Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
#3132666
En dan kunnen de kinderen de hond uitlaten

Net weer zoiets . Was met Tessa aan de wandel , we liepen richting huis langs het grote losloop veld .
Er kwam een grietje aan van een jaar of 7 , met een Jack Hussel . Aan de lange lijn
Kind wist zich geen raad met die lange lijn , Hussel een type opgewonden standje
Die hond schoot dus alle kanten op , en wilde natuurlijk richting Tessa .
Tessa moet niets hebben van dergelijke opgewonden standjes , en negeert die honden dus en loopt gewoon verder naast mij

Uiteindelijk presteerde het opgewonden standje het om zich los te rukken
Maar wij waren dus bijna bij de weg . Tessa al aangelijnd
Er rijd niet veel verkeer . Maar toch , 1 auto kan genoeg zijn

Opgewonden standje was bijna bij ons . Tessa commando blijf gegeven , en ik heb het opgewonden standje maar gevangen
Het idee dat er wel een auto aan zou komen , en die hond eronder , en dat arme kind wat dat dan zou moeten zien .
En nadat ik het opgewonden standje had gevangen het meisje gelijk maar uitgelegd hoe die lange lijn werkt
Ik had haar gevraagd , hoe ver moet je nog naar huis ? Nou mevrouw nog wel een kwartier lopen
Nou , beloof je me dan dat je de lijn nu zo vast houd . Ja mevrouw dat zal ik doen
En verder maar hopen dat dat kind geen andere opgewonden standjes tegenkomt  :-X
Gebruikersavatar
Door Hope
#3132724
Vreselijk toch hé? Ik snap dat niet.

Kinderen vinden het gewoon leuk om met de hond te lopen. Maar dan denk ik, laat dat dan ook leuk blijven. Zorg dat je het goed begeleidt...
Je moet er inderdaad niet aan denken dat het kind met alleen een riem thuis komt.  :-X
#3132725
Als het kan qua hond lijkt het me prima, maar je komt ze vaak genoeg tegen dat het idd niet handig is  :-X

Zag laatst nog een ventje van een jaar of 6 met een mechel staan.. later die dag een meiske van 4 of zo met een sjokkende bulldog. Dat leek wel komisch en misschien zit er geen kwaad in die honden maar ze kunnen zo'n hond natuurlijk nooit houden als er iets mis gaat.
Bij dat meisje was overigens de papa mee hoor.
#3132734
Hier in de straat achter ons loopt een meisje van een jaar of 8 met een rottweiler en een new foundlander, om en om, dat wel maar echt ik vraag me serieus af hoe die ouders dat in hun hoofd halen, zo'n kind kan zo'n hond never nooit houden...
#3132766
Hope schreef: Vreselijk toch hé? Ik snap dat niet.

Kinderen vinden het gewoon leuk om met de hond te lopen. Maar dan denk ik, laat dat dan ook leuk blijven. Zorg dat je het goed begeleidt...
Je moet er inderdaad niet aan denken dat het kind met alleen een riem thuis komt.  :-X


Ja , eens hoor . Zeker zulke jonge kinderen
#3132770
constance.blokzijl schreef: Hier in de straat achter ons loopt een meisje van een jaar of 8 met een rottweiler en een new foundlander, om en om, dat wel maar echt ik vraag me serieus af hoe die ouders dat in hun hoofd halen, zo'n kind kan zo'n hond never nooit houden...


Nee , dergelijke grote honden en een kind van 8  ::)
Maar ja , het hondje wat ik tegenkwam was een kleintje en die rukte zich ook al los
Nu was dat natuurlijk meer gedrag dan grootte en kracht van de hond

