Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lind@
#310831
Ik weet dat het slecht is. Ga ze ook niet geven.
Maar hoe slecht?
Kan een teef er blijvende schade aan over houden? En zo ja, wat zijn dan de gevolgen?
Wie kan mij hier meer over vertellen?
Door Audrina
#310925
Nadelen "prikpil":
Soms ontstaat op de injectie plaats een vachtverkleuring of een kale plek.
Schijnzwangerschap treedt soms toch nog op.
De kans op baarmoederonstekingen neemt na langdurig gebruik aanzienlijk toe.
De kans op borstkanker (melkliertumoren) neemt aanzienlijk toe
Is op den duur veel duurder dan sterilisatie
Door Lind@
#310936
Ik heb ook nog maar een keer zitten zoeken bij Google, ik had het net verkeerd geformuleerd, waardoor ik bijna geen zoekresultaten kreeg, en die spuiten zijn niet mis! :o
Ik heb er dus inmiddels aardig wat over gevonden. Maar misschien zijn er nog mensen die uit ervaring van zichzelf of anderen kunnen spreken.....
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#310942
Ik heb vroeger een hond gehad, die toen een paar jaar achter elkaar die spuiten heeft gehad, toen wist ik niet beter met een veearts, die 's avonds een uurtje kleine huisdieren deed. Ze zat later onder de borsttumoren en de eierstokken zaten vol met cystes. Ik doe het dus nooit weer!
Door bernerfan
#310944
mb schreef: Ik heb vroeger een hond gehad, die toen een paar jaar achter elkaar die spuiten heeft gehad, toen wist ik niet beter met een veearts, die 's avonds een uurtje kleine huisdieren deed. Ze zat later onder de borsttumoren en de eierstokken zaten vol met cystes. Ik doe het dus nooit weer!
ah wat erg .... :-\
Door Lind@
#310945
mb schreef: Ik heb vroeger een hond gehad, die toen een paar jaar achter elkaar die spuiten heeft gehad, toen wist ik niet beter met een veearts, die 's avonds een uurtje kleine huisdieren deed. Ze zat later onder de borsttumoren en de eierstokken zaten vol met cystes. Ik doe het dus nooit weer!
Jaa het is echt troep! Hoe ben je daar achter gekomen, werd ze ziek, kreeg ze pijn??? En was dat nadat je gestopt was met die spuiten of kreeg ze die toen nog??? En hoe lang kreeg ze die?
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#310949
Ze heeft ze denk ik een jaar of 3 elk half jaar gehad.Ik kon de bultjes voelen rondom haar tepels. Ze was niet ziek/geen pijn. Uiteindelijk hebben we de tumoren laten verwijderen en tevens laten steriliseren. Ze is een half later overleden, nadat ze steeds benauwder werd. Achteraf denk ik aan uitzaaingen in de longen. Maar,ja, die veearts gaf haar destijds een ab kuurtje en deed verder niets aan onderzoek.(is al wel een jaartje of 12 geleden, hoor. Sindsdien hebben we ook een "echte" dierenarts.)
Door Lind@
#310951
mb schreef: Ze heeft ze denk ik een jaar of 3 elk half jaar gehad.Ik kon de bultjes voelen rondom haar tepels. Ze was niet ziek/geen pijn. Uiteindelijk hebben we de tumoren laten verwijderen en tevens laten steriliseren. Ze is een half later overleden, nadat ze steeds benauwder werd. Achteraf denk ik aan uitzaaingen in de longen. Maar,ja, die veearts gaf haar destijds een ab kuurtje en deed verder niets aan onderzoek.(is al wel een jaartje of 12 geleden, hoor. Sindsdien hebben we ook een "echte" dierenarts.)
Wat vreselijk zeg! :'(
Door Yari
#313251
Is inderdaad vreselijke troep.
Per prikpil schijnt de kans op baarmoederontsteking/ mammatumoren met 75% toe te nemen. Niet niks dus.
Tegenwoordig zijn er nog maar weinig mensen die die troep in hun hond laten spuiten, maar volgens mijn DA, barstte het jaren geleden altijd van de baarmoederontstekingen en mammatumoren die voornamelijk te wijten waren aan die prikpillen.
Door diana
#313336
mijn dierenarts raadt het af .
het liefst laat hij teefjesi n tact zegd hij wanneer er geen medische rede is
want zo steld hij; wanneer je kiest voor een teefje dan weet je dat dat er bij hoord,
wanneer mensen het echt een mega probleem vinden dan steriliseerd hij nog liever dan de prikpil.
bij gecoupeerde rassen is er nl ook nog een aanzielijk risico van blijvende incontinentie
wat mijn teefje dus heeft , maar gelukkig mag er niet meer gecoupeerd worden .
zij moest gesteriliseerd worden , omdat ze chronische onstekingen had ,
Door Lind@
#313580
Mijn dierenarts vond het ook niet zo geweldig dat ze die spuiten drieenhalf jaar heeft gehad bij haar vorige baasje, maar ja, daar doe ik nu niks meer aan, helaas......
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door