Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3132868
Sinds een korte periode worden mijn beide dames lui met hun maaltijd.. Ik moet alles echt voor ze fijn snijden/knippen vooraleer ze iets willen eten
Als een stukje vlees ook maar iets te groot is, laten ze gewoon liggen en omdat we toch maar willen dat ze wel eten, geven we aan hun wensen toe en snijden alles fijn voor ze..

Had al gedacht eventueel problemen met gebit, maar daar is niks mee aan de hand..

Het aparte is dat ze dit beiden doen, wie heeft er eventueel nog ideeën??...




Sent from my iPhone using Tapatalk
#3132903
Ik ga ook voor de optie weer. Ik merk het hier namelijk ook bij warm weer. Ot heeft afgelopen week geen omtbijt gegeten, alleen avondeten. Gisteren wilde ze toch ineens een kuikentje als ontbijt en heeft dat toen ook gekregen. Sien zal niet snel hele maaltijden overslaan, maar die heeft toen wat kleinere porties gehad.

Ik zou de komende tijd wat kleinere porties geven en dan vooral dingen die ze lekker vinden aan smaken en diersoorten. Kleinsnijden mag best, katten horen immers verwend te worden.
Mochten ze nou voor langere tijd truttig blijven doen met hun eten, ook als het dan niet meer warm is, zou ik even een bezoekje aan de DA brengen, gewoon voor de zekerheid.
#3132956
Als het maar even is, zou ik het ook gewoon even fijn snijden. 
Maar als dat té lang duurt, er geen medische reden is, en het duidelijk gewoon gemakzucht is, ga ik meestal net het tegenovergestelde doen.  Tja, ik ben dan zo'n moeilijk karakter...  ::)  Dan biedt ik het extra groot aan en ze hebben maar te kiezen, moeite doen of niet eten... 
Niet als er een duidelijke reden is he.  Als het gewoon te hard is, ga ik ze niet dwingen en zijn we beiden tevreden als ik het wat mep om het gemakkelijker te maken.  Of een konijnkarkasje doorknip omdat dat handelbaarder knaagt.  Maar als zij echt koppig dwars gaan liggen, lig ik meestal nog dwarser...  :-X  Gewoon omdat ik anders niet weet waar dat gaat eindigen...
#3133237
Hier geen last van slecht eten door warm weer, mijn katten vinden dat ze altijd veel en veel te weinig krijgen, zeker wolf. Misschien helpt het ze tijdens de frissere periodes te voeren zoals laat in de avond en vroeg in de ochtend.

Levend voeren vind ik ook echt not done, wil je toch op zo'n manier voeren doe dan hun dood voer aan een hengeltje en laat ze het vangen. Als je maag en principes het toelaten zal dit volgens mij wel het minste rommel geven met prooitjes. Ik vermoed als ze minder eten door de warmte dat ze ook niet zo veel zin zullen hebben in jagen op hun voer.
#3133411
koekje schreef: Dat is echt heel dieronvriendelijk, voor de muis. Deze moet een niet te winnen doodstrijd leveren.
En het is overigens niet eens gezegd dat de katten er beter van gaan eten.
Nee, dat gaan we niet proberen.
Ze krijgen wel eens muisjes, maar die hebben het leven al verlaten.. Ze vangen ook zelf wel veel, vooral vogeltjes op het moment..


Sent from my iPhone using Tapatalk
#3133412
Had eventueel gedacht dat het daar aan lag, ze gewoon geen honger hadden.
Ik heb voor 2 dagen ontlasting ingediend van alle diertjes en maandag nog 1 portie en dan even alles laten onderzoeken op wormen/giardia etc etc.. Ze moesten namelijk ook spugen na het eten. Ook de hond heeft er last van.. Dus maandag dat even afwachten en hopelijk komt daar meer duidelijkheid uit. Men poezendames worden nu verzorgt door vriendin (wij zijn weekendje weg). En volgens haar hebben ze nu wel gegeten, gisteren nog gespuugd maar zijn verder wel actief en knuffelig hihihi ? hopelijk valt het al bij al mee en zijn het gewoon samenloop van omstandigheden..


Sent from my iPhone using Tapatalk
#3133496
koekje schreef: Dat verandert de zaak. Niet of weinig en wel overgeven is meestal niet van de hitte, maar eerder een virus, aangezien ze het allemaal en de hond ook hebben.
Goed in de gaten (laten) houden en bij geen verbetering morgen naar de dokter.
Klopt! Gaan we zeker doen. Had donderdag al gebeld en de DA gaf aan om ontlasting binnen te brengen, alleen hadden wij al weekend BE gepland dus baalde ik langs de ene kant wel.. Het lijkt met zen allen beter te gaan. Gelukkig hebben ze allen goede gezondheid, waardoor ze er wel doorheen komen :). Toch bedankt voor alle tips..


Sent from my iPhone using Tapatalk
#3136876
Ontlasting is getest op alles en er is helemaal NIETS uitgekomen, eigenlijk best er fier, wetende dat ik al ca. 1j niet meer heb ontwormt :D
Meisje die eet weer normaal, maar Noa blijft beetje probleem kindje.. :( ze heeft weinig trek en laat zelfs haar lievelinghapjes liggen.. Ze wordt niet te mager enzo, dus dat zit wel goed.. Hopelijk is het omdat ze van buitenaf wat meer eet (vangt). Noa is verder nog actief en drinkt gewoon, wast zichzelf dus heel ziek is ze er niet van.. Nog even afwachten dus..


Sent from my iPhone using Tapatalk
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door