Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door - pien -
#3132198
Nu het tijd wordt dat de tuin wordt opgeknapt, dacht ik eerst een hondenweitje te (laten) maken en de rest 'leuk' ingericht met pergola, perken, struiken, waterelement/vijver etc.
Bij nader inzien vinden hond en wij dat helemaal niet gezellig ~hij zit altijd aan ons geplakt ~ dus moet er een hondvriendelijke tuin komen.
Wie heeft er zo'n tuin en hoe hebben jullie dat gedaan?
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3132211
Wij hebben maar een heel klein tuintje, maar om de konijnen en de kippen wat rust te geven en gegraven gaten tussen de struiken te voorkomen hebben wij een schapennet geplaatst. Datzelfde net gaat ook mee naar de camping om de honden bij de tent te houden. Het is niet erg mooi, maar wel functioneel.

Afbeelding

Dali kijkt kippen TV

Afbeelding

En zo ziet dat er uit voor de kippen

Afbeelding
Door Cathelijn
#3132235
Ilan houdt van gras dus dat heb ik en verder een vijver waar hij in kan gaan staan en uit kan drinken. Aangekleed met planten en bakken en zo zijn we allebei tevreden.
Door - pien -
#3132243
Afbeelding
Bovenstaande tuin vind ik leuk (zonder grind en trap) maar dan wel iets groener, én met een brede strook gras  :)
Ik wil het liefst iets wat er uitziet als een echte tuin maar waar een hond dan niet alles overhoop kan halen...
Of gaat dat niet samen  ::)

@Spikkelneus: dat schapenhek, daar zit zeker geen deur in  ;D hoe ga je daar dan door? (heb geen idee hoe zoiets werkt)
Door zurca
#3132299
Onze tuin heeft een grasveld voor de honden zodat ze een klein sprintje kunnen doen. Verder is er een zandbak waar ze kunnen graven. Om het gras heen is een border en die is voor mij. De honden lopen er weleens door maar dat gaat eigenlijk altijd goed met de plantjes. Ze graven er niet in. Verder staan er wat bomen in en langs de gevel van het huis en schuur staan klimrozen.
Kleine impressie ;)

Afbeelding

Iets heel anders iig dan op de foto die jij laat zien van wat je mooi vind ;D
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3132306
Wij hebben geen mega tuin maar het is aardig hond proof gemaakt  :biggrin2:

Wij hebben het zo:

Afbeelding

We hadden eerst grind in het midden maar dat was niet handig. Xavi mag graag even racen en dat is niet prettig op grind. Dus hebben we er kunstgras in gedaan. Foto is paar maanden oud dus er bloeide nog niet zoveel  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3132315
Stukje hondentuin  :biggrin2:

Afbeelding

Inmiddels is het groen wat hoger en hebben we echte paadjes. Wil je ergens gaan zitten, vergeet dan niet bij de poort een stoel mee te nemen  :biggrin2:

Afbeelding

Het is helemaal hondproof.  :)
Gebruikersavatar
Door pluk
#3132319
Onze tuin is hondproof met deels gras, deels bestraat en een zwembad en een zandbak. Maar Scott vind de tuin van mijn moeder met buxushaagjes, smalle paadjes, gras, vijvertje, struiken, bomen, heel veel vogeltjes en een geheim gluurhoekje veel leuker. Graven doet ie niet, alleen heel veel op avontuur zijn  :biggrin2:
Door Envie
#3132324
Wij hebben hier ook een soort van " Angelique-tuin"  De kleinste had vanavond bedacht dat t weiland van buurman er ook wel bij kon. Was spoorloos verdwenen in het hoge gras.  :o
Door Parelridder
#3132328
Ik woon in een rijtjeshuis, met een gemiddeld formaat achter tuin. Achterin heb ik het terras. In het midden van de tuin een grote 'plantenbak' van kunststof hout (ziet er uit als geteerd hout), formaat ca. 1.30x2.30 meter en ca. 60 cm. hoog. Daarin allerlei planten, net als in een tuintje 'gelijkvloers'. Deze hoogte kúnnen de honden wel op springen, maar maakt het ze heel gemakkelijk zich te realiseren dat dit niet de bedoeling is, dus 'lekker in de tuin liggen' of een gat graven tussen m'n plantjes laten ze daar uit hun hoofd. De honden vinden het erg lollig dat ze om de bak heen kunnen ('tikkertje' spelen, om het hoekje gluren om de ander uit te dagen, dat soort gein).
Aan de rand van het terras is een zandbak van ca. 1.50x1.50 meter, met een deksel, zodat ze er alleen in kunnen met mijn instemming. Eén van mijn honden is helemaal graafverslaafd, de anderen vinden dat natuurlijk ook leuk én ze genieten ontzettend van de koelte van een zandkuil in de zomer!! Verderop zet ik op hete dagen een variant op de welbekende 'schelp', als badje. De tuin is zo volledig hondproof en ook echt en speeltuin voor ze, zonder dat ik het gevoel heb in een hondenverblijf te zitten. Het is een tuin gebeleven. Bevalt me super zo!

Edit: ik heb even wat foto's voor je opgezocht, ter verduidelijking.

Afbeelding
de zandbak gesloten (rechts er van zie je een sneeuwschuiver, daarmee gaat het er naast gespitte zand gemakkelijk terug de bak in na afloop)

Afbeelding
lekker graven

Afbeelding
links de wand van de 'plantenbak', ter illustratie van hoogte/effect

Afbeelding
De achtertuin door m'n achterraam vóór de zomer. dus kale schutting en overige droevigheid even wegdenken.. Rechts het badje, in het midden de 'plantenbak'. Daarachter dus een terras en links van de bak (eveneens uit beeld) de zandbank.
Laatst gewijzigd door Parelridder op wo 08 jul 2015, 06:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3132334
@Spikkelneus: dat schapenhek, daar zit zeker geen deur in  ;D hoe ga je daar dan door? (heb geen idee hoe zoiets werkt)
Het schapennet is niet zo hoog en het veert mee, dus daar stap je heel makkelijk overheen.
Door zurca
#3132374
Angelique schreef: Stukje hondentuin  :biggrin2:
Het is helemaal hondproof.  :)
Pffff het lijkt me echt ge-wel-dig om zo'n tuin voor je honden te hebben...Wat zouden die van mij dat iig heerlijk vinden, zo'n stuk grond waar ze echt even vol gas kunnen!
Heerlijk hoor Angelique :)
Door smulpaap
#3132377
Onze eigen tuin is erg warm , we hebben daarom veel groen waar de honden heerlijk onder de struiken kunnen liggen
En natuurlijk de schelpen waar ze in kunnen
Maar na twee minuten lopen hebben we dit . De weg er naartoe is schaduwrijk , groot losloop veld met veel bomen

Afbeelding
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door