Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3131064
Volgens mij moet iedere dierenarts zo'n operatie kunnen uitvoeren. Yvette van hondenschool Alert heeft een reu laten steriliseren bij mijn weten.
Door Jantina
#3131488
Ik ga morgen eens overleggen met mijn DA. Implantaat wordt steeds minder betrouwbaar helaas. En ik wil hem niet laten castreren maar tussen 4 teven vind ik het risico te groot.
Door hannabelgje
#3132164
Hoezo twee keer per jaar. Er lopen drie open teefjes. Ik zou ook geen oepsnest willen riskeren hoor. Als uit logeren geen optie is dan liet ik de reu ook castreren/steriliseren.

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#3132171
Weer wat geleerd: Open teefjes !!! Normaal gesproken worden ze kort na elkaar loops in een roedel. 2 keer per jaar ff opletten dus.
Door Jantina
#3132224
Helaas Lia, mijn dames worden totaal onafhankelijk loops van elkaar. Dat is 8x per jaar 1 tot 2 weken. Ik vind het voor hem niet leuk. Hij heeft er echt last van en met zijn medische achtergrond is logeren geen optie en stress ook niet. Het implantaat was de perfecte oplossing hier, ik was 1 van de eerste gebruikers maar na een aantal jaren werkt het helaas niet meer. Er is daar niets over bekend helaas maar het is mijn gebruikerservaring. Ik heb mijn DA helaas nog niet kunnen bereiken.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#3132229
[quote="hannabelgje"]
Open = ongecastreerd

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
[/quote]


Ja, zo slim was ik ook al. Maar in die 35 jaar fokken is dit een nieuwe inkomer. OPEN TEEF, wat een lachertje.
Door hannabelgje
#3132230
[quote="*Lia*"]

Ja, zo slim was ik ook al. Maar in die 35 jaar fokken is dit een nieuwe inkomer. OPEN TEEF, wat een lachertje.
[/quote]
Sorry dat we niet allemaal perfect op de hoogte zijn van de juiste termen.

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Door Lizzy
#3132291
Ik moet daar wel bij zeggen Jantina dat ik eens gelezen heb dat teven die wel gedekt worden maar niet drachtig worden een iets vergrootte kans kunnen hebben op BMO. Dus dat is misschien wel iets om verder te onderzoeken. Ik snap dat je geen OEPS wilt, maar een BMO is ook best rot. Ik weet helaas niet meer wat de bron is van wat ik hier schrijf..... :-\
Door Jantina
#3132366
En sich is het enige risico dat ik loop met Saartje, ook een Petit. Hij mag de Teckels niet dekken van de dames en daar is het dus sneller klaar. Wat hij gaat doen met Keet, de Petit pup weet ik niet. Over een jaar of twee mogen zijn ballen er af van mij, dan is hij toch te oud voor de jachtsport. Daarom wil ik hem zijn ballen nu laten houden. Sterilisatie bij een reu lijkt mij een kleine ingreep, maar ik kan er niks over vinden. Mijn DA heeft nog niet gebeld, ik probeer straks Sleeuwijk eens.
Door Annemarie Rijnveld
#3132445
Maar wat bedoel je nu met sterilisatie? Het doorknippen van de zaadleiders ofwel vasectomie? Dit heb ik laten doen bij Ale.
Volgens mij kan iedere Da dat...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door