Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Esther Q
#3132068
Is het echt zo erg in NL met de honden die in auto´s oververhit raken, of hun pootjes kapot lopen op het asfalt? Ik zie zoveel berichten voorbij komen op internet, maar ik heb zelf nog nooit een hond in een auto gezien vroeger op een hete dag. Is dat iets van de laatste jaren of zag ik het gewoon niet?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3132073
Asfalt, geen idee, daarvan krijg ik af en toe het idee dat het telkens dezelfde foto,s zijn die voorbijkomen. Wat niet wil zeggen dat het niet gebeurd. Auto,s zeker, al is het maar omdat we tegenwoordig veel meer honden hebben en een veel drukker leven en dan is woef sneller onderdeel van een multitaskdagje. Maar troost je, je baby achterlaten in een snikhete auto is net zo hip ongeveer  :-X

Komt natuurlijk ook bij dat heden ten dage al het groot en klein nieuws op je bord terecht komt en voor het www was de kans dat het nieuws over een overleden hond aan de andere kant van het land jou zou bereiken, uitermate klein.
Door hannabelgje
#3132075
Dat asfalt heb ik vorige week met mijn blote voeten getest. Het was hier in de schaduw 38 graden en ik kon er gewoon in de zon overheen lopen. In de auto wordt blijkbaar veel gedaan. Ik ken ook wel mensen die denken dat het zo'n vaart niet met de raampjes open.

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Door Tanna
#3132077
Ik denk dat Angelique daar gelijk in heeft.
Kan me trouwens herinneren dat een collega van mij meer dan 30 jaar geleden op fietsvakantie was in Frankrijk, samen met zijn dalmatiër. Op een dag was het zo heet dat de hond gesmolten asfalt aan zijn poten had, toen hij uit de fietskar sprong. Dat was een hele bezienswaardigheid, die fietskar, mijn collega had hem zelf gemaakt en het was een schitterend gezicht hoe zijn hond met wapperende oren blij om zich heen zat te kijken. Ik denk dat het begin jaren '80 was, niemand had zo'n kar natuurlijk.
Wij hebben een paar jaar terug eens een hond in een hete auto zien zitten, bij een begraafplaats. Ik ben toen meteen zijn baasje op gaan zoeken. Gelukkig was het niet zo druk op de begraafplaats, ik had hem snel gevonden. Maar hij was eigenlijk niet van plan de hond uit de auto te halen. Hij liet hem er altijd in zitten zei hij, dus ik heb erg moeten aandringen.
Door Esther Q
#3132081
Jeetje, babies ook ...
Ja, het nieuws via internet is natuurlijk snel.

Asfalt, ik denk dat het soort asfalt ook uitmaakt. In Estland glom het en werd het zacht. Heb ik hier in Zweden vorige zomer toen het erg heet was niet gezien.
Door charmed
#3132089
Ik heb 4 verschillende voorbij zien komen, eentje waren zelfs 2 op een dag, en die andere 2 op andere warme dagen. En nog een kind in de auto in Belgie :/ Te triest voor woorden.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3132094
Mijn schoonouders waren van de week in de kliniek met hun hond, kwam een spoedje voor. Een lab met 4 verbrandde poten. Rondje naast de fiets gedaan.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3132134
Boeffie Blafmans schreef: Er zou eigenlijk eens wat voorlichting over moeten komen op de tv in verschillende programma's.
Je kan zoveel voorlichting geven of maken wat je wil, als mensen vinden dat het wel kan, dan gebeurt het gewoon.


Je zou toch ook al kunnen bedenken als je 1 werkende hersencel hebt dat als het in een auto zo warm is dat je zelf lekker de airco aanzet, dat het dan een oven wordt zodra die airco uit is. Maar nee, te moeilijk allemaal.
Door Esther Q
#3132136
Angelique schreef: Je kan zoveel voorlichting geven of maken wat je wil, als mensen vinden dat het wel kan, dan gebeurt het gewoon.


Je zou toch ook al kunnen bedenken als je 1 werkende hersencel hebt dat als het in een auto zo warm is dat je zelf lekker de airco aanzet, dat het dan een oven wordt zodra die airco uit is. Maar nee, te moeilijk allemaal.
Ja, misschien heb je gelijk en helpt dat niet.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3132150
Angelique schreef: Je kan zoveel voorlichting geven of maken wat je wil, als mensen vinden dat het wel kan, dan gebeurt het gewoon.


Je zou toch ook al kunnen bedenken als je 1 werkende hersencel hebt dat als het in een auto zo warm is dat je zelf lekker de airco aanzet, dat het dan een oven wordt zodra die airco uit is. Maar nee, te moeilijk allemaal.
+1

En hoeveel voorlichting is er al niet?! Ik verbaas me er altijd over dat mensen nog steeds niet lijken te weten dat het dus echt gewoon niet kan. Ik bedoel, het is toch niet zo dat we pas 10 jaar met auto's rijden? Dan weten we dus toch ook al langer dan 10 jaar dat die dingen bloedheet worden?
Door Lil
#3132202
Hope schreef: +1

En hoeveel voorlichting is er al niet?! Ik verbaas me er altijd over dat mensen nog steeds niet lijken te weten dat het dus echt gewoon niet kan. Ik bedoel, het is toch niet zo dat we pas 10 jaar met auto's rijden? Dan weten we dus toch ook al langer dan 10 jaar dat die dingen bloedheet worden?
Ik ben 34 en wist het op de basisschool al. Als heet was zat de hond niet in de auto als ik werd opgehaald. Mijn honden leven veel en vaak in de auto, maar ze zullen niet in de zon staan bij 20+ en ik heb heel wat "shit ik kan niet anders gevallen" gehad als alleenstaande die veel onderweg is met de honden. Nog altijd! Oplosing gevonden. Wel vaak kwestie van vragen: het is heet dringend en hond zit in auto. Vaak kon ik dan in koele garage terecht kon hond mee naar binnen of in een kennel of tuin of zo. Daarbij ik kan ramen en de klep 100% open zetten dat is een hele andere temperatuur dan met ramen op kier en dan nog nooit in de zon en nooit lang dan gaan ze eruit. Maar meestal blijven ze thuis. Maar file heb je snel of je rijdt 300 km en moet ongepland naar da met een van je honden en de andere zit in de auto (geen da die zegt laat in de auto zitten. Nou ja 1 maar daar mocht de auto in een koele garage). Ik snap het dus niet. Je hebt gewoon geen excuus klaar.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3132208
Die lulhannes die in duitsland zijn mops liet verpieteren in de auto heeft iig van de VDH al een levenslang showverbod gekregen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door