik ook een beetje raar. Daarnaast vind ik Bandit ontzettend duur (5 Euro per halve kilo geloof ik (kan ook kilo zijn maar heb het mailtje niet meer) en dan kan het wel allemaal biologisch zijn maar ik houd het voorlopig toch maar bij de CB:).
Door amber2
#311078
Bandit kost ongeveer het dubelle van Carnibest, dus zo'n 5 euro per kilo. Ik heb op dit forum volgens mij een keer gelezen dat op de verpakking inderdaad vermeld staat dat je maar 10 gr per kg lichaamsgewicht hoeft te geven, maar dat dit in de praktijk gewoon 20 a 25 gr per kg LG is, net als Carnibest dus... Waarom er dan toch nog zo weinig aangeraden wordt snap ik ook niet goed, je hebt ook mensen die gewoon zo weinig gaan geven en niet snel genoeg in de gaten hebben als hun hond te dun wordt.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#311080
Als iedereen daar genoeg over moppert verandert hij het wel. Ik ben bang dat hij naar mij niet zo goed luistert.
Door Femke
#311539
[quote="Hitam"]
Als iedereen daar genoeg over moppert verandert hij het wel. Ik ben bang dat hij naar mij niet zo goed luistert.
[/quote]

;D ;D ;D ;D ;D
Door Lizzy
#311557
[quote="Hitam"]
Als iedereen daar genoeg over moppert verandert hij het wel. Ik ben bang dat hij naar mij niet zo goed luistert.
[/quote]

Maar Tannetje, jij bent toch ook de mede-maker en bedenker van Bandit? Als er dan info op staat dat incorrect is, dan lijkt me dat wij niet hoeven te gaan klagen bij Huub. Toch? Misschien moet hij dit topic anders even lezen! Als er op staat dat je de helft moet geven van wat je eigenlijk zou moeten geven, dan lijkt me dat ronduit ongezond voor de honden en katten die dit van hun baasjes krijgen.... (het is ook niet een beetje te weinig wat op de verpakking staat natuurlijk, het gaat om de helft!).
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 28 apr 2005, 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door rees
#311586
[quote="Hitam"]
Als iedereen daar genoeg over moppert verandert hij het wel. Ik ben bang dat hij naar mij niet zo goed luistert.
[/quote]

Ik begrijp dat jij mede-maker en bedenker bent van dit product dan mag je toch ook wel je mening geven en zeggen dat het niet klopt.
Want de mensen worden wel verkeerd ingelicht en de beesten zijn hier wel de dupe van
Door rees
#313950
Nee is hier volgens mij ook niet te koop
hou het wel op smuldier of rodi in geval van nood vinden lekker en ze doen het er goed op.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#313982
Er zijn wel mensen op BP die bandit voeren hoor, dus als je even geduld hebt zul je wel reactie krijgen
Door Cathelijn
#313986
ik heb het wel eens gevoerd. Jonas vond het erg lekker en het ging erg goed. Helaas minder voor mijn portemonnee. Dat is de enige reden dat ik het nu niet meer geef.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door