Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3132603
Ik heb een peesplaatontsteking in mijn hiel en al een hele poos. Op het moment heel veel last van ook gewoon in rust. Heel vervelend met een hond die toch wel meerdere keren per dag wil wandelen.
Heeft iemand hier ervaring met zooltjes om de klachten te verminderen?

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Door inni
#3132611
Mijn man sukkelde jaren met hielspoor, zooltjes, gipsen, inspuitingen...........niks hielp. Tot er iemand hem de raad gaf om Alchemilla complex van dr Vogel te gebruiken......toeval of effect....hij is er vanaf geraakt.
Gebruikersavatar
Door Riek
#3132612
Als het nog niet erg is,  dan kunnen zooltjes helpen.
Maar je moet er wel heel snel bij zijn dan.
Podoloog kan je hier het beste in adviseren.
Mijn hielspoor is uiteindelijk 'over' gegaan na shockwave therapie.
Maar heb nog wel mijn steunzolen of soms silicone zooltjes in mijn schoenen.
Door Lil
#3132614
Ja, die had ik ook chronisch ontstoken, ging door de grond man. Kwam natuurlijk doordat de stand van mijn voet verkeerd was. Dus zooltjes bij een zeer goede podotherapeut/orthopedische schoenmaker laten maken. Ze hebben meerdere dingen die in mijn lijf zeer scheef zijn gecorrigeerd en ik heb nu dus ook minder rugklachten en bekkenklachten.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3132620
Hier ook veel baat bij zooltjes van een goede podoloog
Als het 's-zomers warm is en ik liever geen schoenen draag, loop ik heel fijn op fitflop teenslippers.
Laatst gewijzigd door doranto op do 09 jul 2015, 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#3132644
Hope schreef: Mijn vader is vanaf gekomen met zooltjes van de podoloog.
Ik dus ook, maar ik hang wel mijn hele leven aan de zooltjes. Ik begrijp dat je vader geen zooltjes meer nodig heeft?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3132663
Lil schreef: Ik dus ook, maar ik hang wel mijn hele leven aan de zooltjes. Ik begrijp dat je vader geen zooltjes meer nodig heeft?
Nee, al heeft hij zijn klompen vaarwel gezegd en draagt hij nu goede schoenen. Die klompen bleven gewoon echt ondraaglijk hard. Maar hij draagt geen aangepaste schoenen of schoenen met een speciaal zooltje. Gewoon recht uit de winkel  :)
Door Lil
#3132674
Hope schreef: Nee, al heeft hij zijn klompen vaarwel gezegd en draagt hij nu goede schoenen. Die klompen bleven gewoon echt ondraaglijk hard. Maar hij draagt geen aangepaste schoenen of schoenen met een speciaal zooltje. Gewoon recht uit de winkel  :)
wow hier dus zooltjes die elk jaar erger worden  :-\
Ik moet een nieuwe afspraak maken en ik ga echt aangeven dat dit niet meer kan. Waar eerst mijn zooltjes in bijna alle schoenen pasten, kan ik nu nauwelijks schoenen vinden.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3132695
Lil schreef: wow hier dus zooltjes die elk jaar erger worden  :-\
Ik moet een nieuwe afspraak maken en ik ga echt aangeven dat dit niet meer kan. Waar eerst mijn zooltjes in bijna alle schoenen pasten, kan ik nu nauwelijks schoenen vinden.
Dan zou ik eens ergens anders gaan kijken, eerlijk gezegd.
Ik heb ontzettend last van mijn benen als ik verkeerde zolen heb. En daar heb ik jaren mee gelopen, omdat mijn ouders me naar een podotherapeut brachten die heel goed was leek.
Toen ik zelf een andere ben gaan zoeken omdat ik die man echt totaal niet aardig vond, heb ik een podotherapeut gevonden die me compleet andere zolen heeft gegeven. Hele andere manier van passen, hele andere kijk op bewegen en staan. De zolen zijn volledig anders, bevallen me echt stukken beter, blijven veel langer heel en passen in veel meer schoenen dan de vorige.
Ik kan met deze zolen ruim drie jaar doen. Mijn vorige zolen hebben ze zelfs nog kunnen repareren toen ze bijna doormidden waren gelopen.
Door zurca
#3132701
Aantal jaar terug had ik van de een op de andere dag ineens een ontzettend zere voet, precies in het midden van de hak. Lopen ging bijna niet meer....
Gezocht naar wat informatie kwam ik bij zooltjes en dan via een podoloog omdat die naar heel je voet kijken en je dan dus een zooltje op maat krijgt. Maar ik kon niet 1,2,3 terecht en dan nog zou ik dus een week of wat moeten wachten op het maken van de zooltjes.
Via internet heb ik toen deze zooltjes gekocht; http://footlogics.nl/steunzolen/footlogics-comfort/
Niet megaduur en "niet goed geld terug". Die zooltjes had ik de volgende dag in huis. De eerste week eerst af en toe er mee gelopen om te wennen want het voelde heel raar, ik had eerst zoiets "dit is nog erger dan de pijn aan mijn voet zelf" Maar na gewenning was ik wel mooi van mijn zere voet af. Toen heb ik later alsnog zooltjes via de podoloog laten maken en kan nu niet meer zonder.

Maar misschien is het voor jou, voor snele oplossing, een idee om "kant en klare zooltjes" te proberen ;)
Door Lil
#3132740
Hope schreef: Dan zou ik eens ergens anders gaan kijken, eerlijk gezegd.
Ik heb ontzettend last van mijn benen als ik verkeerde zolen heb. En daar heb ik jaren mee gelopen, omdat mijn ouders me naar een podotherapeut brachten die heel goed was leek.
Toen ik zelf een andere ben gaan zoeken omdat ik die man echt totaal niet aardig vond, heb ik een podotherapeut gevonden die me compleet andere zolen heeft gegeven. Hele andere manier van passen, hele andere kijk op bewegen en staan. De zolen zijn volledig anders, bevallen me echt stukken beter, blijven veel langer heel en passen in veel meer schoenen dan de vorige.
Ik kan met deze zolen ruim drie jaar doen. Mijn vorige zolen hebben ze zelfs nog kunnen repareren toen ze bijna doormidden waren gelopen.
Ik was niet duidelijk. De zolen zijn GEWELDIG!!!!!

Maar ze passen niet in standaard schoenen. ze zijn zo hoog dat mijn wreef klem komt te zitten en ik extra brede schoenen nodig, terwijl ik smalle voeten en lage wreef heb. Zonder zolen zou ik kreupel zijn, dus moeilijk.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door