Maar ik denk dus ook dat sommige ouders er geen flets idee van hebben dat er ook weleens andere honden op hun Fikky af kunnen komen terwijl hun jonge kind ermee loopt
#3132806
Als kind van 8 voel je jezelf ook al wel heel wat (weet ik tenminste nog van mijzelf) en heb je zelf het idee dat je best groot genoeg bent om de hond uit te laten. Het is inderdaad aan de ouders om een betere inschatting te maken van krachtsverhoudingen  ::)
Door miik
#3133172
ik heb hier een jong buurmeisje dat het helemaal geweldig vind om met mijn honden te lopen en soms mag dat ;)
Ik doe dan een wat kortere riem aan de hond die mag zij vast houden, en ik klik er ook een riem aan en loop aan de andere kant.
Zij is super trots want ze mag zelf de riem vasthouden, maar ik heb ten alle tijden de hond onder controle !
#3133196
Ik had dat ongeveer 1,5 jaar geleden
.. Was met mijn Aussie naar de DA gelopen en op de terug wel zou ik even Door het park lopen waar hij los had gekund, maar daar stond een meisje van een jaar of 5/6 met een Golden. Ik liep dus bewust de andere kant op in de hoop dat die hond niet naar mij toe zou komen maar de hond wou maar mij toe en dat meisje ging ook nog eens rennen richting mij... hond rent uiteraard iets harder en trekt dat meisje omver... Hond komt bij mij terecht. Moeder zag het vanuit de tuin gebeuren en komt eerst de hond halen, die krijgt een partij op z'n lazer en, ondanks commentaar van mij dat het niet de hond zijn schuld is maar dat ze zo'n jong kind niet met die hond op straat moet laten lopen, ging mevrouw naar haar kind en kreeg de hond totdat ze weer in de tuin waren stede weer een ruk aan de halsband
#3133397
Ik hou mij hart vast nu de vakantie er weer aankomt. Kinderen vanaf een jaar of 6 die alleen lopen met allerlei type honden, groot, klein, super lief, pittig, noem maar op.
Al volgt de eigen hond het kind op de voet, wie weet wat zo'n kind met hond tegenkomt? Niet hond sociale andere honden, kind heeft geen idee, hoe of wat. Een kat die uit de bosjes springt en een onverwachte trigger kan zijn. Zieke honden die door pijn of ongemak kortaangebonden kunnen reageren.
Hoe kan een kind hierop reageren? Al kan een kind de honden lezen, hun fysieke overwicht is gewoon nihil.
#3133405
constance.blokzijl schreef: Hier in de straat achter ons loopt een meisje van een jaar of 8 met een rottweiler en een new foundlander, om en om, dat wel maar echt ik vraag me serieus af hoe die ouders dat in hun hoofd halen, zo'n kind kan zo'n hond never nooit houden...
Nou even eerlijk: dat kan je als volwassene toch ook niet?
Als zo'n hond echt weg wil, dan hang je eraan.  Dus moet die gewoon goed opgevoed zijn en je moet er altijd op voorbereid zijn.  Dat is als volwassene toch net zo?
Ik zeg niet dat ze allemaal goed opgevoed zijn, verre van. Maar op zich, zeggen: dat kan die nooit houden, slaat uiteindelijk wel op zowat elke eigenaar met een echt grote hond...

En je hebt natuurlijk technieken die kunnen helpen. Ik heb als ik 12 was wel een hengst gelongeerd... Kan ik in principe ook niet houden (niemand aja), maar ze leren je aan te spannen en te vieren zodat je hem wel onder controle kan houden.  Uiteraard was dat longeren wel niet zonder toezicht...  ::) en in een piste, dus niet te vergelijken met een hond op straat, maar ik wil maar zeggen, er zijn situatie's waarin een kind een grote hond aan de lijn kan hebben zonder dat dat per definitie erg gevaarlijk wordt...
Er was op de manege een mini-shetlander waar de kinderen wel gewoon mee aan de leiband liepen en die kon ook niemand houden. Mag dan wel een klein paardje zijn, je houdt die niet tegen...  Dan was uitleggen hoe je een paard controleert een stuk veiliger, ookal ging het dan over een volwassen hengst van 500kg...

Pas op, ik begrijp echt wel al de argumenten en het feit dat het vaak helemaal onverantwoord is dat die kinderen met die honden de straat op gaan. Maar alles zomaar 100% over 1 kam scheren en bij voorbaat zeggen dat een kind niet veilig met een hond de straat op kan, dat vind ik wat ver gaan...  Een beetje nuancering vind ik wel kunnen...
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op zo 12 jul 2015, 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
#3133406
Lexus-me schreef: Ik had dat ongeveer 1,5 jaar geleden
.. Was met mijn Aussie naar de DA gelopen en op de terug wel zou ik even Door het park lopen waar hij los had gekund, maar daar stond een meisje van een jaar of 5/6 met een Golden. Ik liep dus bewust de andere kant op in de hoop dat die hond niet naar mij toe zou komen maar de hond wou maar mij toe en dat meisje ging ook nog eens rennen richting mij... hond rent uiteraard iets harder en trekt dat meisje omver... Hond komt bij mij terecht. Moeder zag het vanuit de tuin gebeuren en komt eerst de hond halen, die krijgt een partij op z'n lazer en, ondanks commentaar van mij dat het niet de hond zijn schuld is maar dat ze zo'n jong kind niet met die hond op straat moet laten lopen, ging mevrouw naar haar kind en kreeg de hond totdat ze weer in de tuin waren stede weer een ruk aan de halsband
Waarschijnlijk iemand die verwacht dat je een hond kan leren niet te trekken aan de riem door een paar keer hard terug te trekken en zich dan kwaad maakt wanneer dat niet heeft gewerkt...  ::)
Hond had natuurlijk moeten stoppen met trekken wanneer hij een lichte weerstand voelde, maar heeft dat niet gedaan en krijgt daarvoor op zijn donder. Maar hoe zou dat nu komen dat zo'n hond dat niet doet??  ???  8)
#3134128
Net met Amber aan de wandel . We liepen over een veld , brede sloot er tussen . En aan de overkant een woonwijk .
Aan de ene kant , op de stoep liep een jochie van een jaar of 9 met een Lab . Aan de andere kant , ook op de stoep liep nog een jochie met een Lab
Ik hoorde op een gegeven moment 1 van die honden flink grommen , andere hond reageerde erop . Trok het jochie de weg over , die de hond niet meer hield
Hond brak dus los , er kwam net een auto ook aan . Boven op de rem , hond schoot even weg en vervolgens vloog hij de andere Lab aan
Dus er stonden weer twee kinderen ... met vechtende honden  :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